شناسهٔ خبر: 66896548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش:

خیران مدرسه‌ساز منتظر دولت نمی‌نشینند

فاطمه افضلی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: خیران مدرسه‌ساز نقش پیش‌روندگی و پیش‌برندگی دارند و اگر جایی نابرابری وجود دارد و نیاز به فضای آموزشی و تربیتی است، احساس‌تکلیف می‌کنند و منتظر دولت و حکومت نمی‌نشینند.

صاحب‌خبر -

صادق ستاری‌فرد پیش از ظهر امروز هشتم خردادماه در بیست‌وششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید و همراهانش اظهار کرد: شهید آیت‌الله رئیسی همیشه در هر کسوت و جایگاهی خودش را در محضر خدا می‌دانست و خدا هم او را با عزت در آغوش گرفت و در پناه امام رئوف جا داد.

وی افزود: شهید آیت‌الله رئیسی گفت«نبض جریان تعلیم و تربیت با وجود و حضور خیران عزیز و ارزشمند می‌زند».

ستاری‌فرد با بیان اینکه مدرسه‌سازی صدقه جاریه است، گفت: هر حکومتی باید امنیت، سلامت و تربیت را تامین کند و این عناصر در بستر مدرسه‌سازی محقق می‌شود و شما خیران فقط برای تربیت دانش‌آموزان تلاش نمی‌کنید بلکه برای امنیت، سلامت و تربیت کشور هستید.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مدرسه، پنجره خدمات اجتماعی، کانون تربیتی محله و نقطه اتکاء دولت و ملت در ارائه خدمات و امن‌ترین مکان برای پناه دانش‌آموزان و قابل اعتمادترین نهاد اجتماعی خانواده‌هاست.

وی با اشاره به اینکه نقش، اهمیت و جایگاه خیران مهمتر از نقش معلم است و نقش مربی‌گری و اولیایی دارند، به خیران مدرسه‌ساز گفت: شما نقش پیش‌روندگی و پیش‌برندگی دارید و اگر جایی نابرابری وجود دارد و نیاز به فضای آموزشی و تربیتی است، احساس‌تکلیف می‌کنید و منتظر دولت و حکومت نمی‌نشینید و ما را هم با خودتان همراه می‌کنید.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: مدرسه‌سازی کار خیر و چراغی است که شما خیران در تاریکی می‌افروزید تا جهل و تاریکی از بین برود؛ کاری که نزد مردم و حضرت حق ماجور است.

وی با اشاره به اینکه مدرسه‌سازی کار بسیار بزرگی است، افزود: دل کندن از پول کار سختی است اما خیران این کار را انجام می‌دهند و از مال خود می‌گذرند.

فداکار با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید کمک و مدارسی که توسط خیران ساخته می‌شود، تکمیل کند؛ گفت: برخی مدارس در این حوزه عقب هستند و گلایه خیران به حق است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تا جایی که امکانش است، کمک کند تعهدات آموزش و پرورش اجرایی شود و نیاز است از اعتبارات دولتی و شرکت‌ها در این زمینه کمک شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه برخی علاقه دارند اداره مدارس خاص به عهده خودشان باشد، افزود: خیران امکان اداره مدارس به ویژه مدارس خاص مانند اوتیسم را دارند که باید با سیاست‌گذاری آموزش و پرورش کار دنبال شود و موفق خواهند بود و این کار را از کرمان آغاز خواهیم کرد تا پایلوت شود.

خیران مدرسه‌ساز منتظر دولت نمی‌نشینند

انتهای پیام

نظر شما