شناسهٔ خبر: 66908261 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

برتری شاگردان نکونام با همان روش همیشگی؛ امیدهای استقلال زنده ماند

بازی تیم‌های فوتبال استقلال و گل‌گهر سیرجان در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر سه‌شنبه شب از ساعت ۲۰:۲۰ در ورزشگاه آزادی آغاز شد و در پایان شاگردان جواد نکونام موفق شدند حریف خود را با نتیجه یک بر صفر از پیش‌رو بردارند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا: دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و گل‌گهر سیرجان در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.
 
 بازی تیم‌های فوتبال استقلال و گل‌گهر سیرجان در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر سه‌شنبه شب از ساعت ۲۰:۲۰ در ورزشگاه آزادی آغاز شد و در پایان شاگردان جواد نکونام موفق شدند حریف خود را با نتیجه یک بر صفر از پیش‌رو بردارند.
 
این دیدار به دلیل اینکه بازی شمس‌آذر و پرسپولیس با تاخیر ۲۰ دقیقه‌ای مواجه شد، با وقفه شروع به کار کرد تا با دیدار همزمان که در مسیر قهرمانی حساسیت زیادی دارد، همزمان آغاز شود.
 
قضاوت این دیدار را وحید کاظمی، حسن انتظاری، علیرضا مرادی و امیرسامان سلطانی بر عهده داشتند. یدالله جهانبازی نیز ناظر این بازی حساس بود.
 
این دیدار در حالی آغاز شد که استقلال با ۶۱ امتیاز و تنها یک امتیاز کمتر از پرسپولیس در رده دوم جدول لیگ برتر قرار گرفته و باید علاوه بر پیروزی مقابل گل‌گهر، نیم‌نگاهی به نتیجه دیدار تیم‌های شمس‌آذر قزوین و پرسپولیس داشته باشد تا در صورت لغزش رقیب سنتی خود، صدر جدول را یک هفته مانده به پایان لیگ پس بگیرد.
 
نیمه نخست
 
شاگردان جواد نکونام که به ۳ امتیاز این دیدار نیاز مبرم دارند، بازی را هجومی‌تر آغاز کردند. در دقیقه ۸ رزاق‌پور مدافع تیم گل‌گهر با یک شوت سنگین دروازه استقلال را تهدید کرد اما حسینی با یک شیرجه زیبا توپ را دفع کرد و بعد از آن با برخورد به تیرک مصدوم شد. بعد از این صحنه، یک جیمی‌جامپ وارد زمین شد و حسینی را در آغوش گرفت.
 
تیم استقلال تلاش زیادی کرد تا بتواند موقعیتی روی دروازه گل‌گهر ایجاد کند اما تلاش این تیم تا دقیقه ۳۰ فایده ای نداشت. در دقیقه ۳۶ ماشاریپوف پشت محوطه صاحب توپ شد و شوت سهمگینی را روانه دروازه میهمان کرد اما رزاق‌پور توپ را با سر به کرنر فرستاد.
 
در دقیقه ۱+ ۴۵ صالح حردانی یک ارسال به محوطه جریمه داشت و بلانکو با یک پاس زیبا به چشمی، او را در یک موقعیت عالی قرار داد و این مدافع نیز با یک ضربه دقیق، گل اول استقلال را به ثمر رساند. در دقیقه ۴+ ۴۵ نیز تورس یک شوت زاویه بسته روانه دروازه میزبان کرد اما حسینی با هوشیاری بالا این توپ را راهی کرنر کرد تا نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان برسد.
 
نیمه دوم
 
در دقیقه ۴۹ زبیر نیک‌نفس روی یک ضربه ایستگاهی شوت خود را به سمت دروازه گل‌گهر زد اما اخباری توانست این توپ را به کرنر بفرستد. بازی از دقیقه ۵۳ تا ۵۸ به دلیل مصدومیت حسینی متوقف شد.
 
در دقیقه ۵۸ رضاوند و محمدی بیرون رفتند و جای خود را به امید حامدی فر و پیمان بابایی دادند. بلانکو در دقیقه ۶۵ صاحب یک موقعیت تک به تک شد اما اخباری اجازه نداد استقلال به گل دوم خود برسد.
 
شاگردان ماریوس اوزونیدوس در نیمه دوم متحول شدند و چندین موقعیت خوب داشتند اما با بی‌دقتی نتوانستند کاری از پیش ببرند. نماینده شهر سیرجان در دقایق پایانی فرصت‌های زیادی روی دروازه استقلال ایجاد کرد اما مدافعان استقلال با چنگ و دندان از تک گل خود دفاع کردند تا در نهایت بازی با همان نیتجه یک بر صفر به سود آبی‌های پایتخت به پایان برسد.
 
استقلال با این پیروزی ۶۴ امتیازی شد و با توجه به برد پرسپولیس و ۶۵ امتیازی شدن این تیم، در همان رده دوم باقی ماند.
 
ترکیب استقلال
 
سیدحسین حسینی، صالح حردانی، روزبه چشمی، ایمان سلیمی، مهرداد محمدی، زبیر نیک‌نفس، گوستاوو بلانکو، ابوالفضل جلالی، رافائل سیلوا، جلال‌الدین ماشاریپوف و آرش رضاوند.
 
ترکیب گل‌گهر
 
محمدرضا اخباری، ابوالفضل رزاق پور، علیرضا آرتا، سامان فلاح، بهنام برزای، عباس شرقی، روبرتو تورس، احمدرضا زنده روح، اریک باگناما، امیررضا اسلام طلب، سعید سحرخیزان.
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما