شناسهٔ خبر: 66908019 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دقیقی: با دست خالی که نمی‌شود پرسپولیس را برد

سرمربی تیم فوتبال شمس آذر قزوین از هواداران تیم فوتبال استقلال بابت اینکه نتوانستند سد راه پرسپولیس شوند، عذرخواهی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سعید دقیقی پس از شکست 3 بر یک تیمش مقابل پرسپولیس اظهار داشت: بازی را خیلی تاکتیکی جلو می‌بردیم و در نیمه اول تیم برتر میدان بودیم. در این نیمه شش یا هفت کرنر داشتیم و روی اشتباه فردی گل خوردیم. متأسفانه کاپیتان ما شب بازی به شدت مریض شد و با توجه به بضاعت کمی که از لحاظ مهره‌ای داشتیم، به او بازی دادیم که یکی از بدترین بازیکنان ما بود.

«بازیکنان پرسپولیس در نیمه اول وارد محوطه جریمه ما نشدند.»، وی ضمن بیان این جمله تصریح کرد: در نیمه دوم به گل رسیدیم و می‌توانستیم گل دوم را هم بزنیم که محمد پاپی به‌خاطر فشار بازی و خستگی، نتوانست کار را تمام کند. بازیکنان باکیفیت و باتجربه‌ای از پرسپولیس وارد زمین شدند و به شرافت بازیکنان خودم درود می‌فرستم. دو گل پرسپولیس روی اشتباه فردی ما رقم خورد.

سرمربی شمس آذر قزوین با تمجید از شاگردان خود بیان کرد: بازیکنان شمس آذر، خودشان را به بهترین شکل اثبات کرده‌اند و فقط باید میدان‌های بزرگ ببینند. تمام تلاش خودمان را کردیم و من در این مسابقه به اندازه همه بازی‌ها کنار زمین حرص خوردم تا از شرافت خودمان دفاع کنیم. تیم بزرگ پرسپولیس به دنبال قهرمانی بود و ما دنبال اعاده حیثیت بودیم. خیلی ناراحت هستم و به نظرم می‌شد بازی را به‌گونه دیگری رقم زد.

دقیقی با اشاره به گل دوم پرسپولیس خاطرنشان کرد: با بازیکنان بحث کرده بودیم که مسعود ریگی وارد محوطه جریمه می‌شود و گل می‌زند. اگر در صحنه قبلی اجازه نمی‌دادیم پرتاب اوت به جناح مقابل می‌رسید، گل (دوم) را دریافت نمی‌کردیم. به پرسپولیس تبریک می‌گویم و از هواداران استقلال عذرخواهی می‌کنم. گفته بودم که برای خودمان و شرافت فوتبال بازی می‌کنیم؛ نه برای آبی و قرمز.

وی در نشست خبری بعد از بازی نیز اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که کمتر از دو سال و نیم از حضورمان در استان قزوین، امروز اتفاقی رقم خورده است که اگر میلیارد میلیارد خرج کنید نمی‌توانید چنین فضایی را رقم بزنید، آنهم برای استانی که شاید از زمانی که من فوتبال را شناختم، در سطح پایین هم تیم‌داری نکرده بود. این افتخار نصیب من شده که با تلاش بازیکنان و مدیران افتخاری را در تاریخ استان قزوین رقم زدیم، آنهم نه فقط در بخش ورزشی، بلکه در اتمام ابعاد. ما مردم را خوشحال و انرژی‌شان را در این شرایط تخلیه می‌کنیم. این کار بزرگی است. ای کاش مسئولان ما این موضوع را بیشتر درک کنند و بدانند چه کار بزرگی انجام شده است و در کنار استاندار محترم باشند و بیشتر تیم را حمایت کنند تا ما بتوانیم در چنین جنگ‌های نابرابری قوی‌تر از این ظاهر شویم.

سرمربی تیم فوتبال شمس آذر ادامه داد: اگر بخواهم فنی صحبت کنم باید بگویم به نظرم ما تاکتیکی از پرسپولیس بهتر بازی کردیم. اگر نیمه اول را ببینید فکر نمی‌کنم این تیم دو یا سه بار بیشتر وارد محوطه ما شده باشد، ولی ما شش هفت کرنر روی دروازه آنها ریختیم، با این وجود روی یک اشتباه گل اول را خوردیم. بهترین بازیکن من پوریا سرآبادانی روز قبل به شدت مریض شد و ما تا لحظه آخر نمی‌دانستیم به بازی می‌رسد یا نه. او با همان شرایط بازی کرد و به شرفش درود می‌فرستیم. بضاعت ما مشخص بود. روی آن اشتباه گل خوردیم، ولی امسال سرآبادانی آنقدر برای ما خوب بازی کرده است که فدای سرش. در نیمه دوم با تغییر تاکتیکی هدف بازی‌مان را عوض کردیم و به گل هم رسیدیم. 10 دقیقه بعد از گل هم تیم برتر زمین بودیم.

دقیقی خاطر نشان کرد: تیم من خیلی پیشرفت کرده است و خوب بازی می‌کند، ولی هنوز به بلوغ نرسیده. بلوغ هم با تجربه ایجاد می‌شود. چنین فضاهایی را باید بیشتر ببینیم. پرسپولیس تمام بازیکنانش فضای جام جهانی را هم دیده‌اند، ولی تیم من هنوز به این بلوغ نرسیده است. شاید اگر چنین تجربه‌ای داشتند، مطمئن باشید بعد از گل اول ما می‌توانستیم به گل دوم برسیم و بازی را ببریم. در مجموع اعتقاد دارم تیمی باکیفیت‌تر و تاکتیکی‌تر از پرسپولیس بودیم. به هر حال گاهی تک ستاره‌ها تأثیرگذار هستند و به نظرم بازیکنان تیم پرسپولیس از بلوغ و تجربه‌ای که داشتند استفاده کردند و ما را بردند. من هم از شرافت بازیکنانم تشکر می‌کنم و از هواداران عزیز استان قزوین که یک فصل کنارمان بودند. نقطه پایان ما شاید تلخ، اما افتخارآمیز بود. چنین تجربه‌ای برای من و تیمم تکرار نشدنی است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره قضاوت موعود بنیادی‌فر در این بازی و جوی که از روز گذشته علیه این داور ایجاد شده بود،‌ تصریح کرد: بنیادی‌فر اشتباه تأثیرگذاری نداشت، ولی اعتقاد دارم تمام شیب صحنه‌های 50 - 50 به سمت پرسپولیس بود. به خود داوران هم گفتم. برای تیمی مثل تیم من که بچه‌هایش کم‌تجربه هستند همین صحنه‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد. بنیادی‌فر یکی از داوران خوب کشور است و من هم جای او باشم، در این شرایط حساس خدای نا کرده اگر در تک صحنه‌ها شیب تصمیمات به سمت تیم ما باشد و نتیجه بگیریم، هواداران پرسپولیس با ما قابل مقایسه نیستند. ترجیح می‌دهم به جای اینکه خدای نا کرده اتفاقی بیفتد و تیم ما به گل برسد و هواداران پرسپولیس شب تلخی را سپری کنند، یک مقدار شیب را به سمت این تیم داشته باشم.

سرمربی تیم فوتبال شمس آذر درباره پاسکاری تیمش در میانه زمین و اینکه‌ آیا به نظرش پرسپولیس در این بازی خوش شانس بود، گفت: فکر می‌کنم خلق موقعیت پرسپولیس در تمام بازی‌ها بالای 15 بوده است، اما امروز اصلاً‌ خلق موقعیت نداشته است! در آن صحنه‌ای هم که گل دوم را خوردیم، دو بازیکن من یک کوتاهی کوچک کردند. در شرایطی که ما اصرار به بازی کناره‌ها داشتیم، از وسط بازی کردیم و وقتی توپ را لو دهند؛ بازیکنی که توانایی فنی بالایی دارد، پاس آخر را خوب می‌دهد. وقتی توپ لو رفت، آنها بازی‌سازی کردند و به گل رسیدند، آنهم توسط ریگی که نباید آنجا باشد، ولی چون شناور بازی می‌کنند به گل رسیدند. خیلی غبطه می‌خورم، در تک صحنه‌ها به حرفم بچه‌ها گوش ندادند. تاکتیکی بهتر بودیم، ولی تجربی آنها بهتر بودند و بازی را بردند و مبارک‌شان باشد.

دقیقی در پاسخ به این پرسش که چه شرطی برای ماندن در شمس آذر برای فصل بعد دارد، عنوان کرد: نمی‌خواهم کام دوستان را تلخ کنم. ما در حساس‌ترین مقطع فصل 20، 30 میلیارد کمک به تیم‌مان نشد. خیلی‌ها هم ادعا کردند. استاندار پیگیر این باشگاه است و دست‌شان درد نکند، ولی خیلی راحت از این‌ حرف‌ها نمایندگان مجلس، شورای شهر و شهردار ما می‌توانستند بزنند. 20، 30 میلیارد در فوتبال ما خنده‌دار است. آقای شهردار و نماینده مجلس و شورای شهر چه کار می‌‌خواهید بکنید که چنین جوی در شهر ایجاد کنید؟! اصلاً چطور می‌خواهید قزوین را به کل کشور معرفی کنید؟ چطور می‌توانید کار فرهنگی کنید؟ از این کار که بزرگتر نداریم. در مقطعی تیمم باید تقویت می‌شد، چون بهترین بازیکنان رفتند. در جریان بازی می‌گفتم ای کاش امروز اعرابی در تیمم بود. اعرابی در سپاهان خیلی درخشان ظاهر نشده است، اما در فرم بازی من می‌توانست امروز به تیم کمک کند. ای کاش رحمان جعفری بود. خیلی فرق است که وحید امیری و خدابنده‌لو به زمین بیایند یا یک بازیکن جوان. ارونوف و عبدالکریم حسن بهترین بازیکنان نیم‌فصل دوم پرسپولیس بودند. با شعار نمی‌شود کار کرد.

وی ادامه داد: من هم نمی‌خواهم جایگاهم را بین مردم از دست بدهم. واقعاً ادامه کار برای من میسر نیست. امروز شما دوست دارید اینجا پرسپولیس را ببرید، ولی این با دست خالی نمی‌شود. بچه‌های ما فوق‌العاده هستند، ولی نمی‌شود که ما بهترین را بخواهیم و چیزی در اختیارتان نگذاریم. جایگاه ما آرزوی خیلی از تیم‌هاست. فولاد در حال افتادن است و با دغدغه در حال سکته است! 500 میلیارد هزینه این تیم است. استقلال خوزستان در نیم‌فصل 100 میلیارد هزینه کرده است، ولی باز هم دغدغه ماندن دارد. واقعاً نمی‌شود ماند، چون در آن شرایط که باید کمک می‌کردند و نقطه طلایی بود، کمک نکردند؛ دیگر نمی‌شود به آینده امیدوار بود. نمی‌شود از این جایگاه  بهتر به دست بیاوریم. ما الان پنجم واقعی جدول هستیم و بازی بعد هم حتی اگر ببازیم ششم واقعی جدول هستیم. سال بعد چه کار می‌خواهیم کنیم؟ با چه شرایطی؟! همیشه گفتم به مالکان عزیزمان درود می‌فرستیم که در این شرایط تیم را گرفتند، ولی نمی‌شود! این نقطه عطف یک تیم است که کار را با کسر امتیاز شروع کند و آخرش این شود.  کسر امتیاز یعنی اینکه شما پنج بازی نتیجه بگیرید و تازه سیزدهم شوید! ما می‌خواستیم تیم را آماده لیگ کنیم، اما به بازیکنانم زنگ می‌زدند که این تیم اوت می‌شود. همه بچه‌ها فداکارانه کار کردند و من دیگر نمی‌توانم بیشتر از این فدای این شوم. باور کنید من در خیابان تراکت پخش کردم که مردم بیایند. بیلبورد چسباندم و شاید در فضای مجازی به تک تک شما (خبرنگاران) وویس فرستادم که آقا بیایید و از تیم حمایت کنید. شاید امروز تلخ، ولی ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما