شناسهٔ خبر: 66921435 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شناسایی۶۳ کانون مستعد آتش‌سوزی در کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۳ کانون بحرانی و نیمه‌بحرانی مستعد آتش‌سوزی در این استان شناسایی شد.

صاحب‌خبر -
سرهنگ ابراهیم جانی‌نسب گفت: ۶۳ کانون بحرانی و نیمه‌بحرانی مستعد آتش‌سوزی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد ۲۳ نقطه بحرانی و ۴۰ نقطه نیمه‌بحرانی است.
 
وی از تشکیل تعداد ۴۲ تیم واکنش سریع خبر داد و افزود: با همت مدیران و کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین ادارات شهرستانی تاکنون ۳۵۰ کیلومتر در مناطق مرتعی و جنگلی مستعد آتش‌سوزی در این استان آتش‌بر ایجاد شد.
 
 فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نشست‌های مدیریت بحران در شهرستان‌های مختلف استان با موضوع پیش‌گیری از آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مرتعی به صورت مستمر و منظم برگزار می‌شود و این روند تا فصل سرد سال ادامه خواهد داشت.
 
جانی‌نسب گفت: در زمینه مقابله و پیشگیری از آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی طبق ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی دستگاه‌های اجرایی مختلف وظیفه دارند و این مهم تنها مختص به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: افزایش گشت‌های مراقبتی به‌صورت شبانه‌روزی، سازماندهی نیروها، اجرای مانور‌های پیشگیری و اطفاء حریق با هدف آمادگی و پاسخ به عملیات حریق، نشست با دهیاران و سازمان‌های مردم‌نهاد به‌منظور استفاده از ظرفیت نیرو‌های مردمی و برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری و اطفاء حریق جوامع محلی در راستای پیشگیری از آتش‌سوزی و اطفای حریق عرصه‌های طبیعی نیز تاکنون اجرایی شد.
 
جانی‌نسب این را هم گفت که ۱۵ حوضچه‌های آبگیر طبیعی و مصنوعی برداشت آب برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در اراضی ملی در مناطق مختلف شناسایی و تعیین شد و انتظار داریم هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی با شماره تماس ۱۳۹ و ۱۵۰۴ گزارش شود.

برچسب‌ها:

نظر شما