شناسهٔ خبر: 66897555 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید مطرح شد؛

رستمی: شهید رئیسی تراز ریاست جمهوری را بالا برد/ آیت الله رئیسی همیشه بر پرهیز از اختلاف تاکید داشت +فیلم

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مصطفی رستمی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و معاونان وزیر علوم  در به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت ضمن ابراز تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش، به دیدار خانواده شهدای خدمت با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتی فرمودند که یکی از بهترین افراد زیر آسمان را از دست دادیم و این موضوع نشانگر نقش برجسته و والای شهید رئیسی است‌.

 

وی با بیان اینکه رسالت و مسئولیت ما نسبت به این حادثه با بازخوانی دقیق و توجه به اتفاق رخ‌داده بهتر معنا پیدا می کند، افزود: مصیبت‌ها باید پلی برای حرکت باشد زیرا بر اساس آیات قرآن کریم، قطعا مصیبت به سراغ ما می‌آید و ما وظیفه «و بشرالصابرین» را داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) نه با معجزه بلکه با کمک مجاهدان، مشکلات را یکی پس از دیگری کنار گذاشت و داغ شهادت اصحاب مجاهد را دید در حالی که بر اساس آیات و روایات هر داغ بر مومن ایمان‌ و صبر را قوی‌تر می‌کند و این امر باعث جامعه‌ای قوی‌تر می‌شود. ما افرادی را از دست دادیم که کم‌نظیر بودند؛ شهید رئیسی و هیئت همراه هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی داشتند و این مصیبت بزرگی است در حالی که انقلاب اسلامی این مصیبت‌ها را پیش از این نیز به خود دیده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن اشاره به فراز و نشیب‌های انقلاب اسلامی در دهه ۶۰ تصریح کرد: دشمن تمام عرصه‌های جنگ را در این سال‌های اخیر به میدان آورده است، اما رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما به قله نزدیک شدیم و نباید خسته شویم و این نقطه همین نقطه‌ای است که ۱۴۰۰ سال انتظار دستیابی به آن را داریم.

 

<div id="video-display-embed-code_2289107" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1148925/2289107?width=400&height=300"></script></div>
 

روایت حجت‌الاسلام رستمی از نماز خواندن با حوصله شهید رئیسی

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم گفت: یک بار با آقای زلفی‌گل تا اذان در نهاد ریاست جمهوری بودیم گفتیم نماز را اول وقت در نمازخانه ریاست جمهوری بخوانیم. وارد نمازخانه شدیم دیدیم نماز شروع شده نگاه نکردم ببینم امام جماعت چه کسی است سریع اقتدا کردم، دیدم یک امام جماعتی است که خیلی با حوصله نماز می‌خواند؛ ما معمولا در فضای دانشگاهی خودمان نماز را با سرعت می‌خوانیم. خیلی با حوصله نماز می‌خواند رکوع‌ها و سجده‌ها و تعقیبات و... بعد نگاه کردم دیدم ریاست محترم جمهور است.

شهید رئیسی وقتی وارد نماز می‌شد دیگر فکر این را نمی‌کرد که کار زیاد داریم و الان وقت این کار‌ها نیست برعکس بعضی‌ها که اول انقلاب از این حرف‌ها می‌زدند؛ ولی رئیس جمهور متشرع بود.

 

<div id="video-display-embed-code_2289108" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1148925/2289108?width=400&height=300"></script></div>

وی با اشاره به تلاش رسانه‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: دنیا به جایی رسیده است که در ماجرای عملیات طوفان‌الاقصی با وجود ده‌ها هزار شهید، فلسطینی‌ها عقب‌نشینی نکردند و از سوی دیگر بعد از شهادت آیت الله رئیسی، کشور‌هایی نمایندگان خود را فرستادند که بعضاً ارتباط سیاسی با آنان نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با بیان اینکه شهید رئیسی کشور را در شرایط بسیار سخت و خاصی تحویل گرفت، اظهار کرد: آنچه در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت دیدید بالاتر از محاسبات عادی است و جزء لطف و عنایات الهی چیز دیگری را نمی‌توان مشاهده کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر تلاش دشمن نسبت به ایجاد انزجار مردم از مسئولان و روحانیت ابراز کرد: به جز برکت، ایستادگی در راه حق و راست قامتی چیز دیگری در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور مشاهده نشد و از این رو کار برای مردم در انتخاب رئیس جمهور بعدی و مسئولان سخت شد، زیرا شهید رئیسی یک شاخص و معیار را برای ما ترسیم کرد.

وی با اشاره به برخی ناملایمات، بی‌توجهی‌ها و بی‌مهری‌ها به شهید رئیسی اظهار کرد: ایشان اهل عبادت و کار بود به نحوی که نیمه شب از سفر روسیه بازگشت و بلافاصله پس از مدت کوتاهی در سفر استانی در کرج شرکت کرد و این نشان از خستگی‌ناپذیری شهید رئیسی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی در پایان ولایت‌پذیری را از ویژگی بارز شهید رئیسی خواند و افزود: ایشان ارتباط خاصی با حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) داشت و شهادت وی این ارتباط خاص را مشخص کرد و در سالروز میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت نیز به فیض شهادت رسید و یک چهارم جمعیت دنیا در فقدان ایشان عزای عمومی اعلام کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما