شناسهٔ خبر: 66909778 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دقیقی: من دیگر نمی‌توانم فدای تیمم شوم/ با این شرایط نمی‌شود به ادامه همکاری فکر کرد

سعید دقیقی معتقد است در بازی مقابل پرسپولیس از نظر تاکتیکی بهتر بوده‌اند اما تجربه بازیکنان پرسپولیس بیش‌تر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سعید دقیقی پس از شکست تیمش در هفته بیست و نهم مقابل پرسپولیس در نشست خبری گفت: خدا را شکر می‌کنم که در کمتر از دو سال و نیم، حضور در استان قزوین، امروز اتفاقی رقم خورده که شما میلیاردها هم هزینه کنی، نمیتوانی چنین سرگرمی برای لذت مردم فراهم کنی. برای استانی که از زمانی که من فوتبال را شناختم؛ تا به حال در سطح پایین هم تیم‌داری نکرده بود. این افتخار نصیب من شد که با تلاش خودم، مجموعه، مالک، بازیکنان، مدیرعامل، شما عزیزان و هواداران شمس‌آذری، اتفاقی را در تاریخ استان قزوین، نه فقط در بعد ورزشی بلکه در تمامی ابعاد، رقم زدیم که مردم را خوشحال می‌کنیم. انرژی مردم را که درگیر فشار اقتصادی هستند؛ تخلیه می‌کنیم و این کار بزرگی است. ای کاش مسئولین ما بیشتر این موضوع را درک بکنند؛ بدانند که چه اتفاقی برای این استان رقم خورده، بیشتر و بهتر حمایت کنند تا بتوانیم در چنین جنگ‌های نابرابری هم قوی‌تر عمل کنیم.

وی افزود: اگر بخواهم فنی صحبت بکنم؛ ما از نظر تاکتیکی هم از پرسپولیس بهتر بودیم. در نیمه اول آن‌ها حتی یک یا دو بار هم توپ را وارد باکس ما نکردند. ما فقط ۶/۷ کرنر روی دروازه این تیم ریختیم. یکی از بهترین بازیکنان من یعنی پوریا سرآبادانی روز قبل به شدت مریض شدند و نمی‌دانستیم اصلا به بازی می‌رسد یا نه. با همان بیماری بازی کرد که درود به شرافتش می‌فرستیم چراکه به بضاعت تیم ما همین بود. روی اشتباه او گل خوردیم اما در طول فصل انقدر برای من خوب بوده که این اشتباه فدای سرش، قطعا بعدا جبران می‌کند.

او در ادامه گفت: با تغییر تاکتیکی که داشتیم، هدف بازی را تغییر دادیم و به گل رسیدیم. ۱۰ دقیقه بعد از گل هم تیم برتر میدان بودیم. تیم من پیشرفت زیادی کرده است اما هنوز به بلوغ نرسیده؛ بلوغ چطور به دست می‌آید؟ تجربه می‌خواهد. ببینید پرسپولیس هر بازیکنش تا فضای جام جهانی را هم دیده اما تیم من هنوز به آن بلوغ نرسیده، اگر چنین تجربه‌ای داشتند مطمئن باشید بعد از گل اول می‌توانستیم به گل دوم برسیم و حتی بازی را ببریم اما روی اشتباه فردی گل سوم را هم خوردیم. اما در مجموع تیم باکیفیت‌تر و تاکتیکی‌تر از پرسپولیس بودیم. اما تک ستاره‌ها تاثیرگذار هستند؛ تغییرات بازیکنان تاثیرگذار است و تیم بزرگ پرسپولیس از بلوغ و تجربه خودش استفاده کرد و ما را برد. از شرافت بازیکنانم تشکر می‌کنم و از هواداران عزیزمان در استان قزوین که یک فصل در کنار ما بودند.

دقیقی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص روند داوری بعد از فشارها در فضای مجازی گفت: اشتباه تاثیرگذاری نداشتند ولی اعتقاد دارم در صحنه‌های ۵۰، ۵۰ تمام شیب‌شان به سمت پرسپولیس بود. این روند در تیم کم‌تجربه‌ای مثل ما تاثیرگذار بود، آقای بنیادی‌فر یکی از بهترین داوران ایران است اما اگر این صحنه‌ها را به نفع ما می‌گرفت و ما نتیجه می‌گرفتیم؛ هواداران پرسپولیس با ما قابل قیاس نیستند و به همین دلیل تصمیم گرفتند به جای اینکه تحت فشار هواداران قرار بگیرند و شب تلخی را سپری کنند؛ این صحنه‌ها را علیه ما سوت بزنند.

وی در ادامه گفت: طبق آمار در نیم فصل دوم پرسپولیس در تمام مسابقاتش بالای ۱۵ موقعیت گل ایجاد کرده است؛ اما در برابر ما اصلا موقعیت ایجاد نکردند. در صحنه‌ای که ما گل دوم را خوردیم، دقیقا دو بازیکنم در پرس کوتاهی کردند و در شرایطی که ما اصرار به بازی در کناره‌ها داشتیم، بازیکنانم به وسط بازی کردند. در این شرایط بازیکنانی که توانایی بالایی دارند، مثل ترابی، ارونوف، می‌توانند بازی بسازند و فوتبال شناور بازی کنند. در تک صحنه‌ها بازیکنانم به حرفم گوش ندادند؛ از نظر تاکتیکی شایسته‌تر بودیم اما از نظر تجربی آن‌ها بهتر بودند. مبارکشان باشد.

دقیقی در مورد آینده‌اش در شمس آذر گفت: نمی‌خواهم فضا را تلخ کنم اما در حساس‌ترین مقطع فصل، ۲۰، ۳۰ میلیارد کمک به تیم ما نشد. استان‌دار پیگیر درآمد پایدار هستند و دستشان درد نکند اما خیلی راحت‌تر از این‌ها نمایندگان مجلس ما، شهردار و اعضای شورای شهر می‌توانستند کمک کنند. چه کار میخواهی بکنی آقای شهردار که چنین اتفاقی در استانت رقم بخورد؟ اصلا چطور می‌خواهید قزوین را به کشور معرفی کنید؟ گردشگری را تقویت کنید و جلوی جرم و نزاع اجتماعی را بگیرید؟ چطور می‌خواهید کار فرهنگی کنید؟ در مهمترین مقطع فصل که تیمم باید تقویت میشد؛ بهترین بازیکنانم رفتند! در جریان بازی با خودم می‌گفتم ای کاش الان اعرابی بود. او در سپاهان درخشان ظاهر نشده اما در فرم بازی من می‌توانند کمک کند. فرق است که تیم حریف وحید امیری و خدابنده‌لو را به زمین می‌آورد و ما بازیکن جوان.

وی افزود: با شعار نمی‌شود کار کرد، نمی‌خواهم جایگاهی که در میان مردم به دست آورده‌ام را به راحتی از دست دهم؛ واقعا ادامه کار برای من میسر نیست. مردم دوست دارند ما پرسپولیس را ببریم ولی با دست خالی که نمی‌شود. بچه‌های ما فوق‌العاده هستند ولی نمی‌شود هم بهترین را بخواهی هم چیزی در اختیارشان قرار ندهید. فولاد همین الان با ۵۰۰ میلیارد بودجه دارد سکته می‌کند که در لیگ بماند. استقلال خوزستان ۱۰۰ میلیارد در نیم فصل دوم هزینه کرده و هنوز دغدغه ماندن در لیگ را دارد. نقطه طلایی کمک کردن همان زمان بود که بازیکنانم حفظ بشوند و بازیکنان جدید جذب شوند؛ اما اینکار را نکردند و نمی‌شود به ادامه همکاری فکر کرد.

دقیقی در پایان گفت: باید ببینیم چشم انداز چیست. تیم سعید دقیقی الان پنجم واقعی جدول است؛ اگر بازی بعد را ببازد می‌شود ششم واقعی جدول. سال بعد چه می‌خواهید؟ سوم و چهارم بشویم؟ با چه شرایطی؟ درود می‌فرستم به شرافت مالکین عزیز اما دیگر نمی‌شود؛ این نقطه عطف تیم ما بود. من دیگر نمی‌توانم فدای این تیم شوم. باورتان نمی‌شود من در خیابان تراکت پخش کردم که مردم بیایند. در فضای مجازی برای تک تک شما ویس دادم که از تیم حمایت کنید. از خودم هزینه کردم که مردم بیایند. خدا را شاکرم که نقطه پایان ما هرچند تلخ اما ماندگار خواهد بود.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما