شناسهٔ خبر: 67224953 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به بهانه سالروز سفرآیت الله شهید رئیسی به دشت ورامین ،

مردم دشت ورامین خدمات آیت الله رئیسی به آنان را فراموش نمی کنند

ورامین- ایرنا- دو سال پیش، در چنین روزی، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران اسلامی در سفری یک روزه، به شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران سفر کرد تا با حضور خود، گره از مشکلات چندساله این بخش از استان تهران باز کند، سفری که حلاوت آن را مردم قدرشناس این دیار فراموش نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، خرداد، برای مردم دشت ورامین با خود خاطرات بسیاری را به همراه دارد، از ۱۵ خرداد سال ۴۲، قیام خونین کفن پوشان این دیار، ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۲، سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب و ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۱، سفر رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی رئیس دولت سیزدهم به شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا که در آن، مردم از نزدیک با رئیس جمهور خود دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله رئیسی، پس از دولت‌های یازدهم و دوازدهم، نخستین رئیس جمهوری بود که به دشت ورامین سفر کرد و در حضور یک روزه خود به این بخش از استان تهران، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف و طرح‌های متعدد، با مردم از نزدیک دیدار و گفت و گو کرد تا مردم بتوانند بدون واسطه مسائل و مشکلات خود را با نفر اول اجرایی کشور در میان گذارند.

سفر به شهرستان قرچک

مردم دشت ورامین خدمات آیت الله رئیسی به آنان را فراموش نمی کنند

آیت الله رئیسی، در بدو ورود به دشت ورامین، وارد شهرستان قرچک شد و بلافاصله از پروژه مسکونی یک‌هزار و ۱۰۰ واحدی موسوم به سبحان بازدید کرد، پروژه‌ای که با وجود گذشت بیش از ۱۸ سال از احداث آن، به متقاضیان واگذار نشده بود و همگان منتظر بودند که با حضور رئیس جمهور شهید، این طرح مهم تعیین تکلیف شود

عملیات احداث مجتمع مسکونی سبحان که در حاشیه کمربندی شمالی شهرستان قرچک واقع شده، از ۲۰ سال پیش آغاز شده و حدود ۱۰ سال قبل عملیات اجرایی آن به پایان رسیده است.این مجتمع مسکونی از یکهزار و سه واحد مسکونی و ۵۴ واحد تجاری برخوردار است و حدود ۱۰ سال می‌شد که با وجود تکمیل شده، اقدامی برای واگذاری آن صورت نگرفته بود.

مجتمع مسکونی سبحان به یکی از موسسات مالی اعتباری تعلق دارد که پس از انحلال از سوی بانک مرکزی، تمام اموال آن توقیف شد تا بدهی‌های آن به بانک مرکزی پرداخت شود ولی برخی از مشکلات از جمله تامین نشدن سرانه‌های مورد نیاز، دریافت نکردن پایان کار از سوی شهرداری و مشخص نشدن وضعیت بدهی‌ها باعث شده تا حتی یک واحد از این مجتمع مسکونی واگذار نشود.

پس از بازدید رئیس جمهور از این پروژه مسکونی، آیت الله رئیسی دستور داد تا ظرف مدت یک ماه مسائل و مشکلات آن بررسی و تا حصول نتیجه مطلوب که همان واگذاری به متقاضیان است این مسائل پیگیری شود.
پس از این سفر بود که با حضور مسئولان مختلف از جمله وزیر راه و شهرسازی، بسیاری از مشکلات زیربنایی این پروژه مسکونی برطرف شد و هم اکنون کار به مراحل پایانی برای واگذاری به متقاضیان رسیده است.

بازدید از طرح‌های نیمه تمام ورامین

آیت الله رئیس، در مسیر حرکت به سمت شهرستان پیشوا، از محل اجرای پروژه قطار حومه‌ای تهران- ورامین- پیشوا و پل قاسم‌آباد نیز بازدید کرد، طرحی مهم که انتظار چندین ساله مردم جنوب شرق تهران برای دسترسی به حمل و نقل ریلی به منظور دسترسی به تهران را برآورده می‌کند.

مردم دشت ورامین خدمات آیت الله رئیسی به آنان را فراموش نمی کنند

طرح قطار حومه‌ای تهران - ورامین از مصوبات دولت نهم است که در پی درخواست‌های مکرر مردم در ۱۷ مرداد سال ۸۸ با حضور مسئولان وقت وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه آهن و مسئولان محلی و عل‌اکبر محرابیان که آن زمان، دستیار ویژه رئیس جمهور در ستاد تبصره ۱۳ بود، کلنگ احداث آن در ایستگاه راه‌آهن ورامین به زمین خورد.

اجرای این طرح، ابتدا در اختیار شرکت راه آهن قرار گرفت ولی با پیگیری و اعتراض مسئولان ورامین، این طرح ملی به شرکت مترو تهران واگذار و مقرر شد تا در سه فاز شهرری تا قرچک، قرچک تا ورامین و ورامین تا پیشوا انجام شود.

پس از گذشت چند سال از اجرای این طرح و به دلیل اجرا در حریم راه‌آهن سراسری تهران – مشهد، مجری عملیات از شرکت مترو به شرکت راه‌آهن تغییر کرد، و در پایان دولت دهم، بار دیگر این طرح به شرکت مترو سپرده شد تا مردم جنوب‌شرق تهران با استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی به ایستگاه متروی تهران متصل شوند.

پس از سفر رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی به ورامین و بازدید از این طرح، سرعت اجرای معارضین از جمله پل قاسم آباد با سرعت بیشتری همراه شد و هم اکنون این طرح مهم افتتاح و زیر بار ترافیک رفته است.
تعیین تکلیف بیمارستان پیشوا در سفر یکروزه رئیس جمهور به این شهرستان

مردم دشت ورامین خدمات آیت الله رئیسی به آنان را فراموش نمی کنند

آیت الله رئیسی سپس با حضور در شهرستان پیشوا، از مجل اجرای بیمارستان نیمه تمام این شهرستان ۸۰ هزار نفری که مردمان آن، به عنوان وارثان قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی محروم بودند، بازدید کرد.

در سال ۱۳۸۷ با ورود رشته‌های پرستاری و پزشکی به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا، زمینی در شهرک نقش جهان، مقابل ساختمان مرکزی این واحد دانشگاهی خریداری شد و عملیات اجرایی آن توسط دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

روند سریع ساخت و ساز این بیمارستان در ابتدا به گونه‌ای بود که همگان تصور می‌کردند در کمترین زمان مردم پیشوا دارای بیمارستان می‌شوند و مسئولان وقت، زمانی حداکثر ۴ ساله را برای تکمیل و افتتاح آن اعلام می‌کردند

ولی عملیات اجرایی این طرح مهم با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی متوقف شد و تا پیش از سفر آیت الله رئیسی هیچ اقدام عملی برای تکمیل آن صورت نگرفت.

مردم شهرستان پیشوا پس از ۱۴ سال چشم به راه رئیس جمهور شهید شدند تا با حضور وی، گره کور تکمیل این پروژه مهم بهداشت و درمان باز شود تا آنان برای درمان خود نیاز نداشته باشند به شهرهای اطراف سفر کنند.

پس از این سفر بابرکت بود که با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و تعیین پیمانکار، کار تکمیل بیمارستان پیشوا آغاز شد و هم اکنون مراحل پایانی خود را سپری می کند.

دیدار سرزده رئیس جمهور شهید با مردم شهرک آژینه

مردم دشت ورامین خدمات آیت الله رئیسی به آنان را فراموش نمی کنند
پس از بازدید آیت الله رئیسی از طرح بیمارستان پیشوا، در برنامه‌ای از پیش تعیین نشده، وی با حضور در شهرک آژینه یکی ازمناطق کمتر برخوردار پیشوا به صورت سرزده با مردم و ساکنین آن از نزدیک دیدار و گفتگو کرد.

شهرک آژینه به عنوان یکی از مناطق محروم شهرستان پیشوا دارای هشت پروژه مسکن مهر است و ساکنان آن از رئیس جمهور به گرمی استقبال کردند.

رئیس جمهور پس از استماع سخنان مردم این منطقه نامه های آنان را تحویل گرفت و قول رسیدگی به مشکلاتشان را داد.

آیت الله رئیسی همچنین تعدادی از کودکان این محدوده را که همراه با مردم در مقابل مدرسه نوساز شهرک جمع شده بودند، مورد تفقد قرار داد.

رئیس جمهور شهید در جمع مردم این شهرک مسکونی گفت: ساکنان شهرک آژینه پیشوا از خدمات شهری محروم هستند و نبود خدمات شهری باعث شده که زندگی مردم با زحمت مواجه شود و در حال حاضر مشکلات جدی در حوزه خدمات شهری وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی ساکنان شهرک آژینه پیشوا از مدد جویان بهزیستی و کمیته امداد هستند که باید به آنها توجه ویژه بشود ، همه خانواده ها محترم هستند اما این خانواده ها احترام ویژه دارند و باید برای آنها کار انجام شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اعتبارات لازم برای خدمات شهری تخصیص و وزیر راه و شهرسازی برای رفع مشکلات این شهرک دستور به اقدام بدهد و با برنامه ریزی و زمان بندی از امروز که اواخر ماه خرداد است کار را شروع کنند که تا پایان سال جاری خدمات شهری برای تسهیل زندگی ساکنان اجرایی شود.

رئیسی تاکید کرد: وزیر راه و شهر سازی دستور به اجرای کار بدهد و استاندار و فرماندار پیگیر انجام امور باشند.

وی ادامه داد: از مسئولان انتظار انجام امور را داریم تا در بازدید بعدی دیگر شاهد این مشکلات نباشیم، تمام درخواستهای شخصی ساکنان که با نامه به ما اعلام شده پیگیری و با شماره تماس قید شده در نامه برای بررسی مشکلات تماس گرفته می شود.

پس از سفر پربرکت آیت الله رئیسی، تمامی زیرساخت های مورد نیاز ساکنان این شهرک مسکونی به طور کامل تأمین شد.

زیارت حرم امامزاده جعفربن موسی الکاظم(ع) برادر بلافصل امام رضا(ع)
آیت الله رئیسی، سپس با حضور در حرم مطهر امامزاده جعفربن موسی الکاظم(ع) برادر بلافصل امام هشتم شیعیان، ضمن زیارت این امامزاده واجب التعظیم، با جمعی از مردم و خانواده معظم شهدا و ایثارگران دیدار و گفتگو کرد.

مردم دشت ورامین خدمات آیت الله رئیسی به آنان را فراموش نمی کنند

حاجیه خانم بتول جنیدی مادر ۴ شهید از شهدای شهرستان پیشوا در جریان دیدار با رئیس جمهور به نبود فضاهای فرهنگی و ورزشی در سطح پیشوا اشاره کرد و اظهار داشت: می گویند تعداد معتادان این شهرستان افزایش یافته، وقتی فضای فرهنگی و ورزشی برای دختران و پسران آن وجود ندارد، این جوانان وقت و انرژی خود را کجا صرف کنند؟

حاجیه خانم جنیدی اظهار داشت: مردم برای دسترسی به فضاهای ورزشی اکنون باید هزینه بالایی صرف کنند تا از فضاهای ورامین استفاده کنند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی این شهرستان ادامه داد: حتی در تامین آب کشاورزی نیز پیشوا با مشکلاتی روبروست.

رئیس جمهور در جریان این دیدار ضمن دلجویی از مادر شهیدان جنیدی، قول مساعد برای حمایت از روند رشد و توسعه این شهرستان را صادر کرد.

دیدار با مردم ورامین در ورزشگاه تختی این شهرستان

مردم دشت ورامین خدمات آیت الله رئیسی به آنان را فراموش نمی کنند

رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی پس از بازدید از طرح های عمرانی ورامین، پیشوا و قرچک در جمع مردمی که از ساعت ها قبل در ورزشگاه تختی ورامین چشم انتظار دیدن رئیس جمهور بودند حضور یافت و با آنان سخن گفت.

وی در سخنان خود در جمع مردم مشتاق این دیار اظهار داشت: مردم قرچک، پیشوا و ورامین نه تنها در آغاز نهضت اسلامی، بلکه در ادامه جریان مبارزات منتهی به انقلاب اسلامی در سال ۵۷، در دوران دفاع مقدس و پس از آن در فتنه سال ۸۸ با بصیرت و هوشیاری به میدان آمده و حقیقتاً همواره در دفاع از ارزش‌ها، انقلاب و نظام اسلامی خوش درخشیدند.

رئیس جمهور شهدای پرشمار این مناطق را نشانه صدق و وفای مردم به انقلاب و نظام اسلامی دانست و افزود: حماسه‌آفرینی اهالی قرچک، پیشوا و ورامین در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلامی به سال‌های ۴۲ و ۵۷ محدود نشد و در سال ۸۸ هم این مردم به صحنه آمدند و همراه با مردم دیگر مناطق ، پای انقلاب ایستادند و بساط فتنه گران را جمع کردند.

رئیسی اظهار داشت: از همین‌ رو بنده تصمیم گرفتم که امروز و در اولین سالروز انتخاب دولت مردمی به جای حضور در جلسات نمادین به میان مردم بیایم و پیگیر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باشم. برای بنده به عنوان نماینده مردم حضور در میان این مردم و رسیدگی به آنچه مایه نگرانی و دغدغه آنان است، دلنشین‌تر از دیدارها و جلسات نمادین است.

رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از تعدادی از طرح‌های نیمه تمام در بخش‌های مختلف شهرستان ورامین، تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی، اقدامات و کارهای زیادی برای این منطقه انجام شده، اما کارهای انجام نشده زیادی نیز باقی مانده است. امروز از پروژه‌هایی بازدید کردیم که بعضی از آنها ۱۷ سال و برخی دیگر حدود ۱۰ سال است که آغاز شده، اما هنوز به اتمام نرسیده‌اند.

حضور در جلسه شورای اداری ورامین، پیشوا و قرچک

مردم دشت ورامین خدمات آیت الله رئیسی به آنان را فراموش نمی کنند
حضور در جلسه شورای اداری، آخرین برنامه سفر خاطره انگیز رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی به دشت ورامین بود، جلسه ای که مصوبات آن باعث شد تا سرعت رشد و توسعه این بخش از استان تهران با رشد فزاینده ای همراه شود.

مردم دشت ورامین، وارثان قیام خونین ۱۴ خرداد سفر رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی به شهر و دیارشان را فراموش نمی کنند و قطعا به پاس خدمات و تلاش های وی، با شرکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، برگ زرین دیگری در تاریخ سراسر افتخار این دیار ثبت می کنند.

نظر شما