شناسهٔ خبر: 66708306 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرپرست حجاج ایرانی به سرزمین وحی عزیمت کرد

سرپرست حجاج ایرانی با بدرقه رسمی آیت الله محسن قمی، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری بعدازظهر امروز راهی عربستان سعودی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با بدرقه رسمی آیت الله محسن قمی، معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری بعدازظهر امروز (جمعه) راهی عربستان سعودی شد تا از نزدیک روند استقرار و خدمات رسانی به حجاج ایرانی را نظارت و هدایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب، سرپرست حجاج ایرانی پیش از ترک تهران در فروگاه بین المللی امام خمینی در جمع خبرنگاران با اشاره به رهنمود‌های رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با دست اندرکاران حج امسال گفت: پایه شعار حج امسال، قرآن محوری، همدلی و وحدت است و این مهم همواره مورد تاکید ایشان و امام راحل بوده است.

وی افزود: اقتدار اسلامی و در امتداد آن، برائت از مشرکان و بیزاری جستن از ظالمان نیز از محور‌های حج است.

سرپرست حجاج ایرانی اضافه کرد: با توجه به بیانات رهبر انقلاب پیرامون ویژگی‌های حضرت ابراهیم (ع)، برای حج امسال کتابی تحت عنوان «ابراهیم شناسی» به منظور ارائه در محافل انس و معرفت تهیه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: مسئله مهم برائت از مشرکان قطعا در چارچوب قوانین کشور عربستان و به منظور تقویت اتحاد مسلمین خواهد بود.

سرپرست حجاج ایرانی گفت: امسال هم برنامه‌های مختلف فرهنگی در هتل‌ها برگزار خواهد شد و امیدواریم کشور عربستان زمینه برگزاری دعای کمیل در طبقات مسجدالنبی را فراهم کند.

وی افزود: آنچه در حج باید محقق شود آرامش حج است، زیرا زائران ما حدود ۱۷ سال در انتظارحج بوده اند و باید بتوانند در آرامش عبادت خود را انجام دهند.

در مراسم بدرقه سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت در پایانه سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی در تهران، جمعی از مدیران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نیز حضور داشتند.

سرپرست حجاج ایرانی خود نیز پیش از سوار شدن به هواپیما، زائران کاروان‌های ایرانی را که همسفر او بودند و از پایانه سلام عازم سرزمین وحی می‌شدند، از زیر قرآن گذراند و برای همه آنان، آرزوی سفری امن، آرام و موفق کرد.

سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این سفر که همراه با زائران چند کاروان حج به مقصد مدینه منوره صورت می‌گیرد، سرپرست حجاج ایرانی را همراهی می‌کند.

نخستین گروه زائران کشورمان بامداد (۲۴ اردیبهشت) از پایانه سلام فرودگاه امام خمینی عازم مدینه شد. 

امسال در موسم حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از زائران و عوامل از کشورمان حضور خواهند داشت.

اعزام زائران حج  تا ۱۸ خرداد ادامه دارد و پس از آن عملیات برگشت زائران به کشور آغاز می‌شود.

زائران حج امسال در قالب ۱۰۶ کاروان شامل ۶۶ کاروان مدینه قبل و ۴۴ کاروان مدینه بعد از پایانه سلام فرودگاه امام خمینی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

پرواز‌های برگشت زائران حج تمتع ۱۴۰۳ از اوایل تیر آغاز می‌شود.

سرپرست حجاج ایرانی به سرزمین وحی عزیمت کرد سرپرست حجاج ایرانی به سرزمین وحی عزیمت کرد سرپرست حجاج ایرانی به سرزمین وحی عزیمت کرد سرپرست حجاج ایرانی به سرزمین وحی عزیمت کرد

 

نظر شما