شناسهٔ خبر: 66905879 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

«آیت الله رییسی» پاداش یک عمر مجاهدت خود را با شهادت دریافت ...

اقتصاد ایران: رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه شهید جمهو به ما مسؤولان درس اخلاق، مدیریت و ولایتمداری آموخت، گفت: «آیت الله رییسی» پاداش یک عمر مجاهدت خود را با شهادت دریافت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر سه شنبه در جمع سوگواران شهدای خدمت در مسجد بازار چابکسر از توابع شهرستان رودسر با بیان اینکه هدف شهید رئیسی همواره کمک به حل مشکلات و مردمی بودن بوده است، اظهار کرد: این شهید گرانقدر در طول خدمت به مردم و انقلاب تمام فکر و ذکرش کمک به مردم و حل مشکلات جامعه بوده است.

وی با اشاره به ابراز تسلیت کشورهای مختلف جهان در پی درگذشت شهید جمهور بیان کرد: بعد از شهادت دکتر رئیسی کشورهای مختلف جهان مثل هند، پاکستان، عراق و لبنان عزای عمومی اعلام کردند در حالی که چنین اتفاقی بی‌سابقه بوده است.

استاندار گیلان، حضور بی سابقه مردم در مراسم تشییع شهید جمهور را نشان دهنده قدردانی مردم از مدیران با اخلاص خود دانست و تصریح کرد: ملت ایران در تمامی نقاط کشور به سوگ شهید جمهور پرداختند و میلیون‌ها نفر در مراسم تشییع این شهید عزیز شرکت کردند که این امر نشان دهنده ارادت قلبی مردم به شهید دکتر رئیسی بوده است.

شهید جمهور با اخلاص در عمل در دل مردم نفوذ پیدا کرد

عباسی ادامه داد: شهید جمهور با اخلاص در عمل در دل مردم نفوذ پیدا کرد و عاشق مردم بود و حتی در دوره کرونا جهادی کار کردند در حالی که برخی از مدیران در دولت گذشته در آن ایام حتی از محل کار خود بیرون نمی‌آمدند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به رفع محرومیت در کشور توسط دولت سیزدهم افزود: شهید جمهور همواره سعی در رفع محرومیت و کمک به نیازمندان داشت حتی در سفر به گیلان این شهید گرانقدر علیرغم وجود شیوع کرونا در برخی از مناطق محروم شهر رشت حضور کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه شهید رئیسی به یک الگوی مدیریتی در تراز انقلاب اسلامی مبدل شده است، گفت: دولت سیزدهم به ریاست شهید جمهور عزیزمان در طول سه سال عمر دولت، در دیپلماسی خارجی به خوبی عمل کرده و با کشورهای همسایه، آمریکای لاتین، پاکستان و قاره آفریقا تعاملات خوبی برقرار شد.

عباسی با بیان اینکه دولت گذشته هشت سال اقدامات عمرانی در کشور را به بهانه برجام تعطیل کرده بود، گفت: در هشت دولت یازدهم و دوازدهم در کشور واحدهای تولیدی غیر فعال شده بود ولی بخش اعظمی از این واحدها در کشور احیا شد که نمونه بارز آن در گیلان، کارخانه پوشش می‌باشد.

وی با اشاره نقش حضور مسؤولان در بین مردم به منظور رفع مشکلات کشور بیان کرد: شهید جمهور برای حفظ منافع کشور و رفع مشکلات مردم بارها جان خود را به خطر انداختند و در نهایت در این راه شهید شدند.

استاندار گیلان یکی از تصورات نادرست دشمن را بهم ریختگی کشور بعد از شهادت شهید جمهور دانست و گفت: کار دشمن دشمنی است و حتی به آوارگان داخل چادر هم رحم نمی‌کنند و همین دشمن در بعد از شهادت دکتر رئیسی تصور برهم ریختگی کشور را داشت ولی با درایت مقام معظم رهبری و آن پیام تسلیت ایشان، بار دیگر برنامه دشمن با شکست مواجه شد.

عباسی با بیان اینکه شهید جمهور به ما مسؤولان درس اخلاق، مدیریت و ولایتمداری آموختند، گفت: کار و تلاش به هیچ عنوان تعطیل نشده و تمامی مدیران در گیلان دستور دادم که باید با تلاش بیشتری به نسبت گذشته تلاش کنند زیرا شعار شهید جمهور کار جهادی بود.

وی با اشاره به دانش علمی و حوزوی شهید رئیسی بیان کرد: شهید راه خدمت رئیسی تمام علم و دانش علمی و حوزوی خودشان در طول ۴۵ سال گذشته را در طبق اخلاص گذاشت و برای حل مشکلات کشور روز و شب نداشت و در تمامی پایان هفته در حال انجام امور مردم و با سفر استانی بودند.

استاندار گیلان با اشاره به بدهی‌های بیشمار دولت گذشته به بانک مرکزی بیان کرد: دولت سیزدهم میراث‌دار ۵۵ هزار میلیارد استقراض بانکی، ۵۵۰ هزار میلیارد اسناد خزانه و ۴۴ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی بود که تمامی آنان در طول این سه سال پرداخت شد که این موارد باید توسط مدیران تبیین شود.

عباسی با تاکید بر تلاش شخص شهید رئیسی در رفع ناترازی در حوزه‌های زیرساختی همچون برق و گاز در کشور بیان کرد: قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم در فصول مختلف سال با مشکل برق و گاز مواجه بودیم ولی در سه سال گذشته با تأکیدات ریاست محترم جمهوری مشکل ناترازی برق و گاز در کشور و به ویژه در گیلان با اختصاص یک هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان برای احداث پست شهید حق بین رشت برطرف شده است که تنها یک مورد از این موارد است.

اقدامات دولت سیزدهم در راستای تقویت و توسعه بیمه درمانی

وی با اشاره به تکمیل راه‌آهن رشت کاسپین در گیلان گفت: راه‌آهن رشت - بندر کاسپین به عنوان بخشی از راه‌آهن قزوین - رشت و آخرین قطعه از کریدور ریلی دریا به دریا است که تکمیل شده و مقرر شده بود با حضور شهید جمهور به بهره برداری برسد ولی متأسفانه آن اتفاق ناگوار افتاد و ما از حضور ایشان محروم شدیم.

استاندار گیلان یکی دیگر از دغدغه‌های شهید جمهور را احداث راه‌آهن رشت_آستارا دانست و بیان کرد: راه آهن رشت_آستارا دغدغه شهید جمهور و تأکیدات مقام معظم رهبری بوده است که با تلاش‌های صورت گرفته کارهای آزادسازی اراضی آغاز شد.

عباسی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم و شخص شهید جمهور در راستای تقویت و توسعه بیمه درمانی در کشور گفت: در طول سه سال گذشته ۱۲ میلیون نفر در کشور از بیمه خدمات درمانی بهره‌مند شده و تمامی خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان شد.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی با شهادت پاداش یک عمر مجاهدت خود را دریافت کرد، گفت: وقتی کار برای خدا باشد خود پروردگار خریدار انسان است، تمامی مدیران، وزرا و استانداران با همه توان و قدرت راه شهید خدمت را ادامه داده و بنا به فرموده مقام معظم رهبری نمی‌گذاریم در راه اعتلای و توسعه کشور خللی وارد شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به آغاز فرآیند انتخابات در کشور بیان کرد: مردم قطعاً با حضور پر شور خود در انتخابات ریاست جمهوری به فردی جهادی، انقلابی و ولایی رأی خواهند داد، زیرا طعم خوش خدمت در دولت شهید جمهور را چشیدند.

نظر شما