شناسهٔ خبر: 67269943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کتاب «ایل آقایی» وارثان سرزمین پارس در یاسوج رونمایی شد

عیسی فتحی

کتاب ایل آقایی وارثان سرزمین پارس که پیشینه تاریخی ایل آقایی است در یاسوج رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

بهروز روحانی مقدم، نویسنده این کتاب در جمع خبرنگاران گفت: این کتاب که در دوجلد ۸۰۰ و ۸۷۰ صفحه ای چاپ شده حاصل ۱۳ و نیم سال تلاش و تحقیق مستمر است.

وی با اشاره به اینکه برای تهیه و جمع‌آوری مطالب این کتاب سفرها و هزینه‌های زیادی را متحمل شده است، افزود: این کتاب در رابطه با ایل آقایی و طوایف وابسته به آن جمع آوری شده و پیشینه برخی منابع به ۹۰۰ سال قبل باز می‌گردد.

روحانی با بیان اینکه علاوه برای جمع‌آوری مطالب کتاب و پیشینه ایل آقایی تحقیقات میدانی نیز صورت گرفته است، تصریح کرد: بالغ بر ۲۰۰۰ نشست و جلسه با سران ایل و ریش سفیدان صورت گرفته و اطلاعات مفید و معتبری جمع‌آوری شد.

وی ضمن تاکید به ارزش گورستان‌های قدیمی و تاثیر آنها در کشف نسب‌ها و نسبت های افراد و ایلات عنوان کرد: یکی از روش‌های معتبر کشف تبارنامه گورهای تاریخی با قدمت چندصدساله هستند که متاسفانه در برخی موارد مورد بی توجهی قرار گرفته و درحال تخریب هستند.

به گزارش ایسنا، این نویسنده و فرهنگی بازنشسته با بیان اینکه این کتاب مصور بوده و حدود۳۰۰ تصویر از اماکن و افراد در این کتاب موجود است، بیان کرد: این کتاب تیراژ مشخص ندارد که پس از رونمایی ثبت سفارش آن آغاز و کسانی که تمایل به دریافت کتاب دارند می توانند آن را سفارش داده و دریافت کنند.

انتهای پیام

نظر شما