شناسهٔ خبر: 66917938 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کتابخانه سیار روستای مرزی گلستان پس از ۶ سال تعطیلی، بازگشایی شد

گنبدکاووس- ایرنا- کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روستای مرزی داشلی‌برون گنبدکاووس با ظرفیت خدمات‌رسانی به روستاهای اطراف بعد از ۶ سال تعطیلی، امروز (چهارشنبه) بازگشایی شد.

صاحب‌خبر -

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پایگاه سیار کانون پرورش فکری داشلی‌برون به دلیل نبود نیرو از ۶ سال قبل تعطیل شده بود که با همراهی بیش از ۷۰۰ میلیون ریالی خیران روستا در مرمت و بازسازی ساختمان و همچنین جذب نیروی بومی بازگشایی شد.

سمیه محمدی افزود: ۱۰ هزار جلد کتاب در این کتابخانه سیار موجود است و تلاش داریم با همراهی مسوولان شهرستان تعداد این کتاب‌ها افزایش یابد تا کودکان و نوجوانان بیشتری در روستاهای منطقه بتوانند از این منابع بهره‌مند شوند.

وی از آغاز طرح تابستانی کانون پرورش فکری گنبدکاووس از اول تیرماه خبر داد و بیان کرد: ۱۰۰ کارگاه و فعالیت ویژه تابستان تا شهریورماه در مراکز شماره یک و ۲ شهرستان اجرا خواهد شد.

به گفته وی، حدود چهار هزار کودک و نوجوان عضو کانون پرورشی گنبدکاووس هستند که پیش بینی می‌شود این تعداد در تابستان افزایش یابد.

کتابخانه سیار روستای مرزی گلستان پس از ۶ سال تعطیلی، بازگشایی شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان هم توسعه خدمات‌رسانی به کودکان مناطق کمتر توسعه‌یافته و روستاهای مرزی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان آنان را از مهمترین اهداف راه‌اندازی کتابخانه سیار روستای مرزی داشلی‌برون اعلام کرد.

الهه غیناقی تعداد کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون پرورشی فکری گلستان را ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر برشمرد و افزود: فعالیت‌های کانون در قالب ۱۸ مرکز ثابت، ۹ مرکز سیار و ۲ مرکز پستی در استان به علاقمندان ارائه می‌شود.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۷ هزار نفر آنان در بخش مرزی داشلی‌برون متشکل از ۲ نقطه شهری و حدود ۳۰ روستا و نقطه جمعیتی سکونت دارند.

نظر شما