شناسهٔ خبر: 66827485 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هشدار سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نسبت به بارش‌های سنگین

تبریز- سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نسبت به بارش‌های سنگین و وقوع سیل های مهیب در برخی از نقاط استان همچون سراب هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مهیا بودن یکی از حساس‌ترین شاخص‌های دخیل در وقوع بارش‌های رگباری - تندری در آذربایجان و استان‌های شمالغرب کشور طی ساعات پیش رو پیش بینی شده است و احتمال بارش‌های غافلگیر کننده و وقوع حوادثی ناشی از بارش‌های شدید آنی، ریزش سنگین تگرگ، وقوع پی در پی رعدوبرق، اصابت صاعقه‌های مهیب و… را به شدت افزایش می‌دهد.

طی ساعات آینده از ظهر و عصر تا اواخر وقت امشب؛ در برخی مناطق شاهد رشد ابر، رگبار، رعدوبرق و محلا ریزش تگرگ، اصابت صاعقه و سایر حوادث متعاقب ناشی از فعالیت ابرهای همرفتی-جوششی خواهیم بود.

از نزدیک شدن و اتراق در حریم و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و دره‌های سیل گیر خودداری نموده و در صورت شنیدن صدای غرش آسمان در فضای باز، خود را از اصابت صاعقه ایمن کنید.

از بامداد امشب، در طول روز شنبه ۵ خرداد و تا روز یکشنبه شاهد بارش سنگین در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خواهیم بود و احتمال سیلابی شدن در برخی از شهرستانهای نیمه شرقی استان به ویژه شهرستان سراب (بارش بالای ۳۰ میلی متر) بالا می‌باشد.

نظر شما