شناسهٔ خبر: 66919326 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مرکزی: انتخابات پرشور تجلی همبستگی ملت ایران است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: انتخابات پرشور تجلی وحدت و هبستگی ملت ایران است و در استان امامین انقلاب باید از همه ظرفیت‌ها در این راستا استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز چهارشنبه در نشست هماهنگی فرآیندهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن تسلیت حادثه جانسوز شهادت رئیس جمهور مجاهد و خستگی ناپذیر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، افزود: کمک به برگزاری انتخاباتی پرشور و حفظ همبستگی در شرایط کنونی وظیفه همگانی است.

وی ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی در طول سه سال گذشته تمام قد در خدمت آحاد مردم و به خصوص محرومان جامعه بودند و مردمی که خط سید شهید را انتخاب کرده‌اند ادامه راه را نیز به درستی انتخاب خواهند کرد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: عوامل برگزارکننده انتخابات است وظیفه دارند براساس قانون عمل کرده و از اعمال سلیقه شخصی در این فرآیند ملی پرهیز کنند.

مخلص الائمه افزود: همه مقدمات برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برای سال آینده در حال آماده سازی بود، اما تقدیر الهی این‌طور مقدر کرد که آخرین سال فعالیت دولت سیزدهم به آخرین ماه تبدیل و مقدمات برگزاری انتخابات در فرصت محدود حدود 50 روزه فراهم شود.

وی وحدت و انسجام شکل گرفته در روزهای اخیر به واسطه خون پاک شهدای خدمت را مورد هدف و حسادت دشمن برشمرد و عنوان کرد: دشمن از هر راهی برای بر هم زدن اتحاد مردم استفاده می‌کند که یکی از بدیهی‌ترین دستاویزهای دشمن مسئله انتخابات است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: دشمنان داخلی و خارجی قطعا سعی می‌کنند با نفوذ در جامعه و بین مردم این وحدت را تحت تاثیر قرار دهند.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی انتظار شکل‌گیری چنین انسجامی بین مردم با سلیقه‌های مختلف سیاسی را نداشتند به همین دلیل از گروه‌های نفوذی، شبکه‌های اجتماعی و همه ابزار خود برای تاثیرگذاری بر اذهان عمومی استفاده می‌کنند که مردم باید در این خصوص هوشیار باشند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی این موارد باید به دقت رصد شود و مانع بلند شدن هر صدای تفرقه انگیزی شد و نیاز است فرمانداران در این خصوص تمهیدات لازم بیندیشند.

انتخاب ادامه راه سید شهید با مردم است/ از اعمال سلیقه اجتناب شود

استاندار مرکزی ضمن توصیه به در نظر گرفتن تقوای سیاسی و لزوم گوشزد کردن این مهم در جامعه، گفت: وظیفه تیم اجرایی انتخابات، فرمانداران و تمامی افراد موثر در برگزاری از بدنه دولت، صرفا ایجاد زمینه مناسب برای مردم جهت حضور در انتخابات است.

مخلص‌الائمه گفت: تمامی افراد ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی که در برگزاری انتخابات دخیل هستند حق اعمال سلیقه فردی به مردم را ندارند.

وی تاکید کرد: زمینه برای آشنایی مردم با نامزدهای مختلف و برنامه‌های آن‌ها باید به صورت عادلانه فراهم و در نهایت فرد مورد نظر با نظر مردم انتخاب می‌شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: فرمانداران باید توجه داشته باشند که مبلغ دولت در جایگاه انتخابات نیستند، خط رییس جهور شهید توسط مردم انتخاب شده بود و در نهایت ادامه این خط نیز باید با انتخاب خود مردم صورت بگیرد.

عملیات روانی خلاف شرع است

مخلص‌الائمه عنوان کرد: دشمنان از عملیات روانی برای القای موارد مورد نظر خود استفاده می‌کنند که این خلاف شرع ما است و به هیچ عنوان از چنین دستاویزی استفاده نمی‌شود.

وی بیان کرد: مواردی که خلاف واقع است و توسط دشمنان برای از هم گسیختگی کشور مطرح می‌شود باید شناسایی و با عملیات روانی دشمن مقابله شود و اطلاعات صحیح در اختیار جامعه قرار داده شود.

استاندار مرکزی اظهار کرد: قطعا رضایت و خوشحالی شهدای خدمت در برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری مردم است که همه باید به این موضوع توجه داشته باشند.

مخلص‌الائمه بیان کرد: ستاد انتخابات در استان مرکزی تجربه خوبی از دوره‌های گذشته دارند که نمونه آن در برگزاری موفق انتخابات مجلس شورای اسلامی مشاهده شد و از این نظر نگرانی و کاستی وجود ندارد.

وی ادامه داد: فرمانداران و روسای ستادهای اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی باید اشراف کامل به قوانین انتخابات و آیین نامه اجرایی داشته باشند که به بهترین نحو ممکن این فرآیند در استان برگزار شود.

استاندار مرکزی افزود: یکی از مهمترین تفاوت‌های انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم با دوره‌های قبل در اسناد هویتی است، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با پذیرش پنج سند هویتی، دوره ریاست جمهوری قبل با 2 سند هویتی شناسنامه و کارت ملی به صورت همزمان در نظر گرفته شد، اما در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری مردم می‌توانند با ارائه شناسنامه یا کارت ملی در انتخابات شرکت کنند.

شخصیت شهید آیت‌الله رییسی بدون تکرار است

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز با تاکید بر این نکته که شخصیت آیت‌الله رییسی بدون تکرار است، گفت: وظیفه امروز ما برگزاری انتخاباتی پرشور است که قطعا سید شهید نیز همین انتظار را از ما دارد.

بیشتر بخوانید:

اقدامات سه ساله دولت سیزدهم و شهید جمهور قابل تقدیر است

سه سال تحول در استان مرکزی با حمایت‌های شهید جمهور

«بهنام نظری» بیان کرد: فرمانداران و افراد مسئول در ستادهای انتخاباتی باید در سریع‌ترین زمان ممکن مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کنند چراکه زمان زیادی در اختیار نیست.

وی عنوان کرد: جلسه‌های ستاد انتخابات به صورت هفتگی برگزار و برای 14 تیرماه نیز باتوجه به احتمال کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم باید آمادگی کامل وجود داشته باشد.

معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تاکید کرد: از امکانات و منابع هیچ یک از شرکت‌ها و دستگاه‌ها نباید استفاده شود و همه مراحل باید طبق قانونی پیش برود.

نظری عنوان کرد: فرمانداران باید زمینه دوره آموزشی به صورت مجازی و در سریع‌ترین زمان ممکن را فراهم و همه اقدامات به سرعت و با دقت انجام شود.

نظر شما