شناسهٔ خبر: 66820451 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

مسابقات هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال با انجام ۸ دیدار به طور همزمان امروز (روز جمعه) برگزار می‌شود.

پرسپولیس به دنبال عبور از سد آبی‌پوشان اهوازی/ نبرد ۲ استقلالی در ورزشگاه وطنی قائمشهر

پرسپولیس به دنبال عبور از سد آبی‌پوشان اهوازی/ نبرد ۲ استقلالی در ورزشگاه وطنی قائمشهر

صاحب‌خبر -

مسابقات هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال با انجام ۸ بازی به صورت همزمان در شهر‌های مختلف پیگیری می‌شود. هر چه به پایان لیگ نزدیک‌تر می‌شویم، حساسیت در صدر و قعر جدول بیشتر می‌شود و تیم‌های استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی و تیم‌های پایین جدول هم برای سقوط نکردن  می‌جنگند.  

 حساس‌ترین بازی  در صدر و قعر جدول بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال خوزستان امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

تیم پرسپولیس با ۵۹ امتیاز در رتبه دوم جدول رده بندی قرار دارد و این تیم با حمایت هواداران پرشور خود می‌خواهد ۳ امتیاز بازی خانگی را بگیرد تا همچنان در کورس رقابت با استقلال رقیب دیرینه اش بماند.

سرخپوشان امیدوارند که تیم استقلال برابر نساجی در قائمشهر متوقف شود تا به صدر جدول بروند.

 در آن طرف، تیم ته جدولی  استقلال خوزستان در شرایط بحرانی به سر می‌برد و با ۲۲ امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول رده بندی قرار دارد.

شاگردان پورموسوی می‌خواهند همانند بازی رفت تیم پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی متوقف کنند تا همچنان به بقا در لیگ برتر امیدوار بمانند و علاوه بر این باعث خوشحالی استقلالی‌ها شوند.

سعید صادقی به علت مصدومیت قادر به همراهی تیمش در این بازی نیست. در آن طرف، عثمان اندونگ به علت محرومیت نمی‌تواند تیم استقلال خوزستان را در این بازی همراهی کند.

۲ تیم در لیگ برتر فوتبال ۱۱ مرتبه به مصاف یکدیگر رفته اند که ۶ برد سهم پرسپولیس و یک برد سهم استقلال خوزستان بوده و ۴ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. البته آبی پوشان اهوازی تنها برد خود برابر سرخپوشان پایتخت را ۹ سال پیش در اهواز  به دست آوردند.

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

یکی از دیدار‌های حساس و مهم هفته بیست و هشتم  امروز بین نساجی و استقلال تهران برگزار می‌شود.

تیم نساجی مازندران در حالی به مصاف تیم استقلال می‌رود که با وجود کسب ۹ امتیاز از ۱۲ امتیاز ممکن در ۴ بازی شرایط خوبی دارد و با ۲۵ امتیاز در رتبه سیزدهم قرار دارد، اما همچنان خطر سقوط را حس می‌کند.

ساکت الهامی سرمربی نساجی بعد از برد پرگل تیمش برابر تیم استقلال خوزستان قول داد که از استقلال تهران هم امتیاز بگیرد.

شاگردان ساکت الهامی می‌خواهند با حمایت هواداران پرشور خود ۳ امتیاز بازی خانگی برابر استقلال را بگیرند تا از منطقه خطر دور شوند، اما کار سختی برابر صدر نشین لیگ پیش رو دارند.

در آن طرف، تیم استقلال با ۶۰ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار دارد، اما هر بازی  برای این تیم حکم فینال برایش دارد و باید همه امتیازات را در ۳ بازی باقی مانده بگیرد تا قهرمان لیگ شود.

آبی پوشان پایتخت به خوبی می‌دانند که از دست دادن  امتیاز در ۳ بازی باقی مانده جبرانش سخت خواهد بود و شاید باعث از دست دادن رویای قهرمانی شود.

شاگردان جواد نکونام می‌خواهند با برد خارج از خانه برابر تیم نساجی صدرنشینی خود را تثبیت کنند.

نکته جالب توجه این است که جواد نکونام در اوایل دوران سرمربیگری خود توانست با تیم نساجی به لیگ برتر صعود کند و این بار باید مقابل تیم سابقش قرار بگیرد.

استقلال و نساجی تاکنون ۲۴ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که ۱۲ برد سهم آبی پوشان و ۳ برد سهم نساجی‌ها بوده و ۹ دیدار هم با تساوی به پایان رسیده است. همچنین تیم نساجی در لیگ برتر هنوز نتوانسته تیم استقلال را شکست بدهد.

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه ۴ بر صفر به نفع تیم استقلال به پایان رسید.

تیم فوتبال گل گهر با کسب ۳۶ امتیاز در رتبه هفتم جدول رده بندی قرار دارد.

تیم گل گهر می‌خواهد با کسب ۳ امتیاز بازی خانگی برابر تیم آلومینیوم اراک جایگاهش را در میانه جدول رده بندی حفظ کند.

در آن طرف، تیم آلومینیوم با ۳۵ امتیاز در رتبه نهم جدول رده بندی قرار دارد. این تیم اراکی بهترین رتبه‌ای که می‌تواند در پایان فصل به دست آورد رتبه ششمی است، به شرطی که بتواند هر ۳ بازی باقی مانده در لیگ برتر را پیروز شود.

هر ۲ تیم گل گهر و آلومینیوم به مرحله نیمه نهایی جام حذفی راه یافتند و تمرکزشان معطوف به این رقابت‌ها است.

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان با وجود اینکه در ۲ بازی  اخیر خود ۴ امتیاز کسب کرده، اما همچنان با ۲۰ امتیاز در انتهای جدول رده بندی قرار دارد.

شاگردان فراز کمالوند به ۳ امتیاز بازی خانگی برابر تیم شمس آذر نیاز مبرم دارند تا همچنان امیدهایشان برای بقا در لیگ برتر فوتبال زنده بماند.

در آن طرف، تیم شمس آذر در اولین سال حضورش در لیگ برتر عملکرد خوبی داشته و با وجود کسر ۳ امتیاز از این تیم در ابتدای فصل، اما با ۳۸ امتیاز در رتبه ششم جدول رده بندی قرار دارد.

شاگردان سعید دقیقی می‌خواهند با کسب امتیاز در بازی خارج از خانه برابر تیم صنعت نفت روند رو به رشد خود را ادامه بدهند، اما کار سختی جلوی هواداران خونگرم آبادانی دارند.

بازی رفت ۲ تیم با  نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

تیم فولاد خوزستان آخرین برد خود در لیگ برتر فوتبال را اسفندماه گذشته به دست آورد و بعد از آن ۱۰ هفته است که رنگ برد را ندیده است.

سرخپوشان اهوازی با هدایت عبدالله ویسی بردی کسب نکردند و با ۲۲ امتیاز در رتبه پانزدهم جدول رده بندی قرار دارند و یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ دسته یک محسوب می‌شوند.

شاگردان عبدالله ویسی محکوم به برد برابر تیم ذوب آهن هستند تا همچنان امیدوار به بقا در لیگ برتر فوتبال باشند.در آن طرف، تیم ذوب آهن با ۳۶ امتیاز در جایگاه هشتم جدلو رده بندی قرار دارد.

شاگردان محمد ربیعی در میانه‌های جدول رده بندی قرار دارند و نه استرس سقوط به لیگ دسته یک و نه انگیزه‌ای برای بالانشینی ندارند.

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

تیم فوتبال ملوان بندر انزلی در ۵ بازی اخیر خود رنگ برد را ندیده است و با ۴۰ امتیاز در رتبه پنجم جدول رده بندی قرار دارد.

شاگردان مهدی تارتار می‌خواهند با حمایت هواداران خود ۳ امتیاز بازی خانگی را کسب کنند تا نوار ناکامی‌های خود را قطع کرده و جایگاه پنجمی خود را حفظ کنند.

در آن طرف، تیم مس رفسنجان با هدایت محرم نویدکیا فقط یک باخت متحمل شده است و با ۳۲ امتیاز در جایگاه دهم جدول رده بندی قرار دارد.

شاگردان محمد ربیعی در جام حذفی هم با برد برابر تیم تراکتور توانستند به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها راه یابند و با روحیه بالا به مصاف تیم ملوان بندر انزلی می‌روند.

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه ۴ بر یک به نفع تیم ملوان به پایان رسید.

تیم  فوتبال سپاهان با ستاره‌های خود امسال نمی‌تواند قهرمان لیگ برتر شود و این تیم در ۳ هفته پایانی به دنبال این است که رتبه سوم خود را حفظ کند.

طلایی پوشان اصفهانی تمرکزشان بر روی رقابت‌های  جام حذفی هست تا با قهرمانی در این رقابت‌ها بتوانند در مرحله پلی آف لیگ نخبگان آسیا حضور یابند.

در آن طرف، تیم هوادار با هدایت مسعود شجاعی نتایج خوبی در لیگ برتر فوتبال گرفته است، اما شکست این تیم برابر تیم‌های تراکتور، استقلال و پرسپولیس نشان داد که شجاعی مرد بازی‌های بزرگ نیست.۲ تیم تاکنون ۵ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که ۴ برد سهم سپاهان بوده و یک بازی هم با تساوی به پایان رسید.

تیم هوادار در بازی رفت با نتیجه ۵ بر صفر شکست سنگینی برابر تیم سپاهان متحمل شد و باید دید می‌تواند انتقام این باخت سنگین را بگیرد یا نه!

تیم پیکان با ۳ شکست متوالی شرایط مناسبی در لیگ برتر فوتبال ندارد و با ۲۵ امتیاز در رتبه دوازدهم قرار دارد.

شاگردان رضا عنایتی در ۶ دیدار اخیر خود رنگ برد را ندیده اند و  در شرایط بحرانی قرار گرفته اند و به ۳ امتیاز بازی با تیم تراکتور نیاز مبرم دارند تا از منطقه خطر دور شوند.در آن طرف، تیم تراکتور با ۴۷ امتیاز در رتبه چهارم جدول رده بندی قرار دارد.

سرخپوشان تبریزی بعد از حذف از رقابت‌های جام حذفی  به دنبال این هستند که در جایگاه سوم لیگ برتر فوتبال قرار بگیرند تا بتوانند حداقل در مسابقات آسیایی شرکت کنند.

شاگردان حمید مطهری در صورت برد برابر تیم پیکان به رتبه سوم صعود می‌کنند به شرطی که تیم سپاهان برابر حریف کرمانی خود متوقف شود.

 بازی رفت ۲ تیم با نتیجه ۲ بر صفر به نفع تیم تراکتور به پایان رسید.

خبرنگار: مریم طایفه

نظر شما