شناسهٔ خبر: 66912957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شناسایی ۸۴ نقطه بحرانی مستعد آتش‌سوزی در استان ایلام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: بیش از ۸۴ نقطه بحرانی مستعد آتش‌سوزی در مناطق مختلف استان توسط عوامل منابع طبیعی استان شناسایی و اقدمات پیشگیرانه صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، یاسم خان‌محمدیان در همایش قرارگاه سلام اظهار کرد: بر اساس داده‌های ماهواره‌ای طی ۲۰ سال گذشته، ۲۵۰۰ حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان اتفاق افتاده است.

وی از شناسایی ۸۴ نقطه بحرانی در عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد و افزود: منابع طبیعی متعلق به تمام آحاد جامعه است؛ بنابراین باید به خوبی حفظ و به آیندگان سپرده شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با بیان اینکه بارندگی‌های سال جاری باعث افزایش رویش گیاهان در مراتع و جنگل‌های استان ایلام شده است، خاطرنشان کرد: جلسه ستاد مدیریت بحران با موضوع حریق در تمام شهرستان‌های استان تشکیل، و مصوباتی به تصویب رسیده است.

۴۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان مستعد حریق است

خان‌محمدیان با بیان اینکه ۴۵۰ هزار هکتار از ارضی ملی استان مستعد حریق و بحرانی است، تصریح کرد: لازم است اقدامات پیشگیرانه در راستای پیشگیری از حریق در این ۴۵۰ هزار هکتار انجام شود، اما منابع طبیعی استان به تنهایی قادر به پیشگیری نیست و نیازمند مشارکت تمام دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران هستیم.

وی ادامه داد: در راستای کنترل مناطق بحرانی از ظرفیت عشایر منطقه نیز به خوبی استفاده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با اشاره به ایجاد آتش در اراضی جنگلی و مرتعی استان، تاکید کرد: امسال یک هزار کیلومتر آتش‌بُر در پارک‌ها، مناطق جنگلی و مسیرهای مواصلاتی استان در راستای پیشگیری از حریق‌های احتمالی ایجاد شده است.

خان‌محمدیان با اشاره به نقش و مشارکت مردم در امر حفاظت از منابع طبیعی، گفت: انتظار می‌رود که برای پیشگیری و اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع، مجریان طرح‌ها و بهره‌برداران منابع طبیعی، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در مناطق بحرانی به منابع طبیعی کمک کنند.

وی ادامه داد: منابع طبیعی و جنگل‌ها و مراتع بستر حیات انسان‌ها و زیربنای توسعه پایدار جوامع است؛ بنابراین حفظ، نگهداری و صیانت از منابع طبیعی و استفاده و بهره‌برداری اصولی و علمی از منابع طبیعی اهمیت دارد.

نظر شما