شناسهٔ خبر: 66865304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد

رتبه سوم آذربایجان‌غربی در کشور با تولید بیش از ۱۱۳ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این استان رتبه سوم کشوری در تولید جوجه یک‌روزه گوشتی را دارد و سال گذشته بیش از ۱۱۳ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در واحدهای مادری استان تولید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان غربی، خسرو شهبازی امروز _یکشنبه، ششم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ جوجه‌ریزی در واحدهای مادری استان به تعداد ۴۷ میلیون و۷۰۰ هزار قطعه بود که در سال ۱۴۰۲ این میزان جوجه‌ریزی به ۵۸ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه معادل ۲۲ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ استان با تولید ۱۰۸ هزار تن گوشت مرغ به رتبه ۷ کشوری ارتقا پیدا کرد، افزود: تولید گوشت روزانه استان بیش از ۳۰۰ تن بوده که حداکثر نیاز استان ما بین ۲۶۰ تا ۲۷۰ تن متغیر بوده و مازاد گوشت تولیدی به استان‌های دیگر و کشور عراق صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در تأمین گوشت مرغ مصرفی مردم هیچ گونه مشکل یا کمبودی در سطح بازار استان وجود ندارد، گفت: در فروردین سال جاری ۴ میلیون و ۹۱۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای تولیدی انجام شد که نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۲ در حدود ۱۱ درصد افزایش تولید داشتیم.

شهبازی ادامه داد: در اردیبهشت سال‌جاری نیز به میزان ۵ میلیون و ۶۶۵ هزار قطعه در واحد مرغ گوشتی استان جوجه‌ریزی انجام شد که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته از رشد ۴۱ درصدی برخوردار است.

وی یادآور شد: تعداد ۶۷ واحد مرغ مادر گوشتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که در حال حاضر ۵۶ واحد فعال است و بقیه واحدها در حال بازسازی و آماده سازی برای جوجه‌ریزی هستند و ۴ واحد به دلیل مشکلات نقدینگی غیر فعال و راکد است.

شهبازی ابراز امیدواری کرد که با توجه به تولید بیش از نیاز استان و پیگیری‌های انجام شده، در راستای افزایش ارزش افزوده واحدهای مرغداری و حمایت از این واحدها در جهت تحقق تحقق شعار سال، روند صادرات مازاد تولید واحدهای مرغداری استان نیز بیش از پیش تسریع و موانع صادراتی نیز برطرف شود.

به گزارش ایمنا، آذربایجان‌غربی دارای ۸۵۸ واحد مرغداری گوشتی، اجداد، تخم‌گذار و مرغ مادر است.

نظر شما