شناسهٔ خبر: 66917884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رستمی:

تشییع شهید رییسی دوست و دشمن را از هم جدا کرد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گفت: آن چیزی که ملت غیور ایران در تشییع پیکر مطهر شهید جمهور از خود نشان دادند دوست و دشمن را از هم تفکیک کرد و آن جمعیت تنها برای عشقی که به شهید جمهور داشتند جمع شده بودند که خود جای تفکر دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی شامگاه سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت که در مسجد دانشگاه بوعلی برگزار شد، اظهار داشت: راه شهادت باز بوده و کسی به شهادت می‌رسد که شهید زندگی کند، برخی شهدا هنوز شهادت‌شان نرسیده، ولی شهید شده‌اند و با خداوند صادقانه عهد بسته‌اند، مهم این است که ما کدام راه را برای زیستن انتخاب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دوران ریاست جمهوری آیت الله رئیسی دوره‌ای بسیار متفاوت از سایر دوره‌ها است، تصریح کرد: ایشان با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کرد که در این بین از تحریم‌های مختلف و چالش‌های فراوان منطقه باید نام برد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، افزود: آن چیزی که ملت غیور ایران در تشییع پیکر مطهر شهید جمهور از خود نشان دادند دوست و دشمن را از هم تفکیک کرد و آن جمعیت تنها برای عشقی که به شهید جمهور داشتند جمع شده بودند که خود جای تفکر دارد.

رستمی با اشاره به اینکه ۱۰ سال سخت تمرین فشار‌های اقتصادی بر پیکره نظام ما تحمیل شد، بیان کرد: در این دهه، دهه افول رشد اقتصادی است که نزدیک به صفر است در اینجا شکاف‌های مذهبی و قومی در حال تشدید شدن بود، برای مثال این دروغ که دختر سنی مذهب کرد به دست پلیس کشته شده که قصد شکاف میان قومی را داشتند و یا تلاش‌های فراوانی که برای شکاف‌های فارس و کورد انجام می‌دادند.

وی با بیان اینکه رئیسی در همچین وضعیتی رئیس جمهور می‌شود، تصریح کرد: فتنه ۱۴۰۱ را یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین فتنه‌ها بود که از هر طرفی به جمهوری اسلامی فشار وارد می‌آمد و هر کسی که تریبونی داشت اذهان عمومی را دچار مشکل می‌کرد و با روش‌های مختلف جوانان ما را تحت تاثیر خود قرار دادند و در این وضعیت دولت سکان دار شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه دوره طلایی جمهوری اسلامی در دوره ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی بوده افزود: متوسط سالانه رشد اقتصادی در زمان ریاست رئیسی به اندازه ۱۰ سال قبل از خودش بوده است.

رستمی بیان کرد: در حوزه بین‌المللی که ما آرزوی عضویت در آن را داشتیم در همان سال اول رخ داد، گشایش‌های سیاسی و اقتصادی مختلفی که اتفاق افتاد و ما شاهد این هستیم که گره‌هایی باز می‌شود که باز کردن آن‌ها به همین سادگی نبوده است.

وی در ادامه افزود: نگاهی که مردم به این دولت دارند این است که یک دولت ساده همراه با رهبری پایبند به تعهدات خود بوده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی خود را سرباز رهبر انقلاب می‌دانست، تصریح کرد: دائما در جلسات تاکید بر این داشتند که همه چیز متعلق به رهبری است و ما یک سرباز هستیم.

رستمی عنوان کرد: بار‌ها به ایشان گفته می‌شد که نزدیک انتخابات است و یک کاری کنید که دیده شوید، ولی ایشان اصلا به این حوزه معتقد نبود و عقیده داشت که برای خدا باید کار کرد و با خدا پیمانی داشت و همیشه می‌گفت که هیچ ترسی ندارم که دوره‌ام یک دولتی شود، ولی کار‌های روی زمین مانده را باید انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دولت قبل بدهی‌های فراوانی را به بار آورده بود، بیان کرد: ایشان دولت را زمانی تحویل گرفت که ۷ ماه ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تهیه کالا‌های داخلی را نداشتند که با توکل بر خدا از تمام این مشکلات گذشتند و ایشان سیاست کاری پرهیزکارانه‌ای داشت خستگی ناپذیر بود به طوری که شبانه روز در حال انجام امور بودند و باید بگوییم اگر انسان دردمند باشد خستگی را درک نمی‌کند و این شهید عزیز دردمند بود و مشکل مردم را مشکل خودش می‌دانست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: آیت‌الله رئیسی از کسی گلایه و شکایت نمی‌کرد و منتی بر سرکسی نمی‌گذاشت و باید بگوییم اگر انسان تقوا داشته باشد خدا او را محبوب می‌کند و به همین دلیل باید هدف خودمان را مشخص کنیم با تقوا در هر فضایی محصول کار متفاوت می‌شود.

رستمی عنوان کرد: شهید رئیسی رابطه صمیمی با اهل بیت (ع) داشتند و تا جایی پیش رفتند که رهبری ایشان را خادم الرضا نامیدند و حضرت آقا فرمودند این شهادت‌ها برکت‌هایی برای ملت داشت که بعید بود به همین راحتی این‌ها را به این شهیدان بدهد.

برچسب‌ها:

نظر شما