شناسهٔ خبر: 66914609 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

انتخاب صندلی در زمان خرید بلیط هواپیما

در این مقاله به بررسی انتخاب صندلی در زمان خرید بلیط هواپیما و بهترین صندلی‌های هواپیما پرداخته‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر اهل سفر هوایی هستید و می‌خواهید سفری بدون دغدغه و راحتی داشته باشید باید صندلی مناسبی را انتخاب کنید. در طول مدت زمانی که شما با هواپیما به سفر می‌روید باید تا پایان زمان رسیدن به مقصد فقط بر روی یک صندلی بنشینید. به همین دلیل صندلی که انتخاب می‌کنید باید راحت باشد. در این مقاله به بررسی انتخاب صندلی در زمان خرید بلیط هواپیما و بهترین صندلی‌های هواپیما پرداخته‌ایم.

چگونه در هنگام خرید بلیط هواپیما صندلی هواپیما را انتخاب کنیم؟

برای این که در زمان کمی بتوانید به مقصد برسید، سفر هوایی بهترین گزینه است. سفر با هواپیما علاوه بر مزایا فراوان یک ایراد بزرگ هم دارد و آن این است که در حین پرواز باید روی صندلی که انتخاب کرده‌اید، بنشینید و امکان جابه‌جایی وجود ندارد به همین دلیل راحت بودن صندلی بسیار مهم است. در واقع صندلی راحت مانع از ایجاد مشکلاتی مانند پا درد، کمر درد و گرفتگی بدن می‌شود. با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید در هنگام خرید بلیط پرواز هواپیما صندلی را انتخاب کنید.

پرداخت هزینه صندلی بعد از خرید بلیط پرواز هواپیما

برخی از ایرلاین‌ها بعد از این که مسافر بلیط خود را خریداری نمود با گرفتن مبلغ اضافه به مسافر این امکان را می‌دهند تا صندلی خود را انتخاب کند. البته برخی از ایرلاین‌های خارجی بدون این که از مسافر هزینه اضافه‌ای دریافت کنند به او اجازه می‌دهند تا صندلی خود را انتخاب نماید.

انتخاب صندلی در زمان دریافت کارت پرواز

شما با خرید بلیط پرواز هواپیما یک صندلی برای خود رزرو می‌کنید؛ ولی برای این که از گیت پرواز مجوز عبور را دریافت نمائید و بتوانید سوار هواپیمای مربوط به ایرلاین شوید به مدرکی به نام کارت پرواز که اطلاعاتی مانند نام، شماره صندلی، نوع بلیط و مشخصات روی آن درج شده است، نیاز دارید. برخی ایرلاین‌ها به مسافران اجازه می‌دهند تا در هنگام دریافت کارت پرواز صندلی خود را انتخاب کنند.

انتخاب صندلی در زمان خرید بلیط هواپیما

رزرو بلیط هواپیما از طریق آژانس هواپیمایی

اگر به دلیل شرایط خاصی که دارید، نمی‌توانید از صندلی‌های عادی استفاده کنید باید از طریق آژانس هواپیمایی اقدام به رزرو بلیط هواپیما کنید؛ چون آژانس‌ها برای مسافران با شرایط خاص پیشنهادات زیادی دارند.

مشخص کردن صندلی در زمان رزرو بلیط هواپیما

برخی از شرکت‌های هواپیمایی مانند ایران ایرتور به مسافران اجازه می‌دهند که بعد از رزرو بلیط کارت پرواز خود را به صورت آنلاین دریافت کنند و صندلی خود را انتخاب نمایند. برخی دیگر از ایرلاین‌ها هم به مسافران امکان انتخاب صندلی را نمی‌دهند.

هزینه انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط پرواز هواپیما

همان طور که گفته شد برخی از شرکت‌های هواپیمایی به مسافران اجازه می‌دهند که با پرداخت هزینه اضافه در هنگام خرید بلیط پرواز هواپیما، صندلی خود را انتخاب کنند. هزینه انتخاب صندلی در هنگام رزرو بلیط هواپیما به عوامل مختلفی بستگی دارد.

برخی ایرلاین‌ها هزینه این کار را روی هزینه خرید بلیط اعمال می‌کنند و در صورتی که مسافر صندلی‌های خاصی مانند صندلی نزدیک خروجی یا صندلی نزدیک بال را بخواهد، انتخاب کند هزینه اضافی را باید پرداخت کند. برخی دیگر از ایرلاین‌ها از مسافران هزینه‌ای جداگانه‌ای را برای رزرو صندلی‌های عادی دریافت می‌کنند. نوع و کلاس پرواز از دیگر عواملی هستند که روی انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط تأثیرگذار بوده‌اند. در پروازهای اکونومی هزینه انتخاب صندلی نسبت به پروازهای فرست کلاس یا بیزنس کمتر است.

بهترین صندلی‌های هواپیما

برای انتخاب صندلی در هنگام رزرو بلیط باید با بهترین صندلی‌های هواپیما آشنا باشید. برخی مسافران صندلی‌های جلویی را انتخاب می‌کنند تا بتوانند در هنگام رسیدن به مقصد زودتر از هواپیما پیاده شوند. برخی دیگر از مسافران صندلی‌های کنار پنجره را انتخاب می‌نمایند تا بتوانند از تماشای منظره بیرون لذت ببرند. صندلی‌های هواپیما متناسب با شرایط‌های مختلفی که مسافران دارند، طراحی و ساخته شده‌اند.

انتخاب صندلی در زمان خرید بلیط هواپیما

صندلی‌های مناسب خواب

اگر جزو افرادی هستید که در هواپیما به خواب می‌روید باید صندلی‌های ردیف کنار و صندلی‌های نزدیک پنجره را انتخاب کنید تا مسافری که کنار شما نشسته در هنگام بلند شدن برای شما مزاحمت ایجاد نکند.

صندلی مناسب افراد قد بلند

افرادی که قد بلندی دارند باید صندلی‌های کنار راهرو را انتخاب کنند تا در طول پرواز راحت باشند و سفر لذت‌بخشی را تجربه نمایند.

صندلی‌های میانی؛ مناسب افرادی که مضطرب هستند.

افرادی که با کوچک‌ترین تکان هواپیما وحشت می‌کنند و دچار اضطراب می‌شوند باید صندلی‌های میانی را انتخاب نمایند.

صندلی مناسب برای خروج سریع

هنگامی که هواپیما روی زمین می‌نشیند بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا مسافران بتوانند از هواپیما خارج شوند. اگر به هر دلیلی می‌خواهید از هواپیما سریع خارج شوید باید صندلی‌های جلویی و صندلی‌های کنار راهرو را انتخاب نمائید.

صندلی مناسب سفر با فرزندان

کودکان به دلیل این که شیطنت می‌کنند باید صندلی‌های را برای آن‌ها انتخاب کنید که برای مسافران مزاحمتی ایجاد نکنند. صندلی‌های کنار پنجره برای کودکان مناسب هستند و تا مناظر بیرون را تماشا کنند و سرگرم شوند. اگر کودک شما نوزاد است و مجبور هستید برای آرام کردن او در راهرو هواپیما راه بروید صندلی‌های کنار راهرو را باید برای خود انتخاب کنید.‌

صندلی‌های مناسب سفرهای کاری

برخی از صندلی‌های هواپیما پریز دارند تا افرادی که می‌خواهند لپ‌تاپ خود را شارژ کنند، بتوانند به راحتی این کار را انجام دهند.

سخن پایانی

در سفر هوایی انتخاب صندلی مناسب و راحت باعث می‌شود، شما سفر لذت‌بخشی را با هواپیما تجربه کنید به همین دلیل در هنگام رزرو بلیط شما با پرداخت هزینه اضافه می‌توانید متناسب با شرایطی که دارید، صندلی خاصی را انتخاب نمائید. در این مقاله چگونگی انتخاب صندلی در هنگام خرید و رزرو بلیط را برای شما شرح داده‌ایم‌. علاوه بر این انواع صندلی‌های هواپیما را برای شما نام برده‌ایم تا بتوانید، مناسب‌ترین و بهترین صندلی را انتخاب کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نظر شما