شناسهٔ خبر: 66830334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار درباره بارشهای سیل آسا در آذربایجان شرقی

سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی درباره بارش‌های سنگین و وقوع سیل های مهیب در برخی از مناطق استان همچون سراب هشدار داد.

صاحب‌خبر -

هشدار جهادکشاورزي درباره بارشهای سنگین در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، مهیا بودن یکی از حساس‌ترین شاخص‌های دخیل در وقوع بارش‌های رگباری و تندری در آذربایجان شرقی و استان‌های شمال غرب کشور در ساعات پیش رو پیش بینی شده است و احتمال بارش‌های غافلگیر کننده و وقوع حوادثی ناشی از بارش‌های شدید آنی، ریزش سنگین تگرگ، وقوع پی در پی رعدوبرق، اصابت صاعقه‌های مهیب را به شدت افزایش می‌دهد.

در ساعات آینده از ظهر و عصر تا اواخر وقت امشب در برخی مناطق شاهد رشد ابر، رگبار، رعدوبرق و محلا ریزش تگرگ، اصابت صاعقه و سایر حوادث متعاقب ناشی از فعالیت ابر‌های همرفتی و جوششی خواهیم بود.

از نزدیک شدن و اتراق در حریم و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و دره‌های سیل گیر خودداری و در صورت شنیدن صدای غرش آسمان در فضای باز خود را از اصابت صاعقه ایمن کنید.

از بامداد امشب در طول روز شنبه ۵ خرداد و تا روز یکشنبه شاهد بارش سنگین در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خواهیم بود و احتمال سیلابی شدن در برخی از شهرستان‌های نیمه شرقی استان به ویژه شهرستان سراب (بارش بالای ۳۰ میلی متر) بالا است.

 

نظر شما