شناسهٔ خبر: 66893015 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تاکید چین بر حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی یمن

وزیر امورخارجه چین در دیدار با همتای یمنی خود تاکید کرد که کشورش قاطعانه از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی یمن حمایت می‌کند.

صاحب‌خبر -

 جوان آنلاین: وانگ یی وزیر امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه/ هشتم خرداد) با شایا محسن زیندانی همتای یمنی خود دیدار و درباره مسائل فلسطین و دریای سرخ بحث و گفت‌و گو کرد.

وانگ با بیان اینکه پکن برای دوستی دیرینه خود با صنعا ارزش قائل است و از حمایت آن در مسائل مهم برای چین قدردانی می‌کند، افزود: ما قاطعانه بر حمایت خود از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور تاکید داریم.

وی تمایل پکن را برای ادامه کمک به یمن تا حد توان و تقویت و توسعه پایدار و سالم روابط بین ۲ کشور ابراز کرد.

وانگ با اشاره به اینکه وضعیت متشنج در دریای سرخ، اهمیت مساله غزه را برجسته می‌کند، تصریح کرد: اولویت اصلی چین، برقراری آتش‌بس فوری برای جلوگیری از بروز یک فاجعه انسانی بزرگتر و گسترده نشدن درگیری‌ها به مناطق دیگر است.

وی افزود: پکن از جامعه جهانی می‌خواهد تا تلاش‌های خود را برای اجرای طرح مرسوم به «راه‌حل ۲ کشور» افزایش دهند.

پیشتر سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه وضعیت متشنج در دریای سرخ از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ناشی شده است، تاکید کرد: شورای امنیت سازمان ملل متحد به هیچ کشوری اجازه استفاده از زور علیه یمن را نداده است.

وی افزود:‌ ما توقف حملات یمنی‌ها به کشتی‌های تجاری را خواستاریم و از طرف‌های مربوط می‌خواهیم از افزایش تنش‌ها در دریای سرخ اجتناب کرده و به طور مشترک از ایمنی آبراه‌ها در دریای سرخ مطابق با قانون محافظت کنند.

نظر شما