شناسهٔ خبر: 66841833 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حسن مسلمی‌نائینی:

جهاددانشگاهی در پی اشاعه فرهنگ گفت‌وگو و اعتماد به جوانان است

رئیس جهاددانشگاهی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان گفت: این نهاد انقلابی همواره به دنبال اشاعه فرهنگ گفت‌و‌گو و مناظره، اعتماد به جوانان، تلاش جهادگونه و عالمانه، نهادینه کردن فرهنگ ما می‌توانیم، فرهنگ عزت‌آفرین، پویا و شادی‌آفرین و امیدبخش بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایکنا، حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی، امروز 5 خردادماه در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که در دانشگاه علم و فرهنگ تهران برگزار شد، ضمن عرض خیرمقدم به حضار در مراسم و تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه، بیان کرد: خوشحالیم که امروز دوازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان را برگزار می‌کنیم. در طول ۴۴ سال گذشته جهاددانشگاهی مبدع فرهنگ خودباوری ملی و خط‌شکنی در علوم و اشاعه فرهنگ علم‌ نافع بوده است.

وی تأکید کرد: جهاددانشگاهی به دنبال اشاعه فرهنگ گفت‌و‌گو و مناظره، اعتماد به جوانان، تلاش جهادگونه و عالمانه، فرهنگ ما می‌توانیم، فرهنگ عزت‌آفرین، پویا و شادی‌آفرین و امیدبخش بوده است.

وی با بیان اینکه یکی‌ از برنامه‌های تأثیرگذار جهاددانشگاهی همین مناظرات دانشجویی است، گفت: این‌ مناظرات برکات فراوانی برای جامعه علمی‌ کشور داشته است. بنابر آیات الهی قرآن کریم، لازمه علم‌آموزی و شناخت احسن ارائه قول، استماع قول و تبعیت از قول است که ان‌شاءلله همه عزیزان آن را پیگیری می‌کنند. 

مسلمی‌نائینی ادامه داد: آزاداندیشی و آزادی فکر از مسائلی است که از سوی جهاددانشگاهی و با تأسی به اندیشه امام(ره)، مقام معظم رهبری و شهیدانی همچون شهید مطهری(ره) و ...  پیگیری و دنبال می‌شود. مقام معظم رهبری در سال ۸۸ خطاب به دانشجویان تأکید کردند که کرسی آزاداندیشی را در دانشگاه‌ها به وجود آورند.

وی افزود: شهید آیت‌الله رئیسی همواره این‌گونه بیان می‌کردند که کرسی نظریه‌پردازی و نقد و مناظره راهی برای گسترش مرزهای دانش است. شخص شهید آیت‌الله رئیسی الگوی این مسئله بوده و همواره خود را در معرض افراد با تفکرات مختلف قرار می‌دادند. جهاددانشگاهی نیز به عنوان یک نهاد پیشروی دانش‌بنیان، مسابقات مناظرات دانشجویان را از سال ۹۱ آغاز کرده و البته باید این موضوع با کیفیت بهتر برگزار شود. امروز باید کلاس‌های درسی از حالت متکلم وحده عبور کرده و با بحث و گفت‌وگو پیش‌ برود.

مسلمی‌نائینی بیان‌ کرد: یکی‌ از اهداف جهاددانشگاهی در برگزاری این‌ مسابقات، یادگیری و تمرین دانشجویان برای گفت‌وگو، بحث و جدل احسن است. جهاددانشگاهی به دنبال کیفیت هرچه بهتر این مسابقات بوده و امیدواریم‌ با تجربه‌های به دست آمده از این مسابقات، تحولی در حوزه مناظرات ایجاد شود و بتوانیم منویات مقام‌مقام معظم رهبری در این زمینه که ۲۲ سال از آن می‌گذرد را تحقق بخشیم. از تمام همکاران خود در واحدهای مختلف جهاددانشگاهی برای برگزاری این مسابقات قدردانی می‌کنم.

در ادامه برگزاری این مراسم و با حضور حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی، مهدی باصولی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ و علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی از کتاب استدلال درست رونمایی شد و طی‌ برنامه‌ای از مهدی باصولی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ به مناسبت برگزاری دو سال مسابقات ملی مناظره دانشجویان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

نظر شما