شناسهٔ خبر: 66900740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختصاص یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به جاده بجنورد- جنگل گلستان

بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: امسال یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه راهسازی در مسیر بجنورد-جنگل گلستان اختصاص یافت که با این تخصیص تلاش می‌شود اجرای این طرح شتاب گیرد. 

صاحب‌خبر -

مهدی رشیدی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تلاش داریم تا این طرح راهسازی در مسیر بزرگراهی بجنورد- جنگل گلستان تابستان سال آتی به بهره برداری برسد.

وی افزود: ۱۴ کیلومتر از این مسیر در دولت سیزدهم بهره برداری شد و به صورت چهارخطه زیربار ترافیک رفت و اکنون اجرای ۳۱ کیلومتر از آن باقی مانده و مشکل اصلی برای سرعت دادن به این طرح تامین اعتبار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه پیمانکاران این طرح یکهزار میلیارد ریال مطالبه دارند افزود: تکمیل این طرح ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: این محور تاکنون کمتر از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از این مقدار با احتساب ۱۴ کیلومتر بهره برداری، بیش از ۱۰۳ کیلومتر آن در سال های ۹۲ تا ۴۰۲ متناسب با اعتبارات تخصیصی تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته که با بهره برداری این بخش ها حدفاصل بجنورد تا زمان صوفی به طول ۵۴ کیلومتر و همچنین حد فاصل جوزک تا چشمه خان به طول ۴۹ کیلومتر بصورت یکپارچه زیر بار ترافیک است.

به گزارش ایرنا، طرح احداث باند دوم بهشهر - گرگان - آزادشهر - بجنورد- قوچان بطول ۵۶۴ کیلومتر به عنوان بخشی از کریدور سراسری شرق به غرب است که به دلیل جاذبه های گردشگری شمال کشور و بارگاه علی ابن موسی الرضا (ع) در شمال شرق و به تبع آن عبور سالانه بالغ بر ۲۰ میلیون زائر و مسافر از اهمیت بسزایی برخوردار است که در همین راستا تکمیل باند دوم بجنورد- جنگل گلستان بطول ۱۳۴ کیلومتر که از سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن آغاز شد با اولویت و اهمیت بیشتری مورد پیگیری مسوولان قرار گرفت.

نظر شما