شناسهٔ خبر: 66837158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آبرسانی به ۱۰۶ روستای چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: آبر‌سانی به ۱۰۶ روستای بدون آب شش شهرستان استان در دولت سیزدهم محقق شد.

صاحب‌خبر -

محمد کریمی اظهار داشت: با آغاز دولت سیزدهم به‌علت تنش‌های آبی قرارگاه آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور شکل گرفت.

وی افزود: در این راستا چهارمحال و بختیاری قراردادی به ارزش یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در ۶ شهرستان امضا کرد و در روند اجرای این طرح جزو ۱۰ استان برتر کشور شد.

کریمی قرارداد چهارمحال و بختیاری را برای ۴۴ روستا اعلام و اضافه کرد: این در حالی است که این طرح برای ۱۰۶ روستا محقق و ۱۸۲.۵ کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی و ۴۰ کیلومتر خطوط انتقال آب اجرا، ۱۰ هزار انشعاب نصب و ۱۲ حلقه چاه حفر شد.

وی یادآور شد: همچنین قرارداد دوم به ارزش چهار هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال برای ۵۳ روستا و یک شهر در طرح آبرسانی به شهر سردشت و روستا‌های سردشت و دودرا از رودخانه خرسان شهرستان لردگان امضا شد.

بیشتر بخوانید

کریمی تصریح کرد: در این طرح ۲۵ مخزن با ظرفیت ۹ هزار مترمکعب ساخته و ۱۰۵ کیلومتر شبکه توزیع اجرا می‌شود که تاکنون ۴۴ کیلومتر آن اجرا شده است.

وی گفت: بسیج و خیرین نیک‌اندیش، آبرسانی به ۲۷ روستای چهارمحال و بختیاری را در دستور کار دارند و از سوی دیکر نیروی زمینی ارتش برای آب‌رسانی به روستای کهن‌دژ ناغان شهرستان کیار کمک کرد.

کریمی افزود: اُمید است سال ۱۴۰۶ موضوع تأمین آب آشامیدنی پایدار در چهارمحال و بختیاری به پایان برسد.

وی گفت: طرح‌های آبرسانی قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن (ع) به‌طور میانگین ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کریمی یادآور شد: آب کوهرنگ هم‌اکنون در تمامی مخزن‌های آب آشامیدنی شهرکرد وارد می‌شود و مردم مناطق مختلف شهر از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی اظهار داشت: آب چشمه دیمه، چشمه زیر آبشار کوهرنگ، چاه‌ها و طرح بن به بروجن به‌عنوان منابع تأمین آب آشامیدنی شهرکرد است.

کریمی افزود: اسفندماه سال گذشته مخازن آب آشامیدنی شهرکرد بیش از ۹۷ درصد پُر بود و برای نخستین بار تماسی از سوی شهروندان مبنی بر قطعی آب نداشتیم.

وی تاکید کرد: تصفیه‌خانه طرح انتقال آب آشامیدنی بن به بروجن برای شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فرخ‌شهر و بن فعالیت دارد.

کریمی افزود: در ۲ ماه اخیر کمترین برداشت را از چاه‌های شهرکرد داشتیم که این روند بر تقویت آبخوان دشت شهرکرد کمک می‌کند.

گفتنی است؛ بالگرد حامل آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردی‌بهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد که در این حادثه رییس‌جمهور و همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

نظر شما