شناسهٔ خبر: 66906429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون فرهنگی:

۵۰۰ هزار کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری عضو هستند

گنبدکاووس- ایرنا- معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه ۵۸ سال از فعالیت این کانون می‌گذرد، گفت: ۵۰۰ هزار کودک و نوجوان با عضویت در کانون از کتابخانه‌ها و کلاس‌ها استفاده می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «فرهاد فلاح» سه‌شنبه شب در حاشیه بازدید از مرکز کانون پرورش فکری شماره ۲ گنبدکاووس به خبرنگاران اظهار کرد: هزار و ۴۲ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور وجوددارد که ۱۵۰ مورد آن به صورت کتابخانه سیار به ۲ هزار و ۵۰۰ روستا خدمات می‌دهد.

وی با اشاره به وجود ۳۶۰ مرکز زبان کانون پرورشی با شرکت سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار زبان‌آموز، افزود: در این مراکز ۱۰ زبان آموزش داده می‌شود و امسال برای نخستین‌بار آموزش زبان فارسی با هدف ترویج ادبیات فارسی با محوریت «گلستان سعدی» به این مراکز اضافه شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: قصد داریم در ترویج زبان فارسی بیشتر کار کنیم زیرا احساس می‌شود ارتباط بچه‌ها با زبان فارسی خوب نیست و این موضوع را آنقدر پیگیری می‌کنیم تا به مرحله برگزاری المپیاد زبان فارسی در کشور برسیم.

«فلاح» بیان کرد: کانون پرورشی حدود ۴۰ هکتار کتابخانه در سراسر کشور با ۱۰ میلیون نسخه کتاب دارد و تاکنون حدود سه‌هزار عنوان کتاب، ۳۰۰ عنوان فیلم و انیمیشن و ۳۵۰ عنوان اسباب بازی تولید کرده است.

۵۰۰ هزار کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری عضو هستند

وی از شروع فعالیت تابستانه کانون پرورش فکری با شعار «تابستانتو بساز» از روز گذشته خبر داد و گفت: بیش از ۶۰ فعالیت در مراکز پرورش فکری در سراسر کشور ارائه می‌شود و هر مرکز به تناسب ظرفیت، اقلیم و جغرافیای خودش به کودکان و نوجوانان خدمات می‌دهد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: امسال برای نخستین‌بار دوره‌های آموزشی خبرنگاری، روزنامه‌نگاری و تندخوانی به فعالیت نوجوانان در کانون‌ها اضافه شده است.

نصب هزار قفسه کتاب در کلاس‌های درس مناطق محروم

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تاکید بر اینکه ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان فقط ملزم به تاسیس مراکز کانون پرورش فکری نیست، گفت: به عنوان مثال امسال هزار قفسه کتاب در کلاس‌های درس مناطق محروم به طور عمده عشایری و مرزی که تردد به آنها سخت است، نصب می‌شود.

به گفته «فلاح» حدود ۱۰۰ عنوان کتاب به همراه اسباب‌بازی در هر یک از این قفسه‌ها جا می‌گیرد و تاکنون ۱۰۰ کلاس به این قفسه‌ها تجهیز شده است.

وی مخاطب‌های عمومی کانون پرورشی را میلیونی دانست و گفت: مخاطب فیلم «بچه زرنگ» ساخته کانون ۲ میلیون نفر بود و رکورد بیشترین بازدید را در سینما کودک و نوجوان شکست.

وی ادامه داد: در حال مطالعه برای تولید بچه زرنگ ۲ هستیم و به زودی بچه زرنگ یک در پلتفرم‌های خانگی قرار می‌گیرد و سریال بچه زرنگ هم جزو کارهای در حال تولید است.

شهرستان مرزی گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و با دارا بودن ۲ مرکز کانون پرورش فکری در شرق استان گلستان واقع است.

نظر شما