شناسهٔ خبر: 66888732 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

روزی که همه برد می‌خواهند

نبرد صدرنشینی

هفته بیست و نهم لیگ برتر سرانجام از راه رسید. لیگی که در یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها بسیار حساس دنبال می‌شود. این حساسیت البته مربوط به دو تیم بالا و دو تیم پایین جدول می‌شود. در بالای جدول استقلال و پرسپولیس برای تصاحب جام قهرمانی می‌جنگند و در پایین جدول چهار تیم در تلاش برای فرار از سقوط به دسته پایین‌تر هستند.

صاحب‌خبر -

آریا طاری 

بازی‌ تعیین‌کننده مقابل شمس‌آذر

پرسپولیس بعد از کامبک بی‌نظیری که مقابل استقلال خوزستان داشت، با روحیه بسیار بالایی به خانه شمس‌آذر می‌رود. بازگشت گئورگی گولسیانی به تمرینات تیم به عنوان یکی از مهم‌ترین بازیکنان این فصل سرخ‌ها نیز خبر خوبی برای تیم پایتخت‌نشین است. پرسپولیس حالا در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد و برای اینکه جایگاهش را از دست ندهد و یک جام دیگر به دست بیاورد، نگاهش به کسب کامل امتیاز در بازی امروز است. هرچند که شمس‌آذر به عنوان پدیده لیگ هم حریف آسانی نیست. آنها در خانه نمایش‌های تحسین‌برانگیزی داشتند و در هفت بازی اخیرشان فقط یک بار آن هم مقابل استقلال در آزادی شکست خورده‌اند. شمس‌آذر در چهار دیدار گذشته‌اش به صورت یک‌درمیان برده و مساوی کرده و حالا در پیکار با پرسپولیس، طبق این فرمول باید به پیروزی دست پیدا کند. کاری که مقابل سرخ‌پوشان سخت به نظر می‌رسد. 

از سوی دیگر اوسمار ویرا هم انگیزه‌های خود را برای برد مقابل شمس‌آذر دارد. اگر پرسپولیس دو بازی باقی‌مانده خود را ببرد،‌ ۶۸ امتیازی می‌شود و می‌تواند با کسب بیشترین امتیاز تاریخ حضور خود در لیگ برتر به مقام قهرمانی دست یابد؛ رکوردی جذاب برای اوسمار که نخستین تجربه سرمربیگری در پرسپولیس را پشت سر می‌گذارد. 

ماموریت بازگشت به صدر

تنها ماموریت امروز استقلال،‌ پیروزی مقابل گل‌گهر سیرجان و بازگشت به صدر جدول رده‌بندی است. در غیر این صورت کار این تیم برای فتح لیگ گره می‌خورد. جواد نکونام امروز باید چشمش را روی همه چیز ببندد و تنها به موفقیت تیمش فکر کند. آنها در خانه میزبان تیمی هستند که در رده هشتم جدول رده‌بندی ایستاده است. تیمی که روزهای درخشانی را پشت سر نمی‌گذارد و در بهترین حالت می‌تواند خودش را به رده‌های پنجم یا ششم برساند. گل‌گهری‌ها از 23 اسفند به بعد که صنعت نفت را از پیش رو برداشتند، رنگ برد را ندیدند. آنها در مصاف با پنج تیم نخست جدول در نیم‌فصل دوم با صددرصد باخت و صفر گل زده مقابل استقلال قرار می‌گیرند و بعید است که بتوانند رقیب امروز خود را برای رسیدن به برد خیلی به زحمت بیندازند. 

ایرالکو به دنبال تاریخ‌سازی

بازی امروز آلومینیوم و سپاهان که در اراک برگزار می‌شود، بیشتر برای شاگردان مجتبی حسینی اهمیت دارد. آلومینیوم که چهارمین فصل حضور خود در لیگ برتر را سپری می‌کند،‌ این فرصت را دارد که هم رکورد امتیازی خود در لیگ را بشکند و هم با بهترین رتبه لیگ را به پایان برساند. ایرالکو فصل گذشته با مهدی رحمتی با 40 امتیاز و ایستادن در رده هشتم بهترین عملکرد را داشت و حالا در لیگ بیست‌وسوم، فرصتی ایده‌آل برای تاریخ‌سازی پیش‌ روی‌شان قرار دارد. سپاهان هم برای حفظ رده سوم، نباید بدون امتیاز اراک را ترک کند. 

تلاش قوی سپید برای پایان حسرت 13 ساله

تراکتورسازی و ملوان بندرانزلی نبرد همسایه‌ها را برگزار می‌کنند. دو تیمی که در رده‌های چهار و پنجم جدول دیده می‌شوند. ملوانی‌ها امروز می‌خواهند هر طور شده میزبان خود را شکست دهند تا به حسرت 13 ساله خود برای پیرزوی مقابل تراکتور پایان دهند. ملوان آخرین بار ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۸۹، در جریان بازی برگشت لیگ دهم، تیم تحت فرمان فراز کمالوند را شکست داد و از آن زمان تا به حال، خبری از برد مقابل تیم تبریزی نبوده است. تیمی که این روزها در گیر و دار فروش باشگاه است اما برای یک پیروزی خانگی به میدان می‌آید. 

نبرد حیثیتی برای بقا

یکی از مسابقات مهم این هفته در قعر جدول برگزار می‌شود. یک دیدار حیثیتی بین فولاد خوزستان و پیکان تهران که نتیجه‌‌اش برای تیم‌هایی که می‌خواهند در لیگ برتر بمانند،‌ بسیار مهم است. این موضوع دوئل شاگردان عبدا... ویسی و رضا عنایتی را بسیار حساس و هیجان‌انگیز کرده است. فولادی‌ها بعد از طلسم‌شکنی هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن و کسب سه امتیاز ارزشمند،‌ امیدهای‌شان برای ماندن در لیگ برتر دو چندان شد. از سوی دیگر رضا عنایتی و تیمش با وجود اینکه در هفت بازی اخیر خود در لیگ برتر و جام حذفی بردی به دست نیاورده‌اند، چهار امتیاز تا منطقه خطر فاصله دارند و برای حفظ این فاصله باید با دست پر دیدار با فولاد را ترک کنند. موفقیت آنها در بازی رودررو با استقلال خوزستان، خودروسازان را در یک‌قدمی بقا در لیگ برتر فوتبال ایران قرار داده است. 

پرسپولیس حالا در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد و برای اینکه جایگاهش را از دست ندهد و یک جام دیگر به دست بیاورد، نگاهش به کسب کامل امتیاز در بازی امروز است. از طرف دیگر تنها ماموریت امروز استقلال،‌ پیروزی مقابل گل‌گهر سیرجان و بازگشت به صدر جدول رده‌بندی است. در غیر این صورت کار این تیم برای فتح لیگ گره می‌خورد

تلاش برای فرار 

دیگر تیم‌هایی که برای فرار از سقوط به دسته پایین‌تر تلاش می‌کنند هم باید هرچه در توان دارند، در زمین به کار گیرند. تیم‌هایی که در خارج از خانه بازی دارند. امروز نساجی مازندران رده سیزدهمی مهمان هوادار است،‌ استقلال خوزستان رده پانزدهمی در کرمان به مصاف مس می‌رود و صنعت نفت رده شانزدهمی در خانه ذوب آهن با این تیم دیدار می‌کند. 

 

نظر شما