شناسهٔ خبر: 67303384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

میزگرد انتخاباتی؛

دانشجویان؛ رئیس جمهوری صادق و انقلابی مانند شهید رئیسی می‌خواهند

گنبدکاووس- ایرنا- جمعی از دانشجویان گنبدکاووس در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در میزگرد خبری ایرنا بر حضور جوانان در این رویداد سیاسی تاکید کردند و مهمترین خواسته‌های خود از رئیس جمهور آینده را عملکرد صادقانه و انقلابی مانند شهید آیت الله رئیسی دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این میزگرد دانشجویی که روز شنبه در دفتر ایرنا گنبدکاووس برگزار شد «بنیامین نورانی افشار، نیلوفر یوسفی و مریم آقابزرگ» از فعالان دانشجویی این شهرستان در رابطه با اهمیت لزوم حضور در انتخابات و انتظارات خود از رئیس جمهور آینده مطالبی را ارائه دادند.

مردمی بودن به معنای واقعی کلمه، ارتقای جایگاه ایران در عرصه‌های بین المللی، جوان‌گرایی و عملکرد جهادی در مسیر رفع مشکلات از نگاه حاضران در این نشست از شاخص‌‍‌ترین ویژگی‌های رئیس جمهور شهید رئیسی محسوب می‌شود و از سکاندار بعدی قوه مجریه انتظار می‌رود برای حرکت در مسیر موفقیت ادامه دهنده راه این شهید باشد.

بنیامین نورانی افشار گفت: مطابق با گفتمان رهبر معظم انقلاب، ملت ایران نیاز به یک رئیس جمهور دارند که فعال، پرکار و معتقد به مبانی انقلابی باشد و دشواری‌های ملت را دشواری‌های خود بداند و برای رفع آنها تلاش کند.

وی صحنه انتخابات را نمایش گوشه‌ای از حماسه آفرینی ایرانیان در برگزاری رقابتی سالم برای قبول مسوولیت توسط فردی با بیشتری آرا با هدف خدمت به مردم دانست و افزود: ملت ایران در لبیک به بیانات رهبر معظم انقلاب وظیفه دارند در انتخابات شرکت کرده و به اصلح‌ترین نامزد رای دهند.

دانشجویان؛ رئیس جمهوری صادق و انقلابی مانند شهید رئیسی می‌خواهند

وی بیان کرد: دانشجویان به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه وظیفه دارند با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و دولت سیزدهم، جامعه خاکستری و بی تفاوت نسبت به این رویداد سیاسی را پای صندوق‌ رای بکشاند و از آن طرف از نامزدها انتظار می‌رود برنامه‌های خود را برای مدیریت آینده کشور شفاف، واضع و صادقانه بیان کنند.

این فعال دانشجویی گفت: شهید رئیسی در سه سال فعالیت دولت سیزدهم عملکرد خود را در مسیر گره گشایی از مشکلات کوچک و بزرگ مردم ثابت کرد و انتظار می‌رود رئیس جمهور بعدی هم بتواند ادامه دهنده راه این شهید باشد و واقعیت‌ها جامعه را ببیند و با برنامه ریزی برای بهبود شرایط کشور تلاش کند.

وی با قدردانی از تلاش دولت سیزدهم برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کشور، گفت: همچنان پروژه‌های نیمه تمامی مانند موج‌های آبی گنبدکاووس در گلستان وجود دارد که می‌طلبد در دولت بعدی برای آنها چاره جویی شود.

دانشجویان؛ رئیس جمهوری صادق و انقلابی مانند شهید رئیسی می‌خواهند

نیلوفر یوسفی هم در این نشست بیان کرد: انتظار جوانان با توجه به عملکرد شهید رئیسی در سه سال فعالیت، از رئیس جمهور آینده خیلی بیشتر شد و توقع داریم سکاندار بعدی قوه مجریه همانند این شهید ساده زیستی، عمل‌گرایی‌، همت جهادی و روحیه انقلابی، صادق بودن در وعده‌ها و حضور در میان مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد.

این فعال دانشجویی افزود: پرهیز از تنوع طلبی و انقلابی بودن از ویژگی‌های خوب دولت شهید رئیسی بود که باعث شد درک مردم نسبت به انقلاب و ارزش‌های آن بالاتر رود چرا که نشان داد یک مدیر انقلابی اهل شعار نیست و همت خود را برای تحقق وعده‌ها قرار می‌دهد.

وی مهمترین خواسته دانشجویان را فراهم شدن شرایط دیدار نزدیک با مسوولان عالی‌رتبه کشور از جمله رئیس جمهور در سفرهای استانی برای بیان تفکرات، ایده‌ها و مشکلات‌شان برشمرد و گفت: دانشجو انتظار دارد در همایش‌های مردمی ویژه سفرهای استانی رئیس جمهور، فرصت صحبت به آنان هم داده شود.

یوسفی تاکید کرد: دانشجو برای پویایی بیشتر نیاز به دیده شدن ایده‌ها و تفکرات خود دارد تا احساس کند به عنوان یک قشر جوان می‌تواند برای حل مشکلات جامعه کمک کننده باشد.

وی گفت: وقتی به حرف دانشجو بها داده نشود احساس می‌کند پشتوانه‌ای ندارد پس از رئیس جمهور آینده انتظار داریم، فرصت بیشتری را به شنیدن درد دل دانشجویان اختصاص دهد.

این فعال دانشجویی، تسهیل ازدواج و عدالت آموزشی را از دیگر خواسته‌های جوانان از مدیران ارشد کشوری دانست و بیان کرد: خیلی از جوانان با توجه به احساس نیاز به تشکیل خانواده به دلیل شرایط مالی در تحقق خواسته‌های خود باز می‌مانند لذا مسوولان با تسهیل گری در این زمینه و ترویج فرهنگ ازدواج آسان می‌توانند راه گشا باشند.

یوسفی افزود: نیاز است به تمام کودکان و نوجوانان ایران زمین به یک چشم نگاه شود به این معنی که همانند مدارس شهری که بهترین معلم‌ها در مدارس مشغول ارائه آموزش هستند برای دانش آموزان مناطق روستایی هم معلمان مجرب جذب و به کار گیری شوند.

دانشجویان؛ رئیس جمهوری صادق و انقلابی مانند شهید رئیسی می‌خواهند

مریم آقابزرگ هم پرکاری و اعتقاد به مبانی انقلابی را از ویژگی‌های یک رئیس جمهور موفق اعلام کرد و گفت: شهید رئیسی با انجام اقدامات شاخصی به مانند افتتاح کارگاه‌ها و کارخانه‌های جدید و احیای واحدهای تولیدی راکد، توجه به جوان گرایی در بدنه دولت و مردمی بودن به معنای واقعی و حضور در دورترین نقاط برای شنیدن درد و دل اقشار مختلف جامعه، الگویی خوبی برای رئیس جمهوری بعدی است.

وی افزود: شهید رئیسی توانست موقعیت سیاسی ایران را در جهان به نقطه اوج برساند و با روحیه جهادی و بدون احساس خستگی برای حل مشکلات مردم تلاش کند اما آن گونه که باید این اقدامات رسانه‌ای نشد و بعد از شهادت وی شاهد بیان گوشه‌ای از خدمات سه ساله آیت الله رئیسی هستیم.

وی ادامه داد: از رئیس جمهور آینده انتظار داریم مثل شهید آیت الله رئیسی به جوانان بها دهد و زمینه جذب بیشتر جوانان نخبه و فرهیخته در ادارات و دستگاه‌های اجرایی را فراهم کند.

این فعال دانشجویی گفت: خیلی از دانشجویان نخبه با بار علمی بالا به جایگاه واقعی خود نرسیدند و انتظار داریم با رویکرد شایسته سالاری و رعایت ضوابط و قوانین زمینه جذب آنان در بخش‌های مختلف برای کمک به حرکت ایران در مسیر رشد و شکوفایی فراهم شود.

آقابزرگ تاکید کرد: با توجه به تلاش دشمنان برای ایجاد ناامیدی در میان ایرانیان نسبت به آینده کشور، همگی وظیفه داریم با حضور پرشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای انتخاب اصلح‌ترین نامزد، همچنان به توسعه بیش از پیش کشور کمک کنیم.

وی گفت: تشکیل ستاد انتخاباتی در نقاط مختلف مناطق شهری و روستایی برای معرفی بهتر نامزدها، می‌تواند به مشارکت بیشتر مردم در این رویداد سیاسی کمک کند.

نظر شما