شناسهٔ خبر: 66644211 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدور بیش از ۸۷ هزار روادید برای مسافران سرزمین وحی

در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد: بیش از ۸۷ هزار روادید برای مسافران سرزمین وحی صادر شده است.

صاحب‌خبر -
صدور بیش از ۸۷ هزار روادید برای مسافران سرزمین وحی صدور بیش از ۸۷ هزار روادید برای مسافران سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به برگزارشد معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در ارتباط تصویری از مدینه با مسئولان حج و زیارت اظهار کرد: ورود زائران مدینه قبل با استقبال در کشور میزبان همراه بود و حجاج به سهولت وارد مدینه شدند و پس از انجام امور گذرنامه و خروج از فرودگاه در هتل‌ها اسکان یافتند.

غلامرضا رضایی با اشاره به اینکه آشپزخانه‌های مرکزی برای طبخ غذای زائران در مدینه تجهیز و فعال شده اند، ادامه داد: همچنین نماینده شرکت خدمات دهنده در کشور میزبان مسئولیت اخذ نوبت زیارت روضه شریف برای زائرن را بعهده دارد که درحال انجام است.
در ادامه این نشست، رئیس سازمان حج و زیارت درباره بررسی وضعیت هتل ها، اعزام نخستین گروه‌های زائران در روز‌های آینده با قطار از مدینه به مکه، نوبت دهی روضه شریف و پرواز‌ها به مقصد کشور میزبان تذکراتی داد و تاکید کرد که تلاش‌ها در جهت اجرای خوب عملیات حج و افزایش رضایتمندی زائران متمرکز شود.
در این جلسه همچنین گزارش حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری درباره برنامه‌های فرهنگی و محصولات فرهنگی تدارک دیده شده برای زائران و سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در خصوص اقدامات این مرکز در حج ۱۴۰۳ ارائه شد.

این نشست، با گزارش آقای حمیدرضا محمدی معاون عتبات سازمان حج و زیارت بررسی‌های انجام شده درخصوص بیمه زائران اربعین و ارائه خدمات درمانی به آنان و پیش بینی‌هایی برای اربعین آینده ارائه شد.

محمدی همچنین پیشنهاد‌های جلسات کارشناسی برای تعیین شرکت و هزینه بیمه زائران را ارائه کرد و حجت الاسلام والمسلمین نواب از رئیس سازمان حج و زیارت درخواست کرد این موضوع سریعتر کارشناسی و تصمیم گیری شود.

نظر شما