شناسهٔ خبر: 67264923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان:

حضور پرشور در انتخابات، همبستگی مردم و مسئولان را افزایش می‌دهد

فاطمه افضلی

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان وظیفه جهادگران و جامعه‌ دانشگاهی را روشنگری در زمینه اهمیت حضور مردم و مشارکت در انتخابات ذکر کرد و گفت: حضور پرشور در انتخابات، انسجام، اتحاد و همبستگی بین مردم و مسئولان را بیشتر و شمشیر دشمنان را کندتر می‌کند.

صاحب‌خبر -

دکتر مهدی بازمانده امروز ۳۰ خرداد ماه در نشست سبک زندگی اسلامی در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی کرمان با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: باید با بهره‌گیری از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای انتخاب فرد اصلح اهتمام داشته باشیم.

وی گفت: وظیفه ماست که با روشنگری زمینه‌ساز حضور پرشور مردم در انتخابات باشیم زیرا حضور گسترده مردم در همه عرصه‌ها امنیت‌ساز و اقتدارآفرین است.

بازمانده با بیان اینکه همچون گذشته با حضور گسترده آحاد مختلف جامعه در انتخابات حماسه‌ای دیگر رقم خواهد خورد، افزود: حضور پررنگ و حماسه آفرین، بسیاری از توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان را ناکام می‌کند.

همچنین حجت الاسلام حسن عامری مبلغ حوزه و دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به خطبه ۱۳۶ نهج البلاغه امام علی علیه السلام به بیان ویژگی‌های حاکم اسلامی پرداخت و افزود: خداگرایی در پذیرش حکومت، اصلاح مردم، دفاع از مظلوم، مبارزه با ستمگران، حقگرایی، قاطعیت، حمایت از مظلوم، مبارزه با ظلم و ظالم و اجرای حق در جامعه از جمله صفات حاکم اسلامی است.

وی ویژگی‌هایی مانند فرورفته در زینت‌ها، فریب‌خورده لذت‌ها، پاسخ دهنده به دعوت دنیا، مطیع دنیا، غفلت‌زده، تحت تسلط شیطان، عدم لیاقت، اسیر آرزوها، نفاق و پذیرش دین با اکراه را از جمله صفات حاکمان دروغین و علل طرد معاویه از حکومت اسلامی ذکر کرد.

عامری گفت: امام علی (علیه السلام) چهار خصوصیت را برای فردی که مسئولیتی را برعهده می‌گیرد مهم دانسته‌اند و فرمودند «مرا یاری کنید با ورع و تقوا، تلاش و کوشش، پاکدامنی و دروغ نگفتن»؛ که می‌توانیم این چهار خصوصیت را در انتخاب فرد اصلح برای منصب ریاست جمهوری مد نظر داشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما