شناسهٔ خبر: 66897869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کارگاه آموزش مهارت‌های قبل از ازدواج دانشجویی در اردبیل دایرشد

کارگاه یک‌روزه و تخصصی آموزش مهارت‌های قبل از ازدواج، ویژه زوج‌های دانشجو با هدف تحکیم بنیان خانواده با حضور دانشگاهیان و مسئولان دستگاه‌های مرتبط در اردبیل کار خود را آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

کارگاه آموزش مهارت‌های قبل از ازدواج دانشجویی در اردبیل دایرشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل روز سه شنبه در آغاز کارگاه‌های مهارت قبل از ازدواج در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: سرفصل‌های این دوره آموزشی را ملاک ازدواج موفق، مهارت‌های انتخاب همسر، نقش خانواده در ازدواج، نحوه مواجهه با موانع ازدواج، بررسی تناسب یابی صحیح، اصول و قواعد خواستگاری و نامزدی، آمادگی‌ها و چالش‌های ازدواج تشکیل می‌دهد.
حجت الاسلام عبدالله حسنی افزود: در این دوره آموزشی از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات کارشناسان حوزه‌های حقوقی، فرهنگی و اجتماعی استفاده خواهد شد و هر چه آگاهی‌های قبل از ازدواج برای زوجین افزایش یابد، بیشتر موجب تحکیم خانواده‌ها خواهد شد.
وی ازدواج را از سنت‌های حسنه و مورد تاکید اولیای الهی دانست و ادامه داد: با توجه به اهمیت جمعیت و نیروی انسانی به عنوان سرمایه‌های اصلی کشور در مسیر توسعه و پیشرفت، تشکیل خانواده و فرزندآوری در این برهه از زمان از اهمیت زیادی برخوردار است.
به گفته او امسال برای کارگاه‌های پیش از ازدواج دانشجویی از مراکز علمی استان، حدود ۴۰۰ نفر نام‌نویسی کرده اند و وصلت‌هایی که در جشن‌های ازدواج دانشجویی انجام می‌پذیرد، بسیار خوش سرانجام است به نحوی که در سطح کشور نیز کمترین درصد طلاق مربوط به ازدواج دانشجویی است.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان اردبیل اظهار کرد: این نهاد برای قبل، حین و بعد از ازدواج زوج‌های دانشجو برنامه‌هایی اجرا می‌کند تا منجر به تحکیم پایه و بنیان خانواده‌های آنها و ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه شود.
حسنی ادامه داد: ستاد ازدواج دانشگاهیان در استان اردبیل به ریاست امام جمعه اردبیل و با دبیری مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان تشکیل و فعال شده است و دستگاه‌های فرهنگی استان نیز عضو آن ستاد هستند.

نظر شما