شناسهٔ خبر: 66900569 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

آموزش کاربردی اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی

درصورتی‌که می‌خواهید روی تلویزیون، تصویر گوشی خود را نمایش دهید، باید از کابل‌های مبدلی که پورت شارژ را به پورت HDMI تبدیل می‌کنند استفاده کنید. همچنین اندروید باکس نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

صاحب‌خبر -

شاید با خودتان فکر کنید که اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی ممکن نیست؛ اما باید گفت که این کار روش‌های مخصوص خود را دارد. اگر گوشی هوشمند شما جدید باشد و تلویزیون هوشمند را در خانه یا محل کار خود داشته باشید، تنها با استفاده از گزینه Cast یا Screen Mirroring قابلیت انتقال تصویر را خواهید داشت.

اما این قابلیت برای تلویزیون‌های قدیمی وجود ندارد. به‌جای استفاده از روش‌های بالا، می‌توانید به کمک کابل‌های مخصوصی که برای این کار تعبیه شده‌اند استفاده کنید. این کابل‌ها به هر گوشی متصل شده و تصویر را در به تلویزیون شما ارسال می‌کنند.

آیا می‌توان گوشی هوشمند را به تلویزیون قدیمی متصل کرد؟

البته این موضوع در گوشی‌های مختلف متفاوت خواهد بود.

روش‌های اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی

استفاده از کابل HDMI برای اتصال به تلویزیون

رایج‌ترین روشی که هرکسی قادر است برای اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی از آن استفاده کند، کابل HDMI است. HDMI یا Hight Definition Multimedia Interface یک کابل پرقدرت برای انتقال تصویر از کنسول، کیس یا منابع دیگر به نمایشگر تلویزیون است.

جالب است بدانید که علاوه‌بر دستگاه‌های پردازشی بزرگ، می‌توانید از این کابل برای اتصال گوشی نیز بهره ببرید. باید مدلی از این کابل را بخرید که یک طرف آن HDMI و طرف دیگر آن نیز Micro-USB باشد. این‌گونه هر گوشی قدیمی و جدید می‌تواند به تلویزیون متصل شود.

بهره‌گیری از مبدل USB Type-C به HDMI

یکی از روش‌هایی که قادر هستید از آن برای اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی استفاده کنید، بهره‌گیری از مبدل تایپ سی به HDMI است. باید گفت که تایپ سی یکی از جدیدترین نسخه‌هایی است که از USB در بازار وجود دارد.

تمام گوشی‌های امروزی از جمله جدیدترین گوشی‌های برند آیفون نیز به این پورت مجهز هستند. به همین دلیل قادر هستید با کمک این مبدل و اتصال گوشی به تلویزیون، تصویر را به‌راحتی انتقال دهید. این مبدل‌ها در سایزها، مدل‌ها و کیفیت‌های مختلفی وجود دارند. سعی کنید مدل‌هایی را بخرید که کیفیت خوبی داشته و به‌درستی برای شما کار می‌کنند.

اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی با مبدل Micro USB به HDMI

پورت دیگری که در گوشی‌های هوشمند وجود داشته و اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی با کمک آن ممکن است، پورت میکرو یواس‌بی نام دارد. Micro USB پورتی است که در بیشترین مدل‌های گوشی هوشمند وجود داشته و دلیل آن نیز کاربردی ‌بودن این پورت است.

مبدلی که به این شکل طراحی شده باشد قادر است به بیشترین مدل‌های گوشی‌هایی که در سال‌های گذشته وارد بازار شده‌اند متصل شود. سر دیگر آن نیز به‌راحتی به سیم HDMI متصل شده و با اتصال سیم به تلویزیون، تصویر با سرعت بالا انتقال پیدا می‌کند.

کروم کست؛ بهترین روش اتصال گوشی به تلویزیون

اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی بدون کابل تقریبا غیرممکن خواهد بود. دلیل این موضوع نیز عدم پشتیبانی این تلویزیون‌ها از فناوری‌های بی‌سیم است؛ اما یک راه‌حل برای شما وجود دارد. برای اینکه بتوانید بدون استفاده از سیم به تلویزیون متصل شده و تصویر را درون آن نمایش دهید، قادر هستید از کروم کست استفاده کنید.

Chromecast در واقع یکی از محصولات هوشمند شرکت گوگل است که در سال 2013 معرفی شده و کاربردهای بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید با اتصال این دانگل به تلویزیون با استفاده از HDMI، تلویزیون قدیمی خود را به یک مدل هوشمند تبدیل کنید. ولی برای محصولاتی مانند تلویزیون ایکس ویژن به این دانگل نیازی نخواهید داشت.

اتصال آیفون به تلویزیون قدیمی با مبدل Lightning به HDMI

روش‌هایی که در موارد بالا برای اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی پیشنهاد دادیم، برای اتصال گوشی‌های اندروید به تلویزیون‌های قدیمی هستند؛ مدل‌های جدید آیفون نیز از پورت USB C استفاده کرده و به همین دلیل با تبدیلی که در اولین مورد بررسی کردیم قابل اتصال هستند.

اما اگر برایتان سوال است که اتصال گوشی به تلویزیون با کابل اتصال چگونه است، باید از مبدل لایتنینگ به HDMI استفاده کنید. این مبدل ازیک‌طرف به گوشی‌های آیفونی که پورت لایتنینگ دارند متصل شده و از‌طرف‌دیگر نیز کابل HDMI دریافت یا ارائه می‌دهد.


استفاده از اندروید باکس برای اتصال گوشی به تلویزیون

اگر به‌دنبال روشی هستید که اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی بدون کابل انجام بگیرد، باید از اندروید باکس‌ها استفاده کنید. این دستگاه در واقع محصولی دیجیتال است که با استفاده از کابل HDMI به تلویزیون شما متصل خواهد شد.

نکته مهمی که دررابطه‌با این محصول وجود دارد این است که سیستم‌عامل آن اندروید بوده و تلویزیون شما را به یک محصول هوشمند تبدیل می‌کند. حال قادر هستید به‌راحتی گوشی هوشمند خود را به اندروید باکس متصل کنید

اتصال گوشی به تلویزیون به کمک Wi-Fi Direct
برای اینکه دقیق‌تر پاسخ سوال چطور تلویزیون را به گوشی وصل کنیم پاسخ دهیم، باید روش Wi-Fi Direct را نیز به شما آموزش بررسی کنیم. وای‌فای دایرکت یک نوع روش اتصال جدید برای گوشی‌های هوشمند است که همانند بلوتوث عمل می‌کند.

تفاوت آن با بلوتوث این است که ازطریق شبکه وای‌فای این کار را انجام داده و سرعت چندین برابری دارد. به کمک این گزینه که در تنظیمات وای‌فای هر گوشی وجود دارد، قادر هستید به‌راحتی تصاویر و فیلم‌های مختلف را به تلویزیون انتقال داده و روی آن تماشا کنید.

جمع‌بندی

اگر به‌دنبال این هستید که تصویر گوشی خود را روی تلویزیون نمایش دهید، باید روش‌های اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی را بررسی کنید. در تلویزیون‌های جدید از امکان Cast یا Screen Mirroring بهره می‌برند؛ اما این امکان در تلویزیون‌های قدیمی وجود ندارد.
به همین دلیل باید به کمک کابل HDMI این کار را انجام دهید. اتصال گوشی به تلویزیون با کابل بسیار راحت است؛ تنها با یک مبدلی که پورت شارژ گوشی شما را به HDMI تبدیل می‌کند تهیه کنید. البته می‌توانید برای اتصال بی‌سیم در این تلویزیون‌ها از اندروید باکس یا کروم کست هم استفاده کنید تا تلویزیون شما به‌طور کامل هوشمند شود.

نظر شما