شناسهٔ خبر: 67286571 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

حمله نیروی هوایی عراق به مخفیگاه‌های داعش+جزئیات

ایرنا : جنگنده‌های اف ۱۶ نیروی هوایی عراق در دو عملیات جداگانه مخفیگاه‌های گروه تروریستی داعش را در هم کوبیدند.

صاحب‌خبر -

نیروی هوایی عراق امروز پنجشنبه با بهره گیری از هواپیماهای اف ۱۶ توانست دو حمله هوایی مجزا به مخفیگاه ها، تونل ها و غارهای تروریست های داعشی در استان کرکوک در شمال عراق انجام دهد و آنها را منهدم کند.

خبر مرتبط
کشته شدن ۳ عضو پ.ک.ک در شمال عراق/ ترکیه خبر داد

براساس اعلام وزارت دفاع ترکیه، نیروهای امنیتی این کشور در یک عملیات ضدتروریستی سه عضو گروهک تروریستی «پ.ک.ک» را در شمال عراق از پا درآورده‌اند.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد این حمله درپی اقدامات هدفمند در جهت کشف و پیگرد بقایای گروه‌های تروریستی داعش و با جمع آوری اطلاعات دقیق از مدیریت اطلاعات نظامی و استفاده بهینه از تجهیزات و منابع فنی تجسسی و با نظارت و برنامه ریزی فرماندهی عملیات مشترک و ظرف مدت سه روز انجام شد و طی آن جنگنده های اف ۱۶،در دو حمله هوایی به سه گروه تروریستی در دره «الشای» در بخش فرماندهی عملیات کرکوک مواضع آنان را منهدم کردند.

در بیانیه واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق آمده است، در این حملات مخفیگاه‌ها، غارها و تونل‌های این گروه‌ها هدف حمله قرار گرفت و ویران شد.

این بیانیه همچنین می افزاید، نیروهای امنیتی قهرمان عراق قادرند به هر مکانی که تروریست ها دسترسی به آن را دشوار می‌دانند، دسترسی پیدا کنند.

همچنین سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز در سخنانی بر تداوم حمله نیروهای امنیتی به بقایای گروه تروریستی داعش براساس دستورات فرمانده کل تاکید کرد.

یحیی رسول، گفت که فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور انجام عملیات پیشگیرانه علیه بقایای داعش با نظارت فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق را صادر کرده است.

وی ضمن قدردانی از تلاش های اطلاعاتی از طریق عملیات شناسایی و نظارت مستمر تحرکات بقایای داعش، بیان کرد که حمله اخیر در کرکوک پس از ۳ روز نظارت دقیق انجام شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما