شناسهٔ خبر: 66896410 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری کارگاه تخصصی مهارت‌های پیش از ازدواج در دانشگاه محقق اردبیلی

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: کارگاه تخصصی مهارت‌های پیش از ازدواج با حضور ۴۰۰ دانشجوی مجرد در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام عبدالله حسنی پیش از ظهر امروز در آغاز کارگاه‌های مهارت قبل از ازدواج در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: سرفصل‌های این دوره آموزشی را ملاک ازدواج موفق، مهارت‌های انتخاب همسر، نقش خانواده در ازدواج، نحوه مواجهه با موانع ازدواج، بررسی تناسب یابی صحیح، اصول و قواعد خواستگاری و نامزدی، آمادگی‌ها و چالش‌های ازدواج تشکیل می‌دهد.

او با بیان اینکه ازدواج از سنت‌های حسنه و مورد تاکید اولیای الهی است، افزود: با توجه به اهمیت جمعیت و نیروی انسانی به عنوان سرمایه‌های اصلی کشور در مسیر توسعه و پیشرفت، تشکیل خانواده و فرزندآوری در این برهه از زمان از اهمیت زیادی برخوردار است.

دبیر ستاد ازدواج دانشگاهیان استان اردبیل تصریح کرد: امسال برای کارگاه‌های پیش از ازدواج دانشجویی از مراکز علمی استان، بیش از ۴۰۰ نفر نام‌نویسی کرده‌اند و وصلت‌هایی که در جشن‌های ازدواج دانشجویی انجام می‌پذیرد، بسیار خوش سرانجام است به نحوی که در سطح کشور نیز کمترین درصد طلاق مربوط به ازدواج دانشجویی است.

حسنی بیان کرد: دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان ۱۵ هزار زوج دانشجو را به مشهد مقدس اعزام کرده است.

نظر شما