شناسهٔ خبر: 67224420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار آستارا: اجلاسیه و کنگره ملی شهدا از مهمترین رویدادهای فرهنگی استان گیلان است

آستارا- ایرنا - فرماندار آستارا برگزاری اجلاسیه و کنگره ملی شهدا را از مهمترین رویدادهای فرهنگی استان گیلان دانست و گفت: همه کمیته‌ها باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا اجلاسیه‌ای درخور شأن شهدا برگزار کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدرضا شهاب‌زاده عصر روز یکشنبه در جلسه ستاد برگزاری اجلاسیه شهدای آستارا، به برگزاری اجلاسیه شهدا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضرورت دارد.

وی بر تعامل نهادها، سازمان‌ها و سایر دستگاه‌ها در برگزاری هرچه باشکوه‌تر اجلاسیه شهدا تاکید و تصریح کرد: با همدلی و همکاری باید تلاش شود تا اجلاسیه شهدای آستارا به نحو مطلوب برگزار شود لذا همه ادارات، سازمان‌ها و نهادهای این شهرستان باید در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این کنگره مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند.

شهاب زاده با بیان اینکه رفع مشکلات و دغدغه خانواده معظم شهدا باید در اولویت کاری همه مسئولان قرار گیرد، ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان مهم‌ترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه بوده و ضرورت دارد.

وی ضمن دعوت از عموم مردم شهرستان آستارا برای شرکت در این اجلاسیه بزرگ، بیان کرد: کسانی که دل در گرو شهید و شهادت دارند با حضور خود در این برنامه بر صفای معنوی آن بیفزایند.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا نیز گفت: اجلاسیه شهدا در راستای برگزاری کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان به مدت پنج شب در این شهرستان برگزار می شود.

سرهنگ بهزاد قنبری ادامه داد: در راستای برگزاری دومین کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان اجلاسیه شهدای شهرستان آستارا با حضور آحاد جامعه به مدت پنج شب از ۳۱ مرداد تا چهارم تیر ۱۴۰۳ در شهر آستارا برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست، آشنایی نسل جدید با فرهنگ شهدا را از اهداف برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان آستارا اعلام کرد و افزود: جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر آن تأکید دارند، یکی از مصادیق آن همین اجلاسیه شهدا است و خروجی این اجلاسیه باید یک معرفت آفرینی و یک معرفت افزایی باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های متعدد پیش‌بینی شده برای این اجلاسیه بزرگ عنوان کرد: اجرای اجلاسیه در سه بخش نمایش، رزمایش و نمایشگاه پیش بینی شده که در بخش نمایش نمایشنامه‌ای تدارک دیده شده و توسط کارگردان هنری سیر تاریخی از واقعه عاشورا تا مهدویت در هفت پرده با استفاده از ظرفیت هنرمندان شهرستان اجرا می‌شود.

سرهنگ قنبری با اشاره به آمادگی کامل کمیته‌ها در اجرای مقدمات اجلاسیه شهدای شهرستان آستارا، اظهار داشت: در ورودی اجلاسیه غرفه‌های ۲۲ گانه ای تدارک دیده شده که در قالب‌های مختلف با همکاری ادارات شهرستان برپا می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای رزمایش به عنوان بخش سوم این اجلاسیه گفت: رزمایشی با موضوع دفاع مقدس و به ویژه عملیات کربلای پنج که عملیاتی برای تثبیت و پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا نشر فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را از جمله اهداف برگزاری اجلاسیه شهدای آستارا برشمرد و از مدیران این شهرستان خواست تا در برگزاری این اجلاسیه عوامل اجرایی را همراهی کنند.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

نظر شما