شناسهٔ خبر: 66808753 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حج تمتع و عمره ذکرالله است

حجت الاسلام والمسلمین کریمی از خطیبان بعثه مقام معظم رهبری در مکه با اشاره به اینکه زائر بیت الله الحرام باید خود را در محضر خدا بداند، گفت: حج تمتع و عمره ذکر الله است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محفل انس و معرفت و مراسم یادبود رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان، در هتل «الروایه» شهر مکه مکرمه با حضور گسترده زائران ایرانی برگزار شد. در ابتدای این محفل، حمید رمضان پور، از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع)، آیاتی از سوره «الرحمن» تلاوت و ثواب آن را به روح این شهیدان اهدا کرد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین کریمی خطیب بعثه مقام معظم رهبری، شهادت رئیس جمهور و همراهان وی را تسلیت گفت و آن را ضایعه‌ای بزرگ برای ملت ایران عنوان کرد. وی با اشاره به این که زائر بیت الله الحرام باید خود را پیوسته در محضر خداوند متعال بداند، گفت: حج و عمره ذکر الله است و یکی از ظرفیت‌های بزرگ حج تقواست.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی بر ضرورت بهره گیری از موسم معنوی حج تاکید کرد و گفت: زائران باید تلاش کنند پس از پایان عملیات حج، دستاورد‌های توحیدی و ابراهیمی این سفر عظیم معنوی را به دیگران منتقل کنند. خطیب بعثه مقام معظم رهبری با تاکید بر ضرورت اهتمام حجاج به مقوله خودسازی بعد از پایان موسم حج، افزود: موسم حج فرصتی برای تقویت ایمان و باور‌های دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی همچنین ازدواج را سنت نبی مکرم اسلام و فرزندآوری را سنتی اسلامی دانست و ادامه داد: زمانی که زائران گرداگرد کعبه می‌چرخند، یاد امام علی بن ابی طالب (ع) می‌افتند، چرا که امیر مؤمنان (ع) در این مکان متولد شده است.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۲۰۷ سوره بقره "وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ (و از میان مردم کسی است که جان خود را برای طلب خشنودی خدا می‏ فروشد و خدا نسبت به [این]بندگان مهربان است)، گفت: مجاهدت در راه خدا این است که انسان جانش را در اختیار محبوب و ولی زمان قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی با یادآوری فداکاری‌های حضرت خدیجه (س) در راه گسترش دین اسلام، به داستان حضرت ابراهیم (ع) اشاره کرد و افزود: نماز خواندن پشت مقام حضرت ابراهیم (ع) یک آموزش است. ابراهیم خلیل الله همسر و فرزندش را در بیابان تنها گذاشت و خداوند به او فرمان داد فرزندش را قربانی کند که این دستور حق را پذیرفت و این نهایت دوستی با خدا و اخلاص فی سبیل الله است. در کتاب‌ها آمده است که حضرت اسماعیل (ع) نیز تبعیتش از ذات حق تعالی، محض بود.

در پایان این مراسم، حمید رمضان پور، از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) به مناسبت شهادت رئیس جمهور و جمعی از همراهان ایشان مرثیه سرایی کرد و بخشی از مرثیه جانگداز خود را به مصیبت اباعبدالله الحسین (ع) اختصاص داد.

 

<div id="video-display-embed-code_11144125"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4241535/11144125?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما