شناسهٔ خبر: 67327616 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

برای ارتقای نظام سلامت در انتخابات مشارکت می کنم

یاسوج - ایرنا -عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: برای ارتقای نظام سلامت به عنوان یکی از مهمترین نیازهای زندگی در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت می کنم.

صاحب‌خبر -

دکتر مسلم شریفی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: نه آنقدر جوانم که دغدغه نام داشته باشم که بخواهم از این نمد کلاهی ببافم اما گمان می کنم حضور در پای صندوق رای به حل برخی مشکلات نظام سلامت و به ظرفیت های خفته آن کمک می کند.

وی که دانش آموخته مقطع دکترای رشته اقتصاد پزشکی است با اشاره به مرارت های برخی بیماران صعب العلاج برای درمان تاکید کرد: حذف ارز ترجیحی مشکلات زیادی را برای درمان این بیماران ایجاد کرده که نیازمند اصلاح است.

شریفی با اشاره به اهمیت نظام در بقای زندگی انسان تاکید کرد: ایجاد تغییرات کوچک در این عرصه می تواند تحولی چشمگیری ایجاد کند.

وی با یادآوری اینکه اندیشه های سیاسی حزبی و جناحی ندارم تاکید کرد: استفاده بهتر از ظرفیت های نخبگان حوزه پزشکی یکی از نیازهایی است که ضرورت دارد دولت چهاردهم به آن توجه بیشتری داشته باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با دعوت همه هموطنان به ویژه پزشکان و دانشجویان برای شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه امسال تاکید کرد: توجه به توریسم سلامت از ظرفیت های مغفول مهم نظام سلامت است که انتظار می رود برای آن چاره اندیشی شود.

گردشگری سلامت یا health tourism که با عناوین "توریسم درمانی" و "توریسم سلامت" هم از آن یاد می‌شود، فرصتی مغتنم برای کسب درآمدهای چشمگیر ارزی است.

سازمان جهانی گردشگری (WTO) به طور خاص، گردشگری سلامت را استفاده از خدماتی تعریف می کند که به بهبود یا افزایش سلامت و افزایش روحیه فرد (با استفاده از آب‌های معدنی، آب و هوا یا مداخلات پزشکی) منجر شود که سکونت وی در مکانی خارج از محل زندگی اوست و عمدتا بیش از ۲۴ ساعت به طول می‌انجامد.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت توریسم سلامت ضمن کمک به ارزآوری، افزایش درآمد پزشکان و پیشگیری از مهاجرت سرمایه های انسانی ایران زمین به کشورهای دیگر همچنین به ایجاد فرصت های شغلی برای سایر گروه ها مانند مترجمان نیز کمک می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: ظرفیت های پذیرش توریسم سلامت به کلان شهرهای ایران محدود نمی شود و در شهرستان کوچکی مانند گچساران نیز زیرساخت های برای درمان زوج های جوان نابارور خارجی وجود دارد که باید از این قابلیت استفاده بهتری صورت گیرد.

شریفی عنوان کرد: عدالت درمانی به خصوص گسترش چتر بیمه درمان تکمیلی از نیازهایی است که هر چند گام هایی برای تحقق آن برداشته شده اما بسیاری از شهروندان از مزایای آن محروم هستند.

نظر شما