شناسهٔ خبر: 66838037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آبرسانی به ۱۰۶ روستای شهرستان لردگان در دولت سیزدهم

در دولت سیزدهم به ۱۰۶ روستای بدون آب در شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری آبرسانی شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: با آغاز دولت سیزدهم به‌علت تنش‌های آبی قرارگاه آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور شکل گرفت.
محمد کریمی افزود: در این راستا چهارمحال و بختیاری قراردادی به ارزش هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در ۶ شهرستان امضا کرد و در روند اجرای این طرح جزو ۱۰ استان برتر کشور شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قرارداد چهارمحال و بختیاری را برای ۴۴ روستا دانست و افزود: این در حالی است که این طرح برای ۱۰۶ روستا محقق و ۱۸۲.۵ کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی و ۴۰ کیلومتر خطوط انتقال آب اجرا، ۱۰ هزار انشعاب نصب و ۱۲ حلقه چاه حفر شد.
به گفته کریمی همچنین قرارداد دوم به ارزش چهار هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال برای ۵۳ روستا و یک شهر در طرح آبرسانی به شهر سردشت و روستا‌های سردشت و دودرا از رودخانه خرسان شهرستان لردگان امضا شد.
وی افزود: در این طرح ۲۵ مخزن با ظرفیت ۹ هزار مترمکعب ساخته و ۱۰۵ کیلومتر شبکه توزیع اجرا می‌شود که تاکنون ۴۴ کیلومتر آن اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: بسیج و خیرین نیک‌اندیش، آبرسانی به ۲۷ روستای چهارمحال و بختیاری را در دستور کار دارند و از سوی دیکر نیروی زمینی ارتش برای آب‌رسانی به روستای کهن‌دژ ناغان شهرستان کیار کمک کرد.
کریمی افزود: طرح‌های آبرسانی قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن (ع) به‌طور میانگین ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی پیش بینی کرد: سال ۱۴۰۶ موضوع تأمین آب آشامیدنی پایدار در چهارمحال و بختیاری به پایان برسد.

نظر شما