شناسهٔ خبر: 66893647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صادرات از پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان ۴۲ درصد رشد داشت

زاهدان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صادرات ۲۷۲ هزار و ۱۹۹ تن کالا در سالجاری از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در شمال این استان خبر داد که این میزان رشد ۴۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

ایوب کرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در ۲ ماهه سالجاری ۲۷۲ هزار و ۱۹۹ تن کالا از پایانه مرزی میلک و میرجاوه صادر شده افزود: این حجم از کالا توسط ۱۱ هزار و ۴۹۰ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی شمال استان انجام شده که از این میزان، ۲۳۲ هزار و ۱۴۲ تن از پایانه مرزی میرجاوه و ۴۰ هزار و ۵۷ تن مربوط به پایانه مرزی میلک بوده است.

وی عمده کالاهای صادراتی را هیدروکربن، سیمان و فرآورده‌های لبنیاتی اعلام کرد و گفت: روزانه به طور متوسط بیش از ۵۰۰ دستگاه کامیون ازاین پایانه های مرزی تردد صورت می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این میزان افزایش صادرات از پایانه‌های مرزی شمال استان نشان ‌دهنده رونق تجارت و بازرگانی بین ایران و کشورهای همسایه و همچنین ثبات و امنیت در منطقه است.

وی ادامه داد: سیستان ‌و بلوچستان یکی از استان‌هایی است که بیشترین مرزهای خاکی و آبی را دارد سابقه تاریخی این استان در مبادلات تجاری و قرار داشتن در مهمترین مسیر تجاری دنیای قدیم (جاده ابریشم) و نیز مراودات قومی، فرهنگی و اجتماعی مرزنشینان با کشورهای همسایه،این استان را همواره در یک موقعیت صادراتی خاص قرار داده است.

نظر شما