شناسهٔ خبر: 66808586 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام کریمی: حج تمتع و عمره ذکرالله است + فیلم

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی، از خطیبان بعثه مقام معظم رهبری در مکه با اشاره به این که زائر بیت‌الله الحرام باید خود را در محضر حق تعالی بداند، گفت: حج تمتع و عمره ذکر الله است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به سرزمین وحی، محفل انس و معرفت و مراسم یادبود شهدای خدمت، شامگاه چهارشنبه، دوم خردادماه، در هتل «الروایه» شهر مکه مکرمه با حضور گسترده زائران ایرانی برگزار شد.
 
در ابتدای این محفل، حاج حمید رمضان‌پور، از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع)، آیاتی از سوره «الرحمن» تلاوت و ثواب آن را به روح شهدای خدمت اهدا کرد.
 
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی، خطیب بعثه مقام معظم رهبری، ضمن سخنانی، شهادت رئیس‌جمهور و همراهان وی را تسلیت گفت و آن را ضایعه‌ای بزرگ برای ملت ایران عنوان کرد.
 
وی با اشاره به این که زائر بیت‌الله الحرام باید خود را پیوسته در محضر خداوند متعال بداند، گفت: حج و عمره ذکر الله است و یکی از ظرفیت‌های بزرگ حج، تقوا است.
<div id="video-display-embed-code_3457750"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4217843/3457750?width=400&height=300"></script></div>
حجت الاسلام والمسلمین کریمی در ادامه بر ضرورت بهره‌گیری از موسم معنوی حج تأکید کرد و گفت: زائران باید تلاش کنند پس از پایان عملیات حج،‌ دستاوردهای توحیدی و ابراهیمی این سفر عظیم معنوی را منتقل کنند.
 
وی بر ضرورت اهتمام حجاج به مقوله خودسازی بعد از پایان موسم حج تأکید کرد و گفت: مراسم معنوی حج فرصتی برای تقویت ایمان و باورهای دینی است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی در ادامه ازدواج را سنت نبی مکرم اسلام و فرزندآوری را یک سنت اسلامی دانست و گفت: زمانی که زائران گرداگرد کعبه می چرخند، یاد امام علی بن ابی طالب(ع) می‌افتند، چرا که امیر مؤمنان(ع) در این مکان متولد شده است.
 
وی در ادامه به آیه 207 سوره بقره «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ: و از میان مردم کسى است که جان خود را براى طلب خشنودى خدا مى‏‌فروشد و خدا نسبت به [این] بندگان مهربان است» اشاره کرد و گفت: مجاهدت در راه خدا این است که انسان جانش را در اختیار محبوب و ولی زمان قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی فداکاری‌های حضرت خدیجه(س) در راه گسترش دین اسلام را یادآور شد و در پایان سخنان خود به داستان حضرت ابراهیم(ع) اشاره کرد و گفت: نمازخواندن پشت مقام حضرت ابراهیم(ع) یک آموزش است. ابراهیم خلیل‌الله همسر و فرزندش را در بیابان تنها گذاشت و خداوند به او فرمان داد فرزندش را قربانی کند که این دستور حق را پذیرفت و این نهایت دوستی با خدا و اخلاص فی سبیل الله است.در کتاب‌ها آمده که حضرت اسماعیل(ع) نیز تبعیتش از ذات حق تعالی محض بود.
 
در پایان این مراسم، حاج حمید رمضان‌پور، از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و جمعی از همراهان ایشان مرثیه‌سرایی کرد و بخشی از مرثیه جانگداز خود را به مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) اختصاص داد.
حجت‌الاسلام کریمی: حج تمتع و عمره ذکرالله است + فیلم
 
حجت‌الاسلام کریمی: حج تمتع و عمره ذکرالله است + فیلم
 
حجت‌الاسلام کریمی: حج تمتع و عمره ذکرالله است + فیلم
 
حجت‌الاسلام کریمی: حج تمتع و عمره ذکرالله است + فیلم
 
حجت‌الاسلام کریمی: حج تمتع و عمره ذکرالله است + فیلم
انتهای پیام

نظر شما