شناسهٔ خبر: 66892710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس اورژانس شمال شرق تهران خبر داد:

انجام بیش از ۱۰۰ ماموریت اورژانس در سطح پردیس

پردیس - ایرنا - رئیس اورژانس شمال شرق تهران گفت: هفت پایگاه اورژانس در منطقه پردیس تهران داریم و روزانه بیش از ۱۰۰ ماموریت از سوی تیم های آمبولانسی انجام می شود.

صاحب‌خبر -

دکتر نادر شایان روزسه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هر ماموریت آمبولانس اورژانس در منطقه شرق حداکثر ۴۰ دقیقه زمان می برد و با توجه به مشکل بیمارستان شهر، برای انجام ماموریت اعزام بیماران به تهران حدود سه ساعت زمان نیاز است.

وی ادامه داد: اورژانس شمال شرق استان تهران در شهرستان های دماوند و فیروزکوه ۲۳ پایگاه دارد که از این تعداد، هفت پایگاه در پردیس با هفت تیم آمبولانسی، سه موتورآمبولانس و یک دستگاه اتوبوس روزانه درسطح شهرستان پردیس بیش از ۱۰۰ ماموریت انجام می دهند.

رئیس اورژانس شمال شرق تهران: بیماران بومهن به بیمارستانهای تهران اعزام می شوند

رئیس اورژانس شمال شرق استان تهران با اشاره به رشد جمعیت و کمبود مراکز اورژانس درشهر پردیس، اظهارداشت: با افتتاح واحدهای مسکن مهر در پردیس و افزایش جمعیت، برای خدمات رسانی مناسب باید تیم های امدادی و نیروهای اورژانسی بیشتری داشته باشیم.

شایان ضمن تقدیرازحمایت های محمد اسماعیل توکلی رئیس اورژانس استان تهران، خاطر نشان کرد: فرصت افزایش آمبولانس از سوی اورژانس تهران وجود دارد و از مسئولان شهرستان درخواست و انتظار تامین محل برای مرکز اورژانس جدید داریم.

وی با بیان اینکه هزینه سالیانه یک آمبولانس و نیروی انسانی در طی یک سال، ۵۰ میلیارد ریال است، بیان کرد: اورژانس تهران برای تامین این هزینه و استقرار آمبولانس آمادگی دارد و ایجاد پایگاه‌های جدید با کمک مسئولان شهرستانی راهگشای خدمات رسانی بهینه به شهروندان است.

رئیس اورژانس شمال شرق استان تهران گفت: ۲۴ سال پیش اورژانس شهرستان را درپایگاه‌های جاده ای راه اندازی کردیم و امروز شهرهای بومهن، پردیس، خسروآباد به این پایگاه‌ها اضافه شدند وآمبولانس‌ها به جمعیت شهری خدمات رسانی دارد.

شایان با تقدیر از رئیس جمهور فقید کشورمان افزود: درود وصلوات برروح پاک آیت الله رئیسی که جانانه آمدند و بیمارستان الغدیر بومهن را افتتاح کردند.امروز همه ما رهروان رویه جهادی آیت الله رئیسی هستیم و با پیروی ازمنویات رهبر انقلاب در خصوص خدمت رسانی به مردم، ضروری به نظر می رسد که پایگاه‌های بیشتری دراختیار اورژانس قرارگیرد.

شهروندان درهنگام تماس با اورژانس خونسردی خود را حفظ کنند

رئیس اورژانس شمال شرق استان تهران توصیه کرد: شهروندان در زمان تماس با اورژانس کد تماس استان را نگیرند و با شماره ۱۱۵ تماس گرفته و خونسردی خود را در زمان تماس با اورژانس حفظ کنند.

شایان گفت: ذکر آدرس دقیق و اعلام صریح تعداد مصدومان درزمان خدمات رسانی به مصدوم تاثیردارد؛ درحال حاضر فرم مکتوب از داخل آمبولانس حذف شده و همکاران ما با تلفن همراه و یا تبلت، مشخصات مصدوم را برای ارسال به بیمارستان ثبت می کنند. گاه این تصور اشتباه وجود دارد همکاران ما درحال بازی با گوشی هستند که به هیچ عنوان این طور نیست.

وی ضمن تقدیر از رفتار مردم با اورژانس در طی سال های اخیر تاکید کرد: در برخی ساعات، درسطح شهرهای پردیس و بومهن ترافیک سنگین است و از شهروندان فهیم تقاضا داریم که راه را برای خودروهای اورژانس باز بگذارند.

شهرستان پردیس باجمعیتی بیش از۴۰۰ هزار نفردر شرق پایتخت قراردارد.

نظر شما