شناسهٔ خبر: 67783184 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعال‌سازی محدود کننده جریان برق در ادارات خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از فعال‌سازی محدود کننده‌ جریان ۹۲۲ کنتور هوشمند برق در ادارات استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، مهدی دادگر روز دوشنبه در تشریح این خبر گفت: در راستای تکلیف سازمانی و به منظور پایش میزان مصرف برق مشترکان اداری ۹۲۲ کنتور هوشمند برق توسط رله‌های محدود کننده جریان برای مشترکان فعال شده است.

وی افزود: اگر مشترکان اداری خارج از الگوی ابلاغ شده برق مصرف کنند، کنتور به طور هوشمند برق آنها را قطع می‌کند و وصل آن به راحتی امکان پذیر نیست لذا این مشترکان باید در چارچوب ابلاغیه‌های قبلی مصارف برق خود را مدیریت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: اگر مصرف در ساعات اداری حداقل ۳۰ درصد و خارج از ساعات اداری ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ کاهش نیافته باشد، توسط کنتور به صورت خودکار اعمال محدودیت خواهد شد.

وی گفت: ادارات می‌توانند از ظرفیت مولدهای دیزل استفاده کنند و لازم است از ساعت ۱۰ تا پایان وقت اداری مولدهای خود را وارد مدار کرده و در این راستا مشوق برای آنها اعمال می‌شود.

دادگر اضافه کرد: ۸۲ درصد مشترکان برق در بخش خانگی، چهار درصد عمومی و اداری، یک درصد کشاورزی، یک درصد صنعتی، ۱۱ درصد تجاری و یک درصد در روشنایی معابر فعال هستند.

وی گفت: ترکیب مصرف برق این مشترکان ۳۰ درصد در بخش خانگی، ۹ درصد عمومی، ۲۸ درصد کشاورزی و ۲۲ درصد صنعت است که ۵۰ درصد برق در دو بخش مولد صنعت و کشاورزی مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: در بخش مشترکان خانگی هم با توجه به کثرت و سهم این مشترکان در مصرف برق، لازم است توجه و همکاری لازم توسط آنان صورت گیرد.

وی گفت: امسال علاوه بر پاداش صرفه جویی سال گذشته که به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی نسبت به دوره مشابه سال قبل تا دو هزار تومان پاداش تعلق می‌گیرد، پویش سراسری "با انرژی" اجرا شده که اگر هر مشترک حداقل ۱۵ درصد نسبت به مشابه سال قبل صرفه جویی انجام دهد به صورت خودکار وارد این پویش و قرعه کشی جوایز بزرگ آن می‌شوند که ۳۰۰ دستگاه خودروی اتوماتیک است.

دادگر تاکید کرد: هرچه مصرف از ۱۵ درصد صرفه جویی بالاتر رود شانس افراد در قرعه کشی افزایش می‌یابد و مشترکان می‌توانند با صرفه جویی در قرعه کشی سطح استانی برای سه سهمیه قطعی خودرو خراسان جنوبی در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور شرکت کنند.

وی گفت: افراد فراتر از این می‌توانند در رقابت با سایر مشترکان شانس خود را برای برخورداری از جوایز مذکور در سطح ملی نیز افزایش دهند و امیدواریم مشترکان خراسان جنوبی بتوانند سهم بیشتری از جوایز بزرگ را نصیب خود کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از مشترکان تجاری نیز خواست برای نورپردازی ویترین‌ها و سر در مغازه خود در زمان پیک همکاری کنند تا بتوان برق مناطق گرم استان و کشور را تامین کرد.

نظر شما