شناسهٔ خبر: 66870405 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مراسم بدرقه نخستین زائران جانباز به سرزمین وحی برگزار شد

مراسم بدرقه نخستین زائران جانباز خاص و خانواده‌های شهدا به سرزمین وحی در هتل هویزه تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سیدمحمد میرکاظمی مدیرکل اردویی و حج بنیاد شهید در مراسم بدرقه نخستین زائران جانباز خاص و خانواده‌های شهدا به حج ابراهیمی گفت: مسافرانی که در این سفر اعزام می‌شوند، شامل جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند که در شرایط عادی اعزام آنها ممکن نبوده است و در کاروان‌های عادی امکان اعزام ندارند.

وی درباره خدمات رسانی به این زائران افزود: این گروه که به استعداد ۹۰ نفر به همراه خانواده روحانی پزشک و عوامل هستند از ۱۲ استان کشور به حج ابراهیمی اعزام می‌شوند. برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای است که از مجرب‌ترین روحانی، پزشک و خدمتگزاران به این زائران خدمت خواهند کرد تا حج همراه با معرفت داشته باشند.

موسوی نماینده ولی فقیه در امور ایثارگران در جمع زائران جانباز خاص گفت: حج فرصت گران بهایی است که باید برای دقیقه به دقیقه اش برنامه داشت و قبل از عزیمت به یک سفر درونی رفت و باجدا شدن از تعلقات دنیا به خدای خود وصل شد. حج واقعی وقتی رخ می‌دهد که تکلف و واسطه‌ای درمیان نباشد.

نماینده ولی فقیه در امور ایثارگران زائران جانباز را به رها شدن از علائق دنیا هم توصیه کرد و افزود: یکی از دلایل قبولی حج شما همین است که همه آنچه را تعلقات مادی هست رها کرده و گامی بلند برداشته اید که همه اینها برای بازشدن ظاهر به باطن موثر است.

نماینده ولی فقیه به مغتنم بودن فرصت سازی و معرفت سازی در این سفر اشاره کرد و افزود: یک ماه در موقعیت‌های مختلف هستید که ارتباط شما، معرفت و تاثیرش را خواهد گذاشت و با حجی مقبول به کشور برخواهید گشت.

زائران جانباز بامداد امروز از فرودگاه مهرآباد به سرزمین وحی عزیمت کردند.

مراسم بدرقه نخستین زائران جانباز به سرزمین وحی برگزار شد مراسم بدرقه نخستین زائران جانباز به سرزمین وحی برگزار شد مراسم بدرقه نخستین زائران جانباز به سرزمین وحی برگزار شد مراسم بدرقه نخستین زائران جانباز به سرزمین وحی برگزار شد

 

نظر شما