شناسهٔ خبر: 66858999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بهره‌برداری از ۸۹ مدرسه در دولت سیزدهم در ایلام

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: ۸۹ مدرسه با ۲۸۶ کلاس درس با اعتبار ۶۶۹ میلیارد تومان در دولت سیزدهم به بهره‌برداری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، جلال حمره امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش که رسیدگی به مناطق محروم را  سرلوحه کار خود قرار داده بود، اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی یار و یاور نوسازی مدارس بودند و در این راستا اقدامات بسیار خوبی در مدت زمان دولت سیزدهم انجام شد.

وی به بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان اشاره داشت و گفت: مشارکت خیرین در سال 1400 مبلغ 30 میلیارد تومان بود که در سال 1401 به هفتاد میلیارد تومان رسید.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس ایلام در ادامه با بیان اینکه خیرین در سال 1402 مبلغ 110 میلیارد تومان مشارکت داشته‌اند، افزود: در بیست و ششمین جشنواره خیرین که فردا در استان برگزار می‌شود، نیز تاکنون مبلغ 80 میلیارد تومان مشارکت خیرین  و همچنین در بحث مسئولیت‌های اجتماعی نیز مبلغ 80 میلیارد تومان مشارکت شده است.

حمره به عملکرد دولت سیزدهم گفت: تاکنون  89 مدرسه با 286 کلاس درس با اعتبار 669 میلیارد تومان بهره‌برداری شده است.

وی به استانداردسازی سیستم گرمایشی 560 فضای آموزشی با 3600 کلاس درس نیز اشاره داشت و گفت: همچنین تعداد 300 مدرسه با 1500 کلاس درس نیز تعمیرات اساسی شده‌اند.

حمره اجرای عایق رطوبتی مدارس به میزان 233 هزار متر مربع را از دیگر اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: اجرای آسفالت محوطه مدارس 38 هزار متر مربع نیز در این مدت انجام شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس ایلام با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به ساخت مدارس مطلوب و به دنبال کیفی‌سازی بوده است، گفت: در این راستا دو مدرسه سبز، جهت کاهش مصرف انرژی با استفاده از ظرفیت خود ساختمان (یک مدرسه 6 کلاسه در شهر ایلام و مدرسه 12 کلاسه در ایوان) در حال ساخت هستند.

وی با بیان اینکه 15 مدرسه بالای 10 دانش‌آموز عشایری شناسایی شده است، گفت: این مدارس کانکسی حذف و در این مناطق مدرسه ساخته شده است.

حمره با بیان اینکه بالای 85 درصد مدارس سراسر استان مستحکم هستند، گفت: 15 درصد باقی مانده نیز بازسازی و استانداردسازی خواهندشد.

وی به استخر شهرستان مهران نیز اشاره داشت و گفت: این استخر با 95 درصد پیشرفت فیزیکی، در مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به مدرسه 15 کلاسه دختران با فضای استاندارد نگاه جنسیتی در حال ساخت شهرستان آبدانان، گفت: در شهرستان هلیلان نیز هنرستان 12 کلاسه در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

حمره در بخش دیگر سخنان خود به عملکرد بالای دولت سیزدهم اشاره داشت و گفت: استانداردسازی فضاهای آموزشی 80 درصد در این دولت نسبت به دولت گذشته رشد داشته است.

وی با بیان اینکه احداث پروژه‌های آموزشی 37 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: همچنین احداث فضای آموزشی نیز 133 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/180/

نظر شما