شناسهٔ خبر: 67303402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

فعالیت صنعت ساخت و ساز موجب پویایی حال اقتصاد می شود

بسیاری از تولیدات و خدمات وابسته به صنعت ساختمان هستند، بی شک حال اقتصاد کشور وقتی خوب و پویا است که صنعت ساخت و ساز فعالی داشته باشد.

صاحب‌خبر -
فعالیت صنعت ساخت و ساز موجب پویایی حال اقتصاد می شود
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:  مجموعه فضای این نمایشگاه از برندهای معتبر حوزه صنعت ساختمان استان پر شده است، بی‌شک صنعت ساختمان از صنایع پیش‌رو و خوب کشور است که شرایط اقتصاد کشور وابستگی زیادی به فعال بودن صنعت ساختمان آن دارد.
 
فیروز ابراهیمی افزود :  در سه یا چهار دهه اخیر شرایط اقتصادی کشور به نحوی بوده که اگر به رکود یا ایستایی دچار می‌شده، حتما صنعت ساختمان در آن به رکود مبتلا شده بود، بیش از ۱۰۰ صنعت به صنعت ساختمان متصل هستند بنابراین پویایی صنعت ساختمان ارتباط مستقیم با صنایع پایین دستی دیگر دارد.
 
ابراهیمی ادامه داد: فعالان بخش خصوصی در صنعت ساختمان با وجود کاستی‌ها و سختی‌ها توفیقات خوبی داشته‌اند اما شاید اگر شرایط مالی و بودجه‌های عمرانی کشور شرایط مطلوب‌تری داشت، شرایط صنعت ساختمان بهتر از گذشته می‌شد و به طور قطع اقتصاد کشورمان از این شرایط منتفع می‌گشت، در واقع حال اقتصاد کشور وقتی خوب است که صنعت ساخت و ساز فعالی داشته باشد.
 
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از آنجا که در سال نخست برنامه هفتم توسعه کشور هستیم و باید به رشد اقتصادی هشت درصدی و تورم یک رقمی برسیم، باید حوزه‌های اقتصادی بویژه صنعت ساختمان به عنوان پیشران اقتصاد پویا شوند.
 
ابراهیمی با بیان اینکه بخش خصوصی به تکالیف خود عمل کرده است، اضافه کرد: انتظار می‌رود مسئولان بازنگری در بودجه حوزه عمرانی استانها، میزان تخصیص و جذب آن در سال داشته باشند و به نحوی برنامه ریزی برای هزینه این بودجه انجام گیرد که شاهد بازگشت ۸۰ درصدی بودجه عمرانی یک استان به دلیل عدم جذب آن در سال به خزانه کشور نباشیم.
 
فعالیت ۲۳۰ واحد صنعتی و معدنی در حوزه ساختمان در خراسان
 
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: ۲۳۰ واحد صنعتی و صنایع معدنی در زنجیره صنعت ساختمان استان فعال هستند که در زمینه‌های تامین مواد اولیه ساختمانی و تجهیزات مرتبط با آن تولید دارند.
 
امیررضا رجبی افزود: تامین صنعت ساختمان شامل سه زنجیره مواد اولیه ساختمانی، تولید تجهیزات و عرضه محصولات ساختمانی می‌شود که بخشهای صنعت و معدن در همه این زنجیره‌ها اثرگذار هستند، بسیاری از مواد معدنی و همچنین تولیدات صنعتی به صورت مستقیم تامین کننده تجهیزات و مصالح و مواد مورد نیاز صنعت ساختمان به شمار می‌روند.
 
وی اظهار کرد: خراسان رضوی از استان‌های برتر کشور در زمینه مواد اولیه صنعت ساختمان مانند آهن آلات، فولاد، کاشی و سرامیک، گچ و سیمان، شن و ماسه بوده و معادن و کارخانه‌های مطلوبی در این زمینه فعالیت دارند.
 
بیست و پنجمین نمایشگاه صنعت ساختمان، تاسیسات و صنایع سرمایشی و گرمایشی مشهد از ۲۹ تا یکم تیرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد دایر شده است.

نظر شما