شناسهٔ خبر: 67269897 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار مازندران:

شبکه‌سازی، کارکرد بسیج اساتید در دانشگاه‌ها است

آتنا فلاحتی

استاندار مازندران با بیان اینکه دانشجویان در خارج از کشور با شبکه‌سازی در تسهیل انقلاب نقش مهمی ایفا کردند، گفت: امروز یکی از کارکردهای بسیج اساتید، «شبکه‌سازی» است.

صاحب‌خبر -

مراسم بزرگداشت روز ملی بسیج اساتید چهارشنبه ۳۱ خرداد با حضور مسئولان استانی در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه رهبری امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای کشتی ایران را به سلامت از طوفان‌ها به سوی قله‌های جهان هدایت کرده است، گفت: اساتید بسیجی خوش درخشیدند که امروز در حوزه دانشگاه با همه مشکلات موفقیت‌های چشمگیری داریم.

یوسف نوری با تاکید بر لزوم تحقق چشم‌اندازهای بسیج اساتید در جهت توسعه قدرت و رشد علمی کشور اظهار کرد: مؤلفه تمدن‌سازی برای دفاع عالمانه از ایران یکی از چشم‌اندازهای درخشان بسیج اساتید است.

وی افزود: دانشجویان در خارج از کشور با شبکه‌سازی در تسهیل انقلاب نقش مهمی ایفا کردند و امروز یکی از کارکردهای بسیج اساتید شبکه‌سازی است.

نوری خاطرنشان کرد: در ادامه این اثرگذاری شبکه‌ای، امروز این شبکه به زبان تمدن اسلامی با حضور دانشجویان و اساتید شعار علیه آمریکا و اسرائیل می‌دهد.

شبکه‌سازی، کارکرد بسیج اساتید در دانشگاه‌ها است

استاندار مازندران ایجاد نهضت تولید علم را هدف غایی بسیج اساتید خواند و گفت: کشف ظرفیت‌های کشور برای پاسخ به نیازهای انقلاب از دیگر اهداف بسیج است.

نوری با بیان این که بسیج پیش از رخ دادن وقایع باید آن را پیش‌بینی کند تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف به برنامه نیاز داریم و دانشگاه باید پیشاپیش خطر در هر حوزه را شناسایی و گوشزد کند.

تعریف و تدوین بسته شغلی

وی تاکید کرد: در دوره‌های دکترای بینارشته‌ای دانشجوی بیکار داریم که به دنبال مدرک است، بسته‌های شغلی در زمینه‌های مختلف تعریف و تدوین شود تا از دانش این افراد در جهت توانمندسازی و مدیریت دانش استفاده شود.

وی به سیل اخیر و پسماند در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: معضل‌ امروز با تعریف مساله، ارزیابی و انتخاب گزینه حل مساله قابل برطرف شدن است.

نوری درباره انتخابات گفت: اساتید بسیجی باتوجه به قدرت رسانه‌ها و چارچوب‌دهی به افکار عمومی، وظیفه سنگینی در جهت آگاه‌سازی جامعه برای انتخاب «گزینه اصلح» دارند.

حل نظام مسائل استان با مشارکت دانشگاه‌ها

وی افزود: هریک از استادان از یک محله تا روستا و شهر را تحت‌پوشش علمی خود قرار دهند و نظام‌مسائل استان را با مشارکت برطرف کنند.

استاندار مازندران تاکید کرد: لازم است پیرو خط امام و مجری فرمایشات مقام معظم رهبری باشیم.

شبکه‌سازی، کارکرد بسیج اساتید در دانشگاه‌ها است

رئیس دانشگاه مازندران با گرامیداشت یاد شهدای کشور به ویژه شهدای خدمت گفت: شهادت رییس‌جمهور خدوم، امتحان الهی بود و امروز در آستانه آزمونی قرار داریم که به نقش‌آفرینی افراد مرجع و دانشگاهیان نیاز دارد، چراکه چشم جهانیان به انتخاب ما است.

حشمت‌الله علی‌نژاد اظهار کرد: باید رییس‌جمهوری که همگام با آرمان‌های انقلاب و امامین باشد انتخاب کنیم.

شهید چمران طلایه‌دار تفکر ناب انقلابی در دانشگاه

وی خاطرنشان کرد: نامگذاری روز بسیج اساتید رسالت جامعه علمی را سنگین می‌کند، شهید چمران طلایه‌دار تفکر ناب انقلابی در دانشگاه است.

علی‌نژاد بسیج را شجره طیبه خواند و افزود: بسیج در میادین مختلف با صلابت ایستاده و ضامن درخت انقلاب است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان گفت: ظرفیت درخشان بسیج اساتید در فهم و حل مسائل استان درست دیده نمی‌شود و از استاندار خواهان توجه به این حوزه هستیم.

«حبیب‌الله حلیمی جلودار» مسئول سازمان بسیج اساتید مازندران نیز خاطرنشان کرد: ما خواستار حضور در میدان برای خدمت به استان هستیم چنانچه رییس‌جمهور شهید ما این گونه بود.

شبکه‌سازی، کارکرد بسیج اساتید در دانشگاه‌ها است

۳ هزار عضو بسیج اساتید در مازندران

وی ادامه داد: از شرق تا غرب استان بیش از ۱۰۰ مرکز علمی با بیش از ۳ هزار عضو بسیج اساتید داریم، اما این افراد در جایگاه تخصصی خود دیده نمی‌شوند.

حلیمی با بیان این که معضل پسماند و سواحل ما همچنان برطرف نشده گفت: ظرفیت تخصصی بسیج اساتید فرصتی برای حل معضل‌های استان است.

وی تاکید کرد: همه همت خود را در مجموعه بسیج اساتید برای دعوت به شرکت در انتخابات به کار گرفته‌ایم.

انتهای پیام

نظر شما