شناسهٔ خبر: 66840700 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

6 گوشی ارزان قیمت اندرویدی در سال 2024 که ارزش خرید فوق العاده‌ای دارند

صاحب‌خبر -

تنوع فوق‌العاده بازار گوشی های اقتصادی انتخاب محصول مناسب را بسیار سخت کرده است. در اینجا به معرفی 6 گوشی ارزان قیمت اندرویدی سال 2024 می‌پردازیم که ارزش خرید فوق‌العاده‌ای دارند.

هر فردی هنگام خرید گوشی موبایل اولویت‌هایی دارد که بر اساس آن‌ها محصول موردنظرش را انتخاب می‌کند. برای برخی افراد عملکرد فنی دستگاه اهمیت دارد؛ درحالیکه برخی دیگر به دوربین اهمیت بیشتری می‌دهند و تعدادی نیز تمرکز خود را روی سیستم عامل دستگاه متمرکز می‌کنند. در عین حال فاکتورهای عمومی دیگری نیز در این میان وجود دارند که به‌طور قابل توجهی در خرید یک گوشی موبایل تاثیرگذار ظاهر می‌شوند. قیمت، یکی از این عوامل مهم است که در شمار تاثیرگذارترین اولویت‌های بسیاری افراد حین انتخاب گوشی‌های موبایل قرار دارد.

گوشی اندرویدی ارزان 2024 گوشی اندرویدی ارزان 2024

در حال حاضر بازار گوشی‌های اندرویدی پر از محصولات مختلفی است که هرچند عملکرد فنی قابل قبولی ارائه می‌دهند، اما قیمتی تا آستانه هزار دلار یا حتی بیشتر داشته و از این حیث از میان گزینه‌های خرید بسیاری کاربران خارج می‌شوند. طبیعتا عده زیادی از کاربران تمایلی به پرداخت هزینه چند صد دلاری برای یک گوشی که شاید استفاده چندان زیادی برای‌شان نداشته باشند نشان نمی‌دهند.

گوشی های اندرویدی ارزان سال ۲۰۲۴

همین مساله باعث پدیدار شدن گوشی های ارزان قیمت اندرویدی در بازار شده که با استقبال فراوانی هم روبرو شده‌اند. این دسته گوشی‌ها با حذف برخی زرق و برق‌های محصولات پریمیوم و گران‌قیمت، عملکرد پایه ایده‌آلی را در ازای هزینه‌ای به‌مراتب پایین‌تر از پرچمداران در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در ادامه در بخش اخبار گوشی های موبایل گجت نیوز سعی داریم نگاهی داشته باشیم به تعدادی از جذاب‌ترین گوشی های ارزان قیمت اندرویدی که می‌توانید در سال 2024 خریداری کنید.

در صورت تمایل البته می توانید لیست بهترین گوشی های میان رده و بهترین گوشی های پرچمدار گجت نیوز را نیز مطالعه فرمایید.

فهرست مطالب

  • گلکسی A15 سامسونگ
  • موتورولا موتو G14
  • آنر 90 لایت
  • شیائومی پوکو M5s
  • سامسونگ گلکسی A05s
  • موتورولا موتو E13

سامسونگ گلکسی A15

قیمت: حدود 7 میلیون تومان

تقریبا تمامی برندهای گوشی‌ساز اندرویدی مدل‌هایی اقتصادی را در سبد محصولات خود به مشتریان ارائه می‌کنند. با این وجود تعداد اندکی از برندهای گوشی‌ساز توانسته تا کنون به دستاوردی مشابه با آنچه سامسونگ به آن رسیده دست پیدا کنند! سامسونگ در سال‌های اخیر انرژی زیادی را صرف توسعه محصولات سری گلکسی A خود کرده و توانسته مشتریان پروپاقرصی هم برای این خانواده دست و پا کند!

گوشی گلکسی A15 گوشی گلکسی A15

این گوشی‌های میانرده به هیچ وجه قرار نیست عملکردی هم‌تراز با پرچمداران سری گلکسی S ارائه دهند. با این وجود قیمت بسیار مناسب‌تر این خانواده میانرده و اقتصادی در کنار قابلیت‌های جذابی که در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند باعث شده بسیاری افراد به‌جای خانواده پرچمدار سامسونگ، سراغ محصولات سری گلکسی ای بروند.

جدیدترین گوشی اقتصادی خانواده گلکسی A که یکی از بهترین گوشی های ارزان قیمت اندرویدی سال 2024 هم به شمار می‌رود، گلکسی A15 است که اواخر سال گذشته میلادی معرفی شده و در دو نسخه استاندارد و 5G در اختیار علاقمندان قرار گرفت. قیمت این گوشی در بازار کشورمان در حال حاضر حدود 7 میلیون تومان است. با این وجود در ازای پرداخت این هزینه می‌توانید به مشخصات فنی و قابلیت‌های جذابی دست پیدا کنید که اگر خوره گوشی‌های موبایل نباشید، کاملا برای‌تان کافی خواهند بود!

گلکسی آ 15 سامسونگ صفحه نمایشی 6.5 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس دارد که از پانل‌های سوپر امولد با نرخ نوسازی 90 هرتز و روشنایی 800 نیت بهره می‌برد. گلکسی A15 همچنین قادر به ثبت تصاویری جذاب بوده و با بهره‌گیری از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض کارآمد در پشت و حسگری 13 مگاپیکسلی در جلو موفق شده عملکرد قابل قبولی در بخش عکسبرداری داشته باشد.

علاوه بر این، تراشه هشت هسته‌ای و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی جذاب گلکسی A15 با شارژدهی حدود دو روز نیز از دیگر قابلیت‌هایی هستند که ارزش خرید دو چندانی به آن بخشیده‌اند.

در گجت نیوز بخوانید:
نکات مهمی که باید پیش از خرید سامسونگ گلکسی A15 بدانید

موتورولا موتو G14

قیمت: حدود 5 میلیون تومان

برند موتورولا زمانی از جمله سرشناس‌ترین نام‌ها در دنیای گوشی‌های موبایل به شمار می‌رفت. با این وجود حرکت بازار به سمت محصولات هوشمند و مدرن باعث شد موتورولا بخش زیادی از شهرت خود در این بازار را از دست بدهد! این مساله البته مانع از تولید دستگاه‌های ارزشمند از سوی این کمپانی نشده؛ چراکه برخص محصولات اقتصادی این برند در شمار پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین گوشی‌های حال حاضر دنیا به شمار می‌روند.

موتورولا G14 موتورولا G14

موتو G14 نمونه‌ای از همین گوشی‌های ارزان قیمت است که ارزش خرید فوق‌العاده‌ای دارد. خانواده Moto G سال‌هاست که با ترکیب قابلیت‌های فنی ارزشمند با قیمت ایده‌آل توانسته حضور پررنگی در بازار محصولات اقتصادی به شمار رود و حتی با وجود متهم شدن موتورولا به خراب کردن بازار محصولات اقتصادی خود همچنان از محبوبیت فراوانی برخوردار است.

موتو جی 14 یک صفحه نمایش 6.5 اینچی فوق عریض با رزولوشن فول اچ دی پلاس داشته و به‌لطف تعبیه دوربین سلفی درون حفره بالای نمایشگر توانسته حاشیه‌های بسیار باریکی هم داشته باشد. این دستگاه همچنین از دالبی اتموس هم پشتیبانی کرده و ضمن ارائه صدای محیطی، اسپیکرهای باکیفیتی را هم به مشتریان ارائه می‌کند.

دوربین 50 مگاپیکسلی به کار رفته در موتورولا G14 نیز عملکرد فنی خیره‌کننده‌ای داشته و با بهره‌گیری از فناوری ادغام پیکسل تصاویری روشن، شفاف و پرجزئیات می‌گیرد. حافظه داخلی این گوشی موتورولا 128 گیگ ارزیابی شده و باتری آن 5000 میلی آمپر ساعتی است. علاوه بر این، چهار گیگابایت رم نیز تضمین‌کننده ارائه عملکرد فنی ایده‌آل در فعالیت‌های سنگین‌تر یا مالتی تسکینگ خواهد بود.

کاربران Moto G14 همچنین قادر خواهند بود از طریق ژست‌های حرکتی با گوشی خود تعامل داشته باشند که برای یک گوشی پنج میلیون تومانی شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد!

آنر 90 لایت

قیمت: حدود 10 میلیون تومان

آنر یکی از برندهای سابقا زیرمجموعه هواوی است که اخیرا به‌طور کامل از زیر سایه این کمپانی خارج شده و توانسته با ارائه محصولات جذاب، به یک برند قابل احترام تبدیل شود. علاوه بر ارائه برخی گوشی‌های پرچمدار فوق‌العاده باارزش، این کمپانی بخش عمده‌ای از شهرتش را مدیون گوشی‌های اقتصادی فوق‌العاده‌ای‌ست که با قیمتی مناسب قابلیت‌هایی درخور توجه را به کاربران ارائه می‌کنند.

گوشی اندرویدی ارزان 2024 گوشی اندرویدی ارزان 2024

آنر 90 لایت جدیدترین میان رده اقتصادی Honor با این مشخصات است که با قیمت پایین‌تر از 10 میلیون تومان قادر است 256 گیگ حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم را به کاربران ارائه دهد. این میانرده اقتصادی تقریبا از پس هر کاری که به عهده‌اش محول کنید برخواهدآمد و با شارژدهی نزدیک به یک روزه و مشخصات سخت افزاری قابل قبول قادر است در برابر هزینه‌ای که برایش می‌پردازید بهترین عملکرد را ارائه کند.

آنر همچنین با گوشی Honor 90 Lite خود تمرکز ویژه‌ای هم روی عکسبرداری داشته و با تعبیه یک دوربین اصلی 100 مگاپیکسلی در کنار یک دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی، دوربین‌های ماکرو تشخیص عمق موفق شده به دستاورد قابل توجهی در این زمینه برسد.

البته اگر دنبال یک گوشی با قابلیت ضبط ویدیوهای استثنایی می‌گردید احتمالا آنر 90 لایت گزینه چندان مناسبی برایتان نخواهد بود؛ چراکه نه تنها قابلیت ثبت ویدیوهای 4K در این گوشی وجود ندارد، بلکه کیفیت کلی ویدیوهای ثبت‌شده توسط این گوشی نیز به اندازه عکس‌های گرفته شده توسط آن دلچسب نیست! از سوی دیگر رابط کاربری این گوشی نیز پر از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض (Bloatware) بعضا بدردنخور است که حذف اکثر آن‌ها بدون روت کردن دستگاه امکان‌پذیر نیست!

از طرف دیگر، کیفیت اسپیکر مونو تعبیه‌شده در این گوشی نیز چنگی به دل نمی‌زند و صدای خروجی آن ممکن است خیلی گنگ و نامفهوم به نظر برسد. در عین حال قابلیت‌های فنی و مشخصات جذاب میان رده اقتصادی جدید آنر به‌حدی جالب توجه هستند که بتوانیم چشممان را روی این ایرادهای جزیی ببندیم!

شیائومی پوکو M5s

قیمت: حدود 8 میلیون تومان

امکان ندارد لیستی از ارزنده‌ترین گوشی‌های اقتصادی بازار تهیه کنیم و در آن نامی از محصولات پوکو نبریم. شیائومی پوکو ام 5 اس یکی از بهترین گوشی های ارزان قیمت سال 2024 به شمار می‌رود که می‌تواند علاقمندان به گوشی‌های اقتصادی را به‌خوبی جذب خود کند.

شیائومی پوکو M5s شیائومی پوکو M5s

اگر پیگیر اخبار گوشی های موبایل در گجت نیوز باشید، احتمالا با ردمی نوت 11S آشنا هستید. پوکو M5s به‌طور کلی شباهت‌های زیادی با این دستگاه دارد. صفحه نمایش هردوی این گوشی‌ها اندازه‌ای 6.43 اینچی داشته و از پانل‌های امولد با توانایی ارائه حداکثر روشنایی 1000 نیت بهره می‌برد. همچنین باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به کار رفته در گوشی اقتصادی پوکو نیز ضمن ارائه شارژدهی بیش از یک روز قادر است با توان حداکثر 33 وات شارژ شود.

از سوی دیگر گوشی میانرده اقتصادی پوکو همچنین به تراشه متوسط هلیو جی 95 مدیاتک مجهز شده و تا سقف 6 گیگابایت رم را به خریداران ارائه می‌کند. علاوه بر این، حسگر اصلی به کار رفته در ماژول دوربین پشت آن نیز 64 مگاپیکسلی بوده و مشابه با حسگری است که در پوکو F4 استفاده شده است. این دوربین در شرایط نوری مناسب عملکرد درخور توجهی ارائه داده و در کلاس قیمتی خود بسیار خوب ارزیابی می‌شود. همچنین در کنار این حسگر اصلی نیز شاهد تعبیه یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی در کنار یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو هستیم و دوربین سلفی نیز 13 مگاپیکسلی بوده و درون حفره دایره‌ای بالای صفحه نمایش قرار گرفته است.

تمامی این مشخصات، میانرده اقتصادی پوکو را به یکی از ارزشمندترین محصولات بازار تبدیل می‌کند که قادر است در ازای قیمتش قابلیت‌های شگفت‌انگیزی را به کاربران ارائه دهد. این گوشی همچنین در لیست دستگاه های دریافت کننده رابط کاربری هایپر او اس شیائومی نیز قرار گرفته و از این حیث نیز می تواند دستاورد بزرگی نظیر صاحبانش کند!

در گجت نیوز بخوانید:
لیست کامل گوشی های دریافت کننده آپدیت HyperOS با برند شیائومی، ردمی و پوکو

سامسونگ گلکسی A05s

قیمت: حدود 5 میلیون تومان

زمانی بود که سامسونگ هیچ گوشی اقتصادی ارزشمندی برای رقابت با محصولات چینی در اختیار نداشت. با این وجود در سال‌های اخیر سبد محصولات ارزان قیمت این کمپانی به‌حدی گسترده شده که برخی محصولاتش حتی قادرند چینی‌ها را نیز از نظر مناسب بودن قیمت و ارزش خرید شکست دهند.

گوشی اندرویدی ارزان 2024 گوشی اندرویدی ارزان 2024

گلکسی A05s یکی از این محصولات است که در حال حاضر ارزان‌ترین گزینه در سبد محصولات اقتصادی این کمپانی کره‌ای به شمار می‌رود؛ اما همچنان عملکرد جالب توجهی داشته و می‌تواند گزینه‌ای عالی برای افرادی باشد که دنبال یک دستگاه اقتصادی با کاربری اولیه می‌گردند. صفحه نمایش این گوشی 6.7 اینچی بوده و رزولوشن فول اچ دی دارد. همچنین چیپست به کار رفته در ان نیز اسنپدراگون 680 کوالکام است که شاید قدیمی و از مد افتاده به نظر برسد، اما کاملا توانایی ارائه عملکرد مورد نیاز در کلاس قیمتی اقتصادی را دارد!

از سوی دیگر، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی نیز شارژدهی بسیار خوبی داشته و با توان 25 وات شارژ می‌شود.

زمانی که یک گوشی اندرویدی با قیمت حدود 5 میلیون تومان می‌خرید نمی‌توانید انتظار دوربینی توانمند و باکیفیت از آن داشته باشید. با این وجود ماژول سه‌گانه دوربین تعبیه‌شده در قسمت پشت این گوشی متشکل از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی و دو دوربین 2 مگاپیکسل بوده و به‌خوبی می‌تواند برای ثبت عکس‌های فوری یا حتی عکسبرداری مبتدی شما را یاری کند. از طرفی، دوربین سلفی نیز 13 مگاپیکسلی بوده و در مقایسه با نسل قبلی، گلکسی A04، عملکرد بهتری ارائه می‌دهد.

اگر قصد خرید یک گوشی اقتصادی با قیمت حدود 5 میلیون تومان را دارید، Galaxy A05s گزینه‌ای بسیار منطقی برایتان به شمار خواهد رفت.

در گجت نیوز بخوانید:
بهترین گوشی های ارزان قیمت سامسونگ که در بهار ۱۴۰۳ می‌توانید بخرید

موتورولا موتو E13

قیمت: حدود 3.5 میلیون تومان

گل سرسبد گوشی‌های اقتصادی حال حاضر بازار کشورمان را باید موتو E13 دانست که با قیمت کمتر از 3.5 میلیون تومان قابل خرید است و ویژگی‌های جذابی را به علاقمندان ارائه می‌دهد.

موتو E13 موتو E13

Moto E13 از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی مجهز به پانل IPS LCD بهره می‌برد که رزولوشن اچ دی دارد. از سوی دیگر، سیستم عامل این گوشی نیز به‌طور پیش‌فرض اندروید 13 (نسخه Go) است که هرچند شاید برای افراد اندکی حرفه‌ای‌تر کارآیی محدودی داشته باشد؛ اما با توجه به قیمت استثنایی 3.5 میلیون تومانی آن کامل قابل قبول به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر، تراشه مورد استفاده در این گوشی اقتصادی نیز مدل 12 نانومتری Unisoc T606 است که با دو گیگ رم و 64 گیگ حافظه داخلی همراه شده است. موتورولا همچنین در این گوشی ارزان‌قیمت دست و دل‌بازی زیادی نیز به خرج داده و درگاه کارت حافظه را نیز در آن تعبیه کرده تا امکان ارتقای حافظه برای کاربران فراهم شود.

در قسمت پشت این گوشی شاهد حضور یک دوربین 13 مگاپیکسلی هستیم که تصاویری قابل قبول گرفته و ویدیوهای با رزولوشن 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه را به ثبت می‌رساند. همچنین باتری موتو E13 هم 5000 میلی آمپر ساعتی بوده و شارژ آن با توان 10 وات انجام می‌شود.

البته حین خرید این گوشی باید دقت کنید که خبری از اتصال 5G نبوده و حسگر اثر انگشت نیز جایی در این گوشی ندارد! با این وجود بار دیگر تاکید می‌کنیم که در دنیایی که برای خرید یک پرچمدار باید نزدیک به 100 میلیون تومان پرداخت کنیم، گوشی اقتصادی موتورولا E13 تنها با قیمت 3.5 میلیون تومان در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. بنابراین اگر دنبال یک گوشی خوش‌قیمت و کارآمد می‌گردید محصولی بهتر از این اقتصادی موتورولا پیدا نخواهید کرد!

در گجت نیوز بخوانید:
اگر گوشی مدنظرتان این ویژگی ها را ندارد بهتر است قید خریدش را بزنید! ۷ مورد از بهترین قابلیت های جدید اندروید ۱۵ که انتظارشان را می‌کشیم آموزش افزایش سرعت و عملکرد گوشی های اندرویدی ارزان قیمت

نظر شما