شناسهٔ خبر: 66904665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گیلان:

استاندار گیلان: رئیس‌جمهور شهید به الگوی مدیریتی در تراز انقلاب بدل شد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی به الگوی مدیریتی در تراز انقلاب اسلامی بدل شده است، گفت: شهید جمهور الگوی تمام عیار اخلاق، مدیریت و ولایتمداری است و ما هم در تداوم رویکردهای او امور را با کار و تلاش مضاعف به پیش می‌بریم و هیچ وقفه‌ای در کار نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

اسدالله عباسی روز سه شنبه در جمع سوگواران شهید خدمت در مسجد بازار چابکسر از توابع شهرستان رودسر در شرق گیلان با تاکید بر اینکه شهید جمهور به ما مسؤولان درس اخلاق، مدیریت و ولایتمداری آموخت، اظهار کرد: همه مدیران در گیلان با تلاش بیشتری نسبت به گذشته پای کار مردم باشند؛ زیرا شعار و عمل رئیس جمهور شهیدمان کار جهادی برای رضای خدا بود.

وی بیان کرد: شهید آیت الله رئیسی تمام فکر و ذکرش در طول خدمت کمک به مردم و حل مشکلات جامعه بوده است.

عباسی با اشاره به ابراز تسلیت کشورهای مختلف جهان در پی درگذشت شهید جمهور بیان کرد: بعد از شهادت رئیس جمهور کشورهای مختلف جهان مثل هند، پاکستان، عراق و لبنان عزای عمومی اعلام کردند در حالی که چنین اتفاقی بی‌سابقه بوده است.

استاندار گیلان، حضور بی سابقه مردم در مراسم تشییع شهید جمهور را نشان دهنده قدردانی آنان از مدیران با اخلاص خود دانست و تصریح کرد: ملت ایران در تمامی نقاط کشور به سوگ شهید جمهور پرداختند و میلیون‌ها نفر در مراسم تشییع این شهید گرانقدر شرکت کردند که این امر نشان دهنده ارادت قلبی مردم به خادم خود بوده است.

عباسی ادامه داد: شهید جمهور با اخلاص در عمل در دل مردم نفوذ کرد، او عاشق مردم بود و حتی در دوره کرونا جهادی کار کرد در حالی که برخی از مدیران در دولت گذشته در آن ایام حتی از محل کار خود بیرون نمی آمدند.

وی با اشاره به توجه دولت سیزدهم به رفع محرومیت‌ در کشور افزود: شهید جمهور همواره سعی در رفع محرومیت‌ و کمک به نیازمندان داشت حتی در سفر به گیلان با وجود شیوع کرونا در برخی از مناطق محروم شهر رشت حضور یافت.

عباسی ادامه داد: دولت سیزدهم به ریاست شهید آیت الله رئیسی در طول سه سال عمر دولت، در دیپلماسی خارجی به خوبی عمل کرد و با کشورهای همسایه، آمریکای لاتین، پاکستان و قاره آفریقا تعاملات خوبی برقرار شد در حالی که در طول هشت سال قبل از این دولت اقدامات عمرانی در کشور به بهانه برجام تعطیل شده بود بخش اعظم این واحدها در دولت سیزدهم احیا شد که نمونه بارز آن در گیلان، کارخانه پوشش است.

وی با اشاره به دانش علمی و حوزوی شهید سید ابراهیم رییسی بیان کرد: شهید راه خدمت برای حل مشکلات کشور روز و شب نداشت و در تمامی پایان هفته ها در حال انجام امور مردم در سفرهای استانی بود.

استاندار گیلان با تاکید بر تلاش شخص رئیس جمهور شهید در رفع ناترازی در حوزه های زیرساختی همچون برق و گاز در کشور بیان کرد: قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم در فصول مختلف سال با مشکل برق و گاز مواجه بودیم ولی در سه سال گذشته با تاکیدات وی این مشکلات در کشور به ویژه گیلان با اختصاص یک هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث پست برق شهید حق بین رشت برطرف شده است که تنها یک مورد از این خدمات است.

وی با اشاره به تکمیل راه‌آهن رشت کاسپین در گیلان گفت: این خط ریلی به‌ عنوان بخشی از راه‌آهن قزوین-رشت و آخرین قطعه از کریدور ریلی دریا به دریا است که تکمیل شده و مقرر شده بود با حضور شهید جمهور به بهره برداری برسد ولی متاسفانه اینگونه نشد.

استاندار گیلان یکی دیگر از دغدغه‌های شهید جمهور را احداث راه‌آهن رشت_آستارا دانست و بیان کرد: این خط آهن دغدغه شهید جمهور و از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری بوده است که با تلاش‌های صورت گرفته کار آزادسازی اراضی آغاز شده است.

عباسی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید در راستای تقویت و توسعه بیمه درمانی در کشور گفت: در طول سه سال گذشته ۱۲ میلیون نفر در کشور از بیمه خدمات درمانی بهره‌مند شده و تمامی خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان شد.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی با شهادت پاداش یک عمر مجاهدت خود را دریافت کرد، گفت: وقتی کار برای خدا باشد خود پروردگار خریدار انسان است، همه ما با همه توان و قدرت راه شهید خدمت را ادامه داده و بنا به فرموده مقام معظم رهبری نمی‌گذاریم در راه اعتلای و توسعه استان و کشور خللی وارد شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به آغاز فرآیند انتخابات در کشور بیان کرد: مردم قطعا با حضور پر شور خود در انتخابات ریاست جمهوری به فردی جهادی، انقلابی و ولایی رای خواهند داد، زیرا طعم خوش خدمت در دولت شهید جمهور را چشیدند.

نظر شما