شناسهٔ خبر: 66846972 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

مقایسه گوشی سامسونگ با شیائومی

شیائومی ۱۴ اولترا بهتره یا گلکسی s24 اولترا

سامسونگ و شیائومی از برندهای مشهور سازنده گوشی هوشمند به شمار می‌روند که همواره در حال ارتقای محصولات خود هستند. به تبع این مسئله شاهد رقابت مدل‌های مختلف موبایل‌های دو برند می‌باشیم. به عنوان مثال در مقاله پیش رو قصد داریم، به این سؤال پاسخ دهیم که شیائومی ۱۴ اولترا بهتره یا گلکسی s۲۴ اولترا؟ هر دو گوشی نام برده از پرچمداران محبوب هستند. برای پی بردن به این مسئله که کدام یک بهتر است، ابتدا آنها را معرفی و سپس با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

شیائومی ۱۴ اولترا

۱۴ اولترا پرچمدار جدید شرکت شیائومی است که از نظر طراحی تفاوت چندانی با گوشی‌های نسل قبل خود ندارد؛ اما از برخی جهات، به خصوص کیفیت عکاسی و فیلمبرداری، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است. اگر عاشق عکاسی هستید، به احتمال زیاد از داشتن این گوشی لذت فراوانی خواهید برد.
مزایای شیائومی 14 اولترا به کیفیت دوربین‌هایش محدود نمی‌شود. این دستگاه از نظر کیفیت ساخت، طراحی، سخت‌افزار، نرم‌افزار و رابط کاربری نیز فوق‌العاده است؛ همچنین این گوشی با بهره‌مندی از باتری با ظرفیت ۵۳۰۰ میلی آمپر ساعت، در شارژدهی بسیار خوب عمل می‌کند و طول عمر بالایی دارد. با این گوشی هیچ محدودیتی از نظر انجام بازی و اجرای برنامه‌ها نخواهید داشت. در کل اگر می‌خواهید گوشی خوبی از نظر شارژدهی باتری داشته باشید، بهتر است خرید گوشی شیائومی را در دستور کار خود قرار دهید.

گلکسی s24 اولترا

گوشی گلکسی s24‌ اولترا یکی از بهترین و جدیدترین پرچمداران برند سامسونگ است که با داشتن مشخصات فنی قدرتمند طی مدت کوتاهی توانست، بخشی از بازار موبایل را قبضه کند.
سامسونگ برای این گوشی جدید خود سنگ تمام گذاشته است. s24 اولترا علاوه بر کیفیت ساخت فوق‌العاده، طول عمر بالا و قابلیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری عالی، امکانات هوش مصنوعی را نیز پوشش می‌دهد و از این نظر به بسیاری از گوشی‌های هم قیمت خود در بازار برتری دارد.
گوشی مذکور از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت با توان ۴۵ وات بهره می‌برد و از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. داشتن رابط کاربری عالی، نمایشگر روان و جذاب و امکان اجرای برنامه‌های سنگین (بدون هنگی، داغی، باگ نرم افزاری و ...) از دیگر ویژگی‌های گلکسی s24 اولترا هستند.

مقایسه شیائومی ۱۴ اولترا و گلکسی s24 اولترا

مقایسه شیایٔومی 14 اولترا و گلکسی s24 اولترا

حال نوبت به بررسی گوشی‌های 14 اولترا شیائومی و گلکسی s24 اولترا سامسونگ از جنبه‌های مختلف می‌رسد. ما چند فاکتور مهم را برای مقایسه در نظر گرفته‌ایم.

طراحی و کیفیت ساخت

هر دو گوشی، طراحی تقریباً مشابهی دارند؛ اما شیائومی 14 کشیده‌تر به نظر می‌رسد و وزن s24 سامسونگ، 20 گرم کمتر است. از دیگر تفاوت‌های ظاهری دو گوشی می‌توان به این نکته اشاره کرد که پنل پشتی s24 صاف و پنل پشتی شیائومی 14 خمیده بوده و خوش‌دست‌تر است.
در کل هر دو گوشی فوق از نظر طراحی عالی هستند؛ اما s24 کیفیت ساخت بهتری دارد؛ زیرا پنل پشت و جلوی آن از جنس شیشه گوریلاگلس ویکتوس 2 و جنس فریم آن نیز از آلومینیوم مرغوب می‌باشد. در شیائومی 14، گوریلاگلس ویکتوس فقط برای پنل جلویی به کار رفته است.

نمایشگر

شیائومی 14 اولترا دارای نمایشگر 6.73 اینچی AMOLED با نرخ بروزرسانی 120 هرتز، رزولوشن 3200 در 1440 پیکسل و حداکثر نرخ روشنایی 3000 نیت است. به علاوه از استانداردهای دالبی ویژن و HDR10+ برخوردار می‌باشد.
S24‌ اولترا از صفحه نمایش 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 3088 در 1440 پیکسل و نرخ نوسازی 120 هرتز بهره می‌برد. حداکثر روشنایی این نمایشگر 2635 نیت است.
از مطالب بالا می‌توان نتیجه گرفت که هر دو گوشی از نظر صفحه نمایش عالی هستند؛ S24 گلکسی وضوح بالاتر و شیائومی 14 اولترا، روشنایی بهتری دارد.

دوربین

شیائومی 14 دارای 4 دوربین 50 مگاپیکسلی عریض، فوق عریض، تله فوتو، تله فوتو پریسکوپی و یک سنسور تشخیص عمق است. دوربین سلفی این گوشی، 32 مگاپیکسلی است. دوربین‌های پشتی شیائومی 14 امکان فیلمبرداری 8K را فراهم می‌کنند. به طور کلی دستگاه مذکور از گوشی‌های دوربین محور به شمار می‌رود.
گوشی گلکسی S24 اولترا از دوربین 200 مگاپیکسلی عریض، 12 مگاپیکسلی فوق عریض، دوربین 10 مگاپیکسلی تله فوتو و 50 مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپی، به علاوه دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد.
هر دو گوشی فوق، تصاویر بسیار خوبی ثبت می‌کنند؛ اما به نظر می‌رسد که سامسونگ S24 اولترا جزئیات بهتری را با دوربین اصلی خود به نمایش می‌گذارد و کیفیت تصاویر دوربین فوق عریض S24 اولترا سامسونگ در روز بهتر است. در عوض دوربین‌های تله فوتو شیائومی عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.
در مورد عکاسی در شب، برتری با شیائومی 14 است و سامسونگ در این بخش نتوانسته به کیفیت شیائومی دست پیدا کند. در فیلمبرداری نیز شیائومی 14 از برخی جنبه‌ها بهتر عمل می‌کند؛ اما در برخی موارد فیلمبرداری دوربین‌های فوق عریض و تله فوتو S24 اولترا بهتر است. در بخش دوربین‌های سلفی اما قضیه فرق می‌کند؛ S24 اولترا با اینکه 12 مگاپیکسلی است، اما سلفی‌های واقعی‌تری می‌گیرد.

سخت افزار

سامسونگ یا شیایٔومی

شیائومی 14 اولترا از تراشه پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 (جدیدترین پردازنده کوالکام) بهره می‌برد که در مقایسه با نسل قبلی خود عملکرد بهتری در بخش‌های مختلف از خود نشان می‌دهد. گلکسی s24 اولترا مجهز به نسخه اوکلارک شده تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 است.
هر دو گوشی از نظر سخت افزار و عملکرد عالی هستند؛ اما در اینجا نیز شیائومی 14 اولترا با تفاوت اندکی و به علت داشتن تنوع رم بالاتر پیروز میدان است.

نرم افزار

شیائومی 14 اولترا از اندروید 14 با رابط کاربری HyperOS بهره می‌برد که در مقایسه با نسل قبلی خود عملکرد بهتری دارد. این گوشی به مدت 4 سال نسخه آپدیت اندروید و 5 سال بروزرسانی امنیتی دریافت می‌کند.
گلکسی S24‌ اولترا با اندروید 14 و رابط کاربری One UL عرضه می‌شود. سامسونگ برای این گوشی، 7 سال بروزرسانی اندروید و امنیتی ارائه می‌دهد و از این نظر به رقیب خود شیائومی 14 برتری دارد.
آنچه بیش از هر چیز موجب برتری گلکسی s24 اولترا سامسونگ از نظر نرم افزاری می‌گردد، امکانات قابل توجه هوش مصنوعی است که شیائومی 14 اولترا آنها را ندارد.

نتیجه گیری

با توجه به کیفیت و عملکرد عالی دو گوشی معرفی شده در این مقاله، پاسخ به سؤال شیائومی ۱۴ اولترا بهتره یا گلکسی s24 اولترا اندکی دشوار به نظر می‌رسد؛ اما از برخی جنبه‌ها شیائومی ۱۴ بهتر به نظر می‌رسد. به عنوان مثال دوربین بهتر و باتری قدرتمندتری دارد.
در عوض گلکسی s24 اولترا سامسونگ، شیک‌تر به نظر می‌رسد؛ از رابط کاربری بهتری بهره برده و نسخه‌های بروزرسانی اندروید آن به مدت طولانی‌تری ارائه می‌شود. به علاوه قابلیت‌های فراوانی برای استفاده از هوش مصنوعی دارد.

نظر شما