شناسهٔ خبر: 66837294 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

چطور بلیط هواپیما دقیقه نودی بخریم؟

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری گاهی اوقات می‌توانید با کمترین هزینه برای بلیط، سفر خود را آغاز کنید؛ اما سوال اینجاست که چطور بلیط هواپیما دقیقه نودی بخریم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم و نحوه خرید این نوع بلیط را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در دنیای پرهیاهوی امروز، گاهی اوقات فرصتی پیش می‌آید که ناگهان تصمیم به سفر می‌گیریم. اما اگر قصد سفر هوایی دارید، چالش اصلی خرید بلیط هواپیما ، هزینه های بالای سفر و کاهش ظرفیت پروازها است، ولی نگران نباشید با خرید بلیط هواپیما لحظه آخری گاهی اوقات می‌توانید با کمترین هزینه برای بلیط، سفر خود را آغاز کنید؛ اما سوال اینجاست که چطور بلیط هواپیما دقیقه نودی بخریم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم و نحوه خرید این نوع بلیط را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

بلیط دقیقه نودی فرصتی برای سفری ارزان

بلیط هواپیما لحظه آخری یا دقیقه نودی، به نوعی از بلیط‌های هواپیما گفته می‌شود که در ساعات نزدیک به زمان پرواز، با قیمتی پایین‌تر به فروش می‌رسند. این بلیط‌ها معمولاً چارتر هستند، به این معنی که تمام صندلی‌های هواپیما توسط یک شرکت یا شخص (چارتر کننده) خریداری شده و به صورت جداگانه به مسافران فروخته می‌شود.

بلیط‌های لحظه آخری، گاهی اوقات با تخفیف‌های قابل توجهی عرضه می‌گردند و شما می‌توانید حتی تا 50 درصد ارزان‌تر از قیمت‌های معمولی این نوع بلیط را بخرید.

چارتر کننده‌ها زمانی که به زمان پرواز نزدیک می‌شوند و هنوز صندلی‌های خالی دارند، برای جلوگیری از ضرر، بلیط‌ها را با قیمت‌های پایین‌تر به فروش می‌رسانند. به همین دلیل، بلیط لحظه آخری می‌تواند فرصتی عالی برای مسافرانی باشد که به دنبال سفر ارزان هستند. اما سوال اینجاست که چطور بلیط هواپیما دقیقه نودی را با بهترین قیمت بخریم و ازمزایای آن بهره‌مند شویم؟

چطور بلیط هواپیما دقیقه نودی بخریم؟

چرا بلیط دقیقه نودی بخریم؟

قبل از خرید بلیط هواپیما دقیقه نودی به این سوال پاسخ بدهیم که بلیط هواپیما لحظه آخری یا همان دقیقه نودی با چه مزایایی همراه است؟

  • بدون شک، بزرگترین مزیت بلیط هواپیما لحظه آخری، قیمت بسیار پایین‌تر آن نسبت به دیگر نوع بلیط‌ها است. گاهی اوقات، این بلیط‌ها را می‌توان با تخفیف‌های ۵۰ تا ۷۰ درصدی خریداری کرد. این امر برای مسافرانی که بودجه محدودی دارند یا به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر خود هستند، بسیار ایده‌آل است.
  • بلیط‌‌ هواپیما لحظه آخری معمولاً در فصل‌های کم‌گردشگر و روزهای غیر تعطیل عرضه می‌شوند. این موضوع می‌تواند برای مسافرانی که به دنبال فرار از شلوغی هستند و می‌خواهند از قیمت‌های پایین‌تر هتل‌ها و جاذبه‌های گردشگری نیز بهره‌مند شوند، یک مزیت باشد.
  • اگر برنامه سفر ثابتی ندارید و می‌توانید تاریخ و مقصد سفر خود را تا حدی تغییر دهید، خرید بلیط هواپیما لحظه آخری در می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. به این ترتیب، می‌توانید با رصد قیمت‌ها در زمان‌های مختلف، ارزان‌ترین بلیط هواپیما را برای سفر خود پیدا کنید.
  • به یاد داشته باشید که یافتن بلیط لحظه آخری، با قیمت ایده‌آل همیشه آسان نیست و به شانس و صبر نیاز دارد. قبل از خرید بلیط، حتماً شرایط و مقررات آن را به دقت مطالعه کنید.
  • یکی از نکاتی که باید مدنظر داشته باشید این است که در هنگام خرید بلیط هواپیما لحظه آخری هر چه به زمان پرواز نزدیکتر می‌شویم، قیمت بلیط هواپیما نیز ارزان تر می‌شود؛ پس بهترین زمان خرید بلیط هواپیما دقیقه نودی زمانی است که فصل اوج سفر نباشد.
  • در فصل‌های پر سفر بلیط‌ ها به علت استقبال مسافران خیلی زود به فروش می‌روند و در نتیجه اکثر زمان‌ها صندلی‌ خالی نمی‌‌ماند.

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری با بهترین قیمت

بعد از انتخاب سایت مورد نظر برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری قدم بعدی، تعیین نوع سفری است که می‌خواهید داشته باشید است. به کجا می‌خواهید سفر کنید؟ اگر مقصد شما مشهد است، قطعا رزرو بلیط لحظه آخری مشهد گزینه طلایی خواهد بود. اما چه زمانی می‌خواهید سفر کنید؟ (تاریخ دقیق یا بازه زمانی) آیا در تمام فصول بلیط لحظه آخری مشهد ارزان خواهد بود؟، چند نفر هستید؟ (تعداد مسافران) و یا اینکه چه نوع پروازی را ترجیح می‌دهید؟ پس از پاسخ به این سوالات نوبت خرید بلیط می‌رسد.

چطور بلیط هواپیما دقیقه نودی بخریم؟

نحوه خرید بلیط هواپیما لحظه آخری

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری بسیار ساده و سریع است. برای این کار کافیست به سایت مورد نظر مراجعه کرده و سپس مبدأ و مقصد مورد نظر و زمان سفر را مشخص کنید. سپس سایت مورد نظر لیستی از بلیط‌های هواپیما لحظه آخری را در صورت وجود برای شما را نمایش می‌دهد. در این لیست می‌توانید قیمت بلیط، نام ایرلاین، تاریخ و ساعت پرواز، مدت زمان پروازو قوانین و شرایط بلیط را مشاهده و رزرو کنید.

بلیط لحظه آخری مناسب (دقیقه نودی) چه افرادی است؟

اگر انعطاف بیشتری در برنامه سفر خود دارید، چمدان‌ها را بسته‌اید و آماده حرکت هستید، حتما جست و جوی پرواز لحظه آخری را در اولویت خود قرار دهید و به دنبال خرید بلیط هواپیمایی باشید تا بتوانید یک سفر ارزان را تجربه کنید. پس اگر جزو افرادی هستید که در هر لحظه می‌توانید اقدام به سفر کنید بلیط هواپیما لحظه آخری مناسب شما است. با خرید بلیط هواپیما لحظه آخری فرصت را از دست ندهید و سریع آماده حرکت شوید.

قیمت بلیط هواپیما دقیقه نودی چقدر است؟

بصورت کلی نمیتوان نرخ دقیقی برای میزان کاهش قیمت بلیط دقیقه نودی یا همان لحظه آخری اعلام کرد. قیمت این بلیط ها بر اساس تصمیم چارتر کننده تعیین می شود و بسته به مواردی مانند بازه زمانی سفر، میزان تقاضا برای بلیط و..متغییر خواهد بود. قیمت بلیط لحظه آخری حتی تا نزدیک 80 درصد نیز کاهش می یابد و گاهی بیش از 3 برابر افزایش قیمت را تجربه می کنند.

قوانین استرداد بلیط هواپیما دقیقه نودی (لحظه آخری)

بلیط دقیقه نودی و لحظه آخری ممکن است چارتر یا سیستمی باشند. در خصوص قوانین استرداد مربوط به بلیط سیستمی دقیقه نودی را می توانید با ایرلاین (شرکت هواپیمایی) ارائه دهنده پرواز چک کنید. بلیط های لحظه آخری چارتر امکان کنسلی ندارند و در صورت عدم استفاده از پرواز، هزینه بلیط سوخت خواهد شد.

البته در مواردی نیز امکان کنسلی قبل از پرواز وجود دارد، اما با میزان جریمه بالایی همراه است. با نزدیک شدن به زمان پرواز، میزان جریمه کنسلی نیز بیشتر و بیشتر می شود. درصورت جاماندن از پرواز هم هیچ مبلغی به حساب شما عودت نخواهد شد. بنابراین پیش از رزرو بلیط، حتما از قطعی بودن برنامه سفر خود مطمئن شوید.

سفری ارزان و سریع با بلیط هواپیما لحظه آخری

با خرید بلیط هواپیما لحظه آخری یا همان دقیقه نودی می‌توانید گاها با قیمتی مناسب سفر کنید و از منظره‌های دیدنی و تجربیات جدید لذت ببرید. دیگر لازم نیست ماه‌ها برنامه‌ریزی کنید و یا هزینه‌های هنگفتی برای رزرو بلیط هواپیما بپردازید. کافیست روش خرید بلیط هواپیما لحظه آخری را انتخاب کرده تا از بین تنوع گسترده مقاصد و تاریخ‌های پرواز، بلیط برای سفر مورد نظرتان را پیدا کنید.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما