شناسهٔ خبر: 67297320 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امسال قطعی و نوبت‌بندی آب در قم نداریم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ضمن تأکید بر ضرورت کاهش مصارف ضروری و پرهیز از مصارف غیرضروری آب گفت: خوشبختانه امسال در استان قم قطعی آب و نوبت‌بندی آب به دلیل کمبود نخواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمد مهدی نظر زاده امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به چالش جهانی کمبود آب، اقدامات بین‌المللی انجام شده در راستای بهبود وضعیت آب در دنیا را مورد توجه قرارداد و اظهار داشت: هرچند اقداماتی در سطح جهانی در راستای اهمیت آب و بهبود وضعیت آن انجام شد اما هدف‌گذاری‌های انجام شده محقق نشد.

وی که به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب سخن می‌گفت با اشاره به دغدغه‌های دولت سیزدهم به منظور محرومیت‌زدایی به ویژه در بخش آب گفت: مهم‌ترین فعالیت و برنامه دولت، تأمین آب 10 هزار روستا بود که تاکنون آبرسانی به بیش از 6 هزار روستا در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق محروم به انجام رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه 67 درصد مردم دنیا در بخش روستایی و 87 درصد در بخش شهری، از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: این آمار در ایران در بخش روستایی 87 درصد و در بخش شهری بیش از 99 درصد است که نشان‌دهنده وضعیت خوب کشور نسبت به آمارهای جهانی است.

وی با بیان اینکه این آمار در استان قم نیز نسبت به متوسط کشور بهتر است، عنوان کرد: حدود 96 درصد جمعیت روستایی و تقریباً 100 درصد جمعیت شهری استان قم از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

نظرزاده با اشاره به بارندگی‌های اخیر، ضمن تأکید بر ضرورت کاهش مصارف ضروری و پرهیز از مصارف غیرضروری آب اظهار داشت: خوشبختانه امسال در استان قم قطعی آب و نوبت‌بندی آب به دلیل کمبود نخواهیم داشت.

وی کاهش ورودی آب از سدکوچری به استان و تأمین آب مورد نیاز از منابع زیرزمینی در ابتدای سال جاری را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: همین امر باعث افزایش شوری آب در ابتدای سال و نارضایتی‌هایی در بین شهروندان شد که از اینکه به دلیل محدودیت‌ها نتوانستیم خدماتی که شایسته مردم بود ارائه کنیم عذرخواهی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: در حال حاضر با افزایش ورودی استان از سدکوچری، آب با کیفیت‌تری در شبکه آبرسانی توزیع می‌شود و مشکلی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به مشکلات تأمین آب در تعداد محدودی از روستاهای استان به دلیل محدودیت منابع خاطرنشان کرد: کمبود آب این روستاها را به وسیله تانکر تأمین می‌کنیم و اقداماتی هم در دست اجرا داریم که امیدواریم بتوانیم توزیع آب بهتری داشته باشیم.

نظرزاده تأکید کرد: با همکاری شوراها و دهیاری‌ها در روستاها به منظور شناسایی انشعابات غیرمجاز و جلوگیری از آبیاری باغچه‌ها به وسیله آب شرب می‌توانیم آب بهتر و مناسب‌تری را تحویل مردم دهیم.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اقدامات انجام شده در هفته صرفه‌جویی در مصرف آب به منظور افزایش بهره‌وری از این مایع حیاتی اظهار داشت: صرفه‌جویی و استفاده درست از آب ضمن اینکه کمک بزرگی در تأمین آب کافی برای استان خواهد کرد، تاثیرزیادی در کاهش هزینه‌های سبد خانوار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه تعرفه مصرف زیرالگو، یک‌دهم قیمت آب تمام شده است، تصریح کرد: استفاده بیش از الگوی مصرف مشمول تعرفه تصاعدی و جرائمی می‌شود که در قانون آمده است.کاهش 30 درصدی مصرف آب در اشتراک‌های پرمصرف، منجر به کاهش تا سه برابری در قبض آب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما