شناسهٔ خبر: 66820323 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

قعرنشینان محکوم به برد؛

نقش تعیین کننده شمال و جنوب در صدر جدول

اقتصاد ایران: تیم های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس که دو مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر به شمار می روند دیدار های حساسی را با نساجی مازندران و استقلال خوزستان دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال، امروز جمعه ۴ خرداد با انجام هر ۸ بازی برگزار می‌شود و در مهم‌ترین دیدارهای دو تیم بالای جدولی استقلال تهران و پرسپولیس به ترتیب در قائمشهر و تهران رو در روی تیم‌های نساجی و استقلال خوزستان قرار می‌گیرند.

پیکان - تراکتور

تیم فوتبال پیکان که نیم فصل دوم را خوب آغاز کرده بود، در ۵ دیدار اخیر خود متحمل ۳ شکست شده و شاگردان رضا عنایتی با ۲۵ امتیاز و قرارگیری در رده دوازدهم جدول کماکان به عنوان یکی از تیم‌های مدعی سقوط به دسته پایین‌تر به حساب می‌آید. در سوی دیگر میدان، تیم تراکتور با حضور حمید مطهری تا حدودی به ساحل آرامش رسیده و نتایج قابل قبولی را کسب کرده است. این تیم با ۴۷ امتیاز رقابت تنگاتنگی با سپاهان برای تصاحب رده سوم جدول دارد و مطهری و شاگردانش به دنبال کسب سومین پیروزی متوالی خود هستند.

دیدار رفت این دو تیم با نتیجه دو بر صفر به سود تراکتور به پایان رسید و نکته جالب اینکه تیم پیکان از تاریخ ۱۴ آبان سال ۱۴۰۰ که با پیروزی این تیم برابر تراکتور همراه بود تاکنون نتوانسته دروازه این تیم را باز کند.

دیدار دو تیم از ساعت ۱۹:۴۵ و در ورزشگاه پاس تهران برگزار می‌شود.

ملوان - مس رفسنجان

تیم فوتبال ملوان پس از شکست برابر پرسپولیس در هفته بیست و سوم تاکنون نتوانسته دیداری را با پیروزی به اتمام برساند و در ۵ بازی اخیر آمار ۳ شکست و دو تساوی را به دست آورده است. مهدی تارتار سرمربی ملوان برای تبدیل شدن به بهترین مربی تاریخ ملوان در ادوار مسابقات لیگ برتر نیازمند کسب ۶ امتیاز از ۳ بازی باقی مانده است تا با عبور از رکورد ۴۴ امتیازی «دراگان اسکوچیچ» بیش از پیش در بین هواداران این تیم محبوب شود و فصل خوبی را به پایان برساند.

مس رفسنجان با هدایت محرم نویدکیا تا مرحله نیمه نهایی جام حذفی صعود کرده است و این تیم به دنبال حفظ رکورد تک رقمی در پایان مسابقات لیگ برتر است. بازی رفت دو تیم با نتیجه پُر گل ۴ بر یک به سود ملوان به پایان رسید و تارتار و شاگردانش امیدوارند تا نتیجه دیدار رفت را در بازی برگشت و در مقابل هواداران خود تکرار کنند. آخرین پیروزی مس در مقابل ملوان به سال ۱۳۹۸ بر می‌گردد و از آن زمان تاکنون این تیم کرمانی موفق به شکست ملوان نشده است.

این بازی از ساعت ۱۹:۴۵ و در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی برگزار می‌شود.

نقش تعیین کننده شمال و جنوب در صدر جدول/ قعرنشینان محکوم به برد

سپاهان - هوادار

پس از کسب نتایج قابل قبول تیم هوادار با هدایت مسعود شجاعی، این تیم در دو هفته اخیر متحمل دو شکست برابر پرسپولیس و گل گهر شده است و شاگردان شجاعی که خطر سقوط را احساس نمی‌کنند در یک بازی مهم به مصاف سپاهان در اصفهان می‌روند. از زمانی که هوادار به لیگ برتر راه یافته است، موفق به شکست سپاهان نشده است.

سپاهان هم با اینکه توانسته بود فاصله خود را با تراکتور برای حفظ رده سوم جدول زیاد کند اما به واسطه ۳ تساوی متوالی در هفته‌های اخیر، اکنون تنها با یک امتیاز نسبت به این تیم در رده سوم جدول است. دیدار رفت دو تیم با پیروزی پُر گل ۵ بر صفر به سود سپاهان به پایان رسید و اینبار در ورزشگاه نقش جهان اصفهان شاگردان «ژوزه مورایس» به دنبال تراکتور پیروزی خود هستند.

میلاد زکی‌پور که در دیدار با استقلال خوزستان از ناحیه بینی با آسیب دیدگی زیادی رو به رو شده بود در این بازی می‌تواند در صورت صلاحدید کادر فنی به میدان برود. این بازی از ساعت ۱۹:۴۵ آغاز می‌شود.

صنعت نفت - شمس آذر

تیم فوتبال صنعت نفت برای حفظ امیدهای خود برای بقا در لیگ برتر باید حتماً در برابر شمس آذر به پیروزی دست یابد. شکست و تساوی نتیجه خوبی برای فراز کمالوند و شاگردانش نخواهد بود و آنها به دنبال کسب ۳ امتیاز این بازی هستند.

صنعت نفت و شمس آذر تاکنون دو بار به مصاف هم رفته‌اند که در دیدار جام حذفی که در سال ۱۴۰۰ برگزار شد، صنعت نفت توانست شمس آذر را شکست دهد و در دیدار رفت هم نتیجه تساوی پایان کار بازی دو تیم بود. پیروزی در این بازی شمس آذر را که برای اولین بار در لیگ برتر حضور یافته در صورت لغزش ملوان به رده پنجم خواهد رساند که نشان از عملکرد بسیار خوب سعید دقیقی در این تیم به عنوان سرمربی دارد.

این بازی از ساعت ۱۹:۴۵ و در ورزشگاه تختی آبادان پیگیری خواهد شد.

گل گهر - آلومینیوم

گل گهر و آلومینیوم دو تیمی هستند که در جمع ۴ تیم نهایی جام حذفی حضور دارند و هر دو تیم به ترتیب با ۳۶ و ۳۵ امتیاز در رده هفتم و نهم جدول حضور دارند و پیروزی در این بازی و کسب ۳ امتیاز برای هر دوی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. هر دو تیم در ۵ دیدار اخیر خود دو بازی را واگذار کرده‌اند و بازی رفت آنها هم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

در ۱۰ دیدار گذشته رو در روی دو تیم ۵ بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده، دو پیروزی سهم آلومینیوم اراک بود و ۳ پیروزی هم گل گهر کسب کرده است. این بازی از ساعت ۱۹:۴۵ و در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان برگزار می‌شود.

نقش تعیین کننده شمال و جنوب در صدر جدول/ قعرنشینان محکوم به برد

پرسپولیس - استقلال خوزستان

تیم فوتبال پرسپولیس که یکی از دو مدعی اصلی قهرمانی در فصل جاری محسوب می‌شود، در حالی به مصاف استقلال خوزستان خواهد رفت که سیروس پورموسوی سرمربی آبی‌پوشان، سابقه پیروزی برای پرسپولیس را ندارد. در ۱۰ دیدار رو در روی دو تیم ۵ پیروزی سهم پرسپولیس و یک پیروزی سهم استقلال خوزستان بوده و ۴ دیدار هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

دیدار رفت دو تیم با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان رسید و استقلال خوزستان دو امتیاز حساس را از چنگ پرسپولیس در آورد. «اوسمار ویه‌را» و شاگردانش امیدوارند تا با حضور هواداران خود بتوانند این بازی را با پیروزی به اتمام برسانند. از طرفی استقلال خوزستان با ۲۲ امتیاز در مکان چهاردهم جدول قرار دارد و برای بقا در لیگ برتر باید یک بازی خارج از خانه سخت را با پیروزی پشت سر بگذارد.

این بازی از ساعت ۱۹:۴۵ و در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

فولاد - ذوب آهن

تیم فوتبال فولاد خوزستان که فصل بسیار بدی را تاکنون سپری کرده است، در فاصله ۳ هفته تا پایان فصل جاری با کسب ۲۲ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد و یکی از دو مدعی اصلی سقوط به دسته پایین‌تر به حساب می‌آید. فولاد با حضور عبدالله ویسی تاکنون رنگ پیروزی را به خود ندیده است و در ۵ بازی اخیر، متحمل ۴ شکست شده است. ذوب آهن هم نسبت به نیم فصل اول نتایج بسیار ضعیفی را کسب کرده و با ۳۶ امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد.

دیدار رفت دو تیم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید و آخرین باری که فولاد موفق به شکست ذوب آهن شد به سال ۱۴۰۰ بر می‌گردد و فولاد برای نجات خود از قعر جدول باید این بازی خانگی را با پیروزی به پایان برساند.

این بازی از ساعت ۱۹:۴۵ و در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار می‌شود.

نساجی - استقلال

تیم فوتبال نساجی با هدایت ساکت الهامی در چند دیدار اخیر خود یکی از تیم‌های موفق در لیگ برتر بوده و در ۵ بازی اخیر خود موفق به کسب ۳ پیروزی شده است و خود را از قعر جدول نجات داده است. شاگردان الهامی اگر بتوانند این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارند تا حدود بسیار زیاد حضور خود در فصل آینده مسابقات لیگ برتر را قطعی خواهند کرد. تیم استقلال تهران که پرسپولیس را در پشت سر خود می‌بیند برای کسب عنوان قهرمانی نیاز به ۳ امتیاز این بازی دارد تا همچنان صدرنشین باقی بماند.

دیدار رفت دو تیم با برتری ۴ بر صفر استقلال به پایان رسید و از زمانی که نساجی وارد لیگ برتر شده، این تیم موفق به شکست دادن استقلال نشده است و در ۱۰ دیدار رو در روی دو تیم ۶ پیروزی سهم استقلال بوده و ۴ دیدار هم با نتیجه تساوی خاتمه یافته است.

این بازی از ساعت ۱۹:۴۵ و در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار خواهد شد.

نقش تعیین کننده شمال و جنوب در صدر جدول/ قعرنشینان محکوم به برد جدول لیگ برتر فوتبال ایران تا پایان هفته بیست و هفتم

برچسب‌ها:

نظر شما